Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nepatti: hui sentään! :( toi on kyllä jo aika raakaa, jos hiukset ei oo kasvaneet takasin :o
Mulla on niin paljon erimittasia hiuksia pitkin päätä, että sen tietää mistä niitä on joskus irtoillut. On vaan melkosen ärsyttävää, että ne lyhyemmät hapsottaa ja roikkuu miten sattuu, jos ei ylety ponihännälle/nutturalle asti..

Onko teillä alkanut jo olemaan liitoskipuja. Mulla on tässä viimeviikkoina niitä ollut. Välillä kirpasee lujemmin, mutta kivut ovat olleet vain satunnaisia. Nyt kun alkoi 18. viikko kivut ovat lisääntyneet (lienee normaalia), mutta tänään nivuset tai alavatsa on ollut oikeastaan koko ajan kipee. Ei häiritsevästi, mutta kipu tuntuu lähes koko ajan. Onko normaalia?

Vilijonkk4 17+2

Hui, nyt alko pelottaa noi tukanlähtöpuheet :/ mulla paksut tummat kutrit melkein alaselkään asti ja kyllä itku pääsee, jos tippuvat päästä!

Vilijonkk4: on ihan normaalia, älä huoli. :) kohtu kasvaa, joten kaikki kudokset ja kannattimet venyvät ja antavat periksi. :) toiset kärsii liitoskivuista koko raskauden ajan.

Mindeli: kyllä siinä niin taitaa käydä, että hiukset putoo päästä. :( En vaan muista oliko se niin, että putoilu alkaa pian synnytyksen jälkeen, imetyksen loputtua vai kuinka.. Jokatapauksessa siinä ei kovin kauan mene, ja sekin johtuu sitten hormonitoiminnasta. Ja se hiustenlähtö voi jatkua hyvin pitkään.
Mulla ei hiukset enää ikinä palautunu yhtä paksuiksi, kun mitä ne oli ennen esikoisen syntymää.

Mulla taas ei ole raskaudet ja imetykset mitenkään vaikuttaneet tukkaan, tai no, tää jo ennestään aivan tuskasen paksu tukka vaan paksuuntunu raskausaikoina, mutta ei synnytyksien jälkeen ole irronnut normaalia enempää.. Kai tämäkin on niin yksilöstä kiinni ja toki ravinteistakin. Raskaus ja imetyshän syö äidin kropasta ravinteet, jos niitä ei riittävästi ravinnosta saa, mut toisilla se tukka tosiaaan lähtee ja toisilla ei.

Liitoskipuja täälläkin ollut jonkun aikaa ja pahenevat vaan! Jos lenkillä käynyt tai ruokakaupassa, niin heti kun istahtaa hetkeksi ja sit kun liikkeelle lähtee, niin aivan järkyttävät kivut...

Jaloissa alkanut jomotella kun pidempään seisoskelee tai kävelee, auttaa onneks kun heittää jalat johonkin kohoasentoon..

Nukkuminen tuntuu lähes mahdottomalta, unet niin levottomia ja jatkuvasti kuuma tai kylmä... "Onneks" sitä on tottunut herkkäunisena huonoihin uniin :D

Siis mitäs nää tälläset kivut on et vihloo kävellessä tonne nivusiin? Siis tosi alas nivusiin. Tonne mis jalat alkaa. En osaa selittää :D

Ninnu85: voisin veikata niitä liitoskipuja, mutta tuntuuko ne siis niinkun tuolla haaravälissä, vai aavistuksen ylempänä?

Mulla on muutaman päivän ollut väsyneet jalat. Tänään päivälenkki koiran kanssa tuntui, että olisin juossut sitä ennen maratonin.
Nyt sitten alkoi jalkapohjissa vihlonta... Miellyttävä työvuoro tiedossa. :(

Mullakin on tosi ihana olo töissä. Kivut jatkui yön yli, mutta aamulla oli kuitenkin sen verran hyvä olo, että tulin töihin. Soitin kuitenkin neuvolaan ja sain huomiseksi lääkäriajan. Sieltä kumminkin sanottiin, että jos pahenee tän päivän aikana niin pitää tulla käymään.
Nyt töissä olessa maha tullut entistä enemmän kipeämmäksi. Kysyin pomolta, että olisiko paha jos kävisin lääkärissä, että pitäis käydä. Ei kiireiltään edes pysähtynyt juttelemaan, huusi vaan mennessään että on niin kiire ettei täältä mihinkään lähdetä. Että se siitä. Tuli taas hyvä mieli.
Osin ehkä oma vika, en ole kokenut ainakaan vielä tarvetta kertoa raskaudestani pomoille. Olen täällä vuokrafirman kautta ja tuntuu, ettei niitä juuri kiinnosta mun asiat. Ikinä ei kysellä vointia tai jutella muuhun kun työhön liittyvää. Mitä siis tehdään talossa vakituisesti olevien kanssa. Kiitos :D

Mulla molemmissa raskauksissa tukka rupes tippuu 4kk synnytyksestä. Jostain luin että se saattais johtuu sinkin puutteesta ja nyt meinaan kokeilla sinkkilisää heti synnytyksestä lähtien..

Täällä kans tullu muutamia maitotippoja jo :)

Rv 17+6

Mullakin tulee maitotippoja, jos "lypsää". Mä lopetin edellisen imetyksen vasta vähän ennen kun tulin raskaaksi, joten silläkin voi olla osuutta asiaan. Mutta oli tossa välissä aika jolloin maitoa ei tullut.

Mä en tiiä onko tuo maitoo, mit kun meen suihkuun niin on sellasta kuivunutta valkosta töhnää nänneissä aina.

Mua on myos kolotellut ja vihlonut pitkin raskautta, mutta aina ovat lyhytkestoisia kipuja. Yllattavaa oli noin 11 viikon tienoilla nilkkakipu, huomaa kylla, etta liitokset liikkuvat ja hakevat uusia paikkojaan. Selin makuulla usein otan polvista kiinni pyorittelen ja venyttelen jalkoja ja nivusia, etteivat jumittuisi johonki outoihin asentoihin kipua aiheuttamaan.

Onko kukaan muu huomannut aivastelevansa enemmän?
Enkä nyt tarkoita, että olisi allergioista kyse, vaan ihan näin raskauden aikana.
Itse en yleensä juurikaan aivastele, mutta nyt olen ruvennut pärskimään melkein päivittäin. :o

Lilminni itte oon vaatekaupassa töissä ja oon huomannu että aivastuttaa koko aika siellä ja nenää kutittaa! :O

Takaisin