Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki taas etoo, ja varmaa just parin edellisenki päivän edestä.

Ultrannut lääkäri sanoi, että nyt vaan nautit raskaudesta, mutta kyllä tästä nauttiminen on kaukana, kun koko ajan pelottaa. Eilen ihan selkeä tuntemus vatsassa ja tisseissä, et raskaana ollaan. Tänään ei taas niin yhtikäs mitään oireita. Voi elämä!

Täällä menossa rv8+6 ja pahoinvointi pysytellyt poissa reilun viikon (olen käynyt muutaman kerran siis akupunktiossa sen tiimoilta) ja muitakaan oireita ei tällä hetkellä ole... eli pelko keskenmenosta kasvaa kun oireet puuttuu.

Tai ainut oire (jos on oire), on itkuisuus? Toki huonosti nukutut yötkin vaikuttavat asiaan, mutta olen todella itkuherkkä ja hermostun todella helposti esikoiselle. Tänäänkin komensin ja korotin ääntä, ja heti perään purskahdin itkuun... Ja tietenkin ystävän ja hänen lapsensa nähden :sad001 tuli niin huono äiti-fiilis.

Täällä menossa rv8+6 ja pahoinvointi pysytellyt poissa reilun viikon (olen käynyt muutaman kerran siis akupunktiossa sen tiimoilta) ja muitakaan oireita ei tällä hetkellä ole... eli pelko keskenmenosta kasvaa kun oireet puuttuu.

Tai ainut oire (jos on oire), on itkuisuus? Toki huonosti nukutut yötkin vaikuttavat asiaan, mutta olen todella itkuherkkä ja hermostun todella helposti esikoiselle. Tänäänkin komensin ja korotin ääntä, ja heti perään purskahdin itkuun... Ja tietenkin ystävän ja hänen lapsensa nähden :sad001 tuli niin huono äiti-fiilis.

Tammimamma, mulla tismalleen samat viikot ja pahoinvointi ollut nyt poissa kolme päivää. Alavatsanippailut on ja näläntunnetta mutta etova olo loppu kuin seinään.. Missään vaiheessa kun ei tuntemuksia esim tisseissä oo ollut niin ne ei esim kerro mitään.. Kovasti itseäkin pelottaa :/

Diadem: oltaisiinkohan vain onnekkaita? Tuo itkuisuus kyllä kertoo minulla hormoonitoiminnasta ja sinullahan tuo nälkä ja alavatsanippailut kyllä kuulostaa oireilta!

Diadem: oltaisiinkohan vain onnekkaita? Tuo itkuisuus kyllä kertoo minulla hormoonitoiminnasta ja sinullahan tuo nälkä ja alavatsanippailut kyllä kuulostaa oireilta!

Toivotaan <3 ja valkovuoto holisee normaaliin tapaansa. Ehkä pahoinvointi tosissaan vain väistyi jo pois. Mulla ollut siis etovaa oloa aina etenkin iltapäivä ja ilta ja nyt ei.. No katsellaan palautuuko vai mitä tapahtuu :)

Täälläkin hävisi oireet kun seinään moneks päivää sit tos eilen oli etova olo pitkästä aikas ja taas tänään oireeton päivä :/

Minulla on yksi tuttu, joka on jo aivan viimeisillään raskaana ja hänellä ei ole mitään oireita ollut koko raskausaikana, ainut oli alkuraskaudessa oleva tissikipu. Sanoi, ettei edes tietäisi olevansa raskaana, jollei maha kasvaisi. Ja hänellä on kaikki tosi hyvin, joten ei se oireettomuus siis välttämättä ole paha asia :happy: Itse kyllä varmaan olisin huolissani ja nytkin olen vähän, kun yllättävän vähän itselläkin oireita on, mutta koitan olla stressaamatta. Kerkiäähän nämä tästä vielä pahentua :grin

Pahoinvointi sinällää loppunu jo jonku aikaa sitte. Nyt yhtäkkiä tietyt ällöt asiat sais oksentamaan ja koitanki niitä välttää. Tänä aamuna tyhjensin ruokarasiaa jääkaapista roskiin ja en ehtiny ees vessaan ko aamupalat tuli ulos. Nyt ei pysty ees aattelee et voisin kokata raa 'asta jauhelihasta.

Tänään ollu kyllä aivan kamala olo! Pahoinvointi alkanu iskee aamuihin eikä enää vaa iltoihin. Nyt oonki vaa lipittäny mehujäitä ku ne on vähän edes helpottanu. :D treenaamaakin piti mennä mutta ei tän olon kanssa kyllä kauheasti mennä...

Itsellä on tänään ihan hyvä olo. Uusin oire mikä ei ole aiemmin vaivannut, mutta nyt raskauden aikana, on yläselän särky, onko kellään muulla tätä? Alaselkää tietysti särkee lisäksi ja on aina särkenyt. Nyt tämä yläselän särky tuntuu todella ahdistavalta.

Olen myös huomannut nyt lähipäivinä sen, että kun tulee kokoajan juostua vessassa, niin usein tuntuu, että on kamala pissahätä, mutta kun pääsee vessaan niin pissa ei meinaa tulla ja saa oikein väkisin vääntää lopulta pikku lirun ulos. Onko muilla samallalailla? Mietin, että eihän kai näin alussa vielä kuitenkaan kohtu paina rakkoa, että sen vuoksi voisi tuntua että se olisi ihan täynnä, muttei oikeasti olisikaan? Alkaa tuskastuttaa nämä vessajuoksutkin :confused:

Pikkanen painaa se rakkoa :) Mut helpottaa sitten kun kohtu "nousee" sieltä häpyluun takaa elin noin rv10-13 jos oikein muistan. Tietty sit ku se kasvaa ja lopulta vauvan pää alkaa painaa rakkoa sikäli jos oikein päin siellä vaan on. Mulla itellä on enemmänkin ongelmana se, että rakko ei meinaa tyhjentyä kunnolla, ja pari kertaa huomannu sen et just käyny pissalla ja on heti perää tullu oksennus niin olluki sit housutki märkänä :smiley-ashamed008 Ihan joutuu töitä tekemää et saa rutistettua rakon tyhjäks asti, ja enemmän aikaa siinä istuessa sitte menee.

Täällä pahoinvointi voimistuu joka päivä ja niin se näillä viikoilla on toki oletettavaakin. Aamulla jo meinasin jäädä kotiin kun olo oli niin kamala, mutta ennakkotietojen mukaan työpäivän piti olla fyysisesti helppo niin uskaltauduin töihin. No eihän se päivä mennyt lähellekään niin kuin piti ja jouduinkin työtehtäviin joissa jouduin seisomaan/juoksemaan koko päivän, eka pissatauko puolen päivän jälkeen ja syömään joskus yhden aikaan kun saatiin apuja toisaalta.. Voin kertoa, että koko päivän kadutti miksi en vaan jäänyt kotiin.

Ja tän kaiken kruunaa se, että nuorimmaisella vaikuttaa olevan vatsatauti. Oksenteleehan tuo normaalistikin lähes päivittäin, mutta ei sentään jokaista nestetilkkaa. Pitkälti toistakymmentä kertaa on saldo alle kolmelta tunnilta.. Ja tämähän helpottaa mun huonovointisuutta ;) No kohta voin sit oksentaa sekä raskauspahoinvoinnin, että vatsataudin vuoki. Hiphei!

Kääks! Mulle on tullut pisamia keskelle nenää!! :O Nää finnit pitkin yläkroppaa vielä sietää mutta tämä menee jo yli hilseen..!

Pikkanen, sun kannattaa käydä varmistamassa ettei vaan ole virtsatietulehdusta nimittäin toi sun mainitsema selkäsärky pissavaivan kanssa jäi vähän mietityttämään...soitat vaan neuvolaan nii laittavat lähetteen labraan.

Täällä tänään jo toista päivää ihan järkyttävä olo... Yritin äsken nukkua päikkäritkin, mut ei siitä mitään tullu, ku on niin huono olo :( Vatsa on myös sekaisin, mietin jo, et työnnänkö sormet kurkkuun jos se oksu sit tulis niin helpottais tää kuvotus edes vähäksi aikaa. Tosi kivaa, ja huomenna pitäisi ajaa autolla 3 1/2h suuntaansa juhliin. Ei kyllä tällä hetkellä napostele ei sitten pätkääkään!

Aiivan järkyttävä olo ollut koko viikon. Yrjöttää, paleltaa, heikottaa. Siis voi saakuti sentään! viikon päästä olisi omat häät ja toivon todella että ei yrjötytä silloin. Tuntuu että mikään ei tähän oloon auta, olen syönyt vähän ja usein, ulkoillu minkä jaksanut. Onko kukaan saanut lääkärin kautta mitään pahoinvointi lääkkeitä? olen kokeillut B6 vitamiinia kolmesti päivässä ja pahoinvointi rannekkeita, eikä auta. tässä olossa on tosi vaikeeta ajatella positiivisesti :/ kun kaikki sanovat että niin vähän aikaan raskaus kuitenkin kestää...

Iisaliisa, Mä olen saanut pahoinvointilääkkeitäkin mut ei ollut mitään hyötyä. Harvoin kuulemma helpottavat raskauspahoinvointia joka on hormoniperäistä.

Kannattaa pahoinvoinnissa yrittää kylmää syödä. Itella olo helpotti aina mehujäällä. Ja jos pakasteesta löytyy itse pomittuja marjoja niin nekin varmasti ajaa saman asian.

Mulla ihan top-aamiainen on puuro raejuustolla ja jäisillä pakastemarjoilla, vie pahan olon pois pitkäksi aikaa. Tosin mä kärsin "vaan" sellaisesta tyhjän mahan tuomasta huonosta olosta, en varsinaisesta oksetuspahoinvoinnista - varmaan tulis noin iso annos ylös, jos kunnolla oksettaisi ja pitääkin vartiksi ottaa pitkäkseen tommosen mäjäyksen jälkeen. Muutenkin tykkään käyttää noita (nykyään vain ja ainoastaan kotimaisia) pakastettuja marjoja. Edes jossain määrin saa jotain kasvis/marja/hedelmäosastoa safkoihin, kun rehujen syönti muuten on ollut toivotonta pakkopullaa näiden raskausoireiden alettua. Ei salaatit nyt ylöskään tule jos kiukulla syö, mutta ihan sama maun puolesta kuin jotain heinää järsisi.

Myös nuo aamupuuron muut komponentit, eli maitotuotteet ja viljat, on semmoisia, jotka tuntuvat tuovan parhaan olon nyt (jos nyt ei mennä sinne varsinaiselle herkkuosastolle, valitettavasti sieltä tulee turhan paljon sitä parempaa oloa...). Erityisesti just hapanmaitotuotteet rauhoittavat ihanasti mahaa, kun taas miehen enimmäkseen itelleen kokkailemat liha- ja kasvispitoiset safkat aiheuttavat kivistystä ja jäätävää turvotusta pitkäksi aikaa.

Takaisin