Raskausoireet

Wildside: käy päivystyksessä. Luulis et nopeeta pääsee tommosen asian kanssa. Ettei mee pahemmaks ainakaan :)
 
mindiS : Okei, kiva et joku toinenki samoilla viikoilla jolla ei oo oireita :happy: Jakun teidän muiden kommentteja olen lueskellut, on kai minunki lopetettava tää älytön stressaus ja annettava raskauden mennä omalla painollaan kun mitäänhän en sille voi jos päättää jälleen kesken mennä! Yks minkä voin asian etteen tehdä, on lopettaa heti tästähetkestä alkaen tupakanpoltto!!! Lopetus onnistui helposti viime raskaudessa, joten toiv.on nytkin yhtä kivutonta :)
 
No nyt se rauhottu sen verran että ei ole enää kipeä, kestän kyllä aamuun asti. Heti aamulla kasilta soitan äitiysneuvolan neuvontapuhelimeen ku se aukee kasilta, kiireelliset asiat voi hoitaa sitä kautta. Pyydän labraan lähetteen ja vien samantien näytteen niin kerkee tulokset samalle päivälle ja kerkeen vielä lääkkeetki hakea ennen iltavuoroo. :)
 
Pahoinvointi is back!

Justiinsa eilen hehkuttelin itsekseni, kaverilleni ja poikaystävälleni, että kun on raskaus viime päivinä ollut niin oireetonta, että siitä on oikeasti pystynyt nauttimaan. Ainoana oireena kun oli monta päivää vain rintojen kipeys.

Ensimmäinen asia mitä aamulla mietin oli se, että tänä aamuna en kyllä keitä kahvia, nyt ei maistu. Oon keittänyt kahvia aamuisin jo varmaan vuosikausia... Leipiä tehdesssä iski sitten niin paha olo, ettei auttanut muu kuin mennä vessaan. Pahin olo, mitä mulla on tähän mennessä raskautta ollut...

Kohta pitäisi töihin lähteä. Toivotaan pahoinvoinnitonta päivää ja että kahvi maistuis edes töissä, muuten voi tulla tosi uninen päivä...

6+2
 
Pepita tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!! :)

Wildside no hyvä jos kivut helpotti! Kyllä sun tosiaan tänään kannattaa kuitenkin soittaa sinne lääkäriin :)

Salamanteri tsemppii työpäivään! Toivottavasti se pahaolo jäi vaan aamuun! :)
 
Hei kaikki!
Minäkin ilmoittaudun :) perjantaina olin jo varma keskenmenosta, koska olen reilun viikon vuotanut (vähän onneksi) jotain vanhaa verta(?). Ja rintoihin lakkas koskemasta. Kävin tk:ssa selkäsäryn takia niin samalla otin asian puheeksi niin lääkäri kurkkasi alakertaan ja siellähän se pikku katkis oli ja sydän tykytti :) ääntä en kuullut mutta näin siitä ruudusta. Ilmeisesti mulla vuotelee vaan toi kohdunkaula kun aina gynellä käytäessä alkaa valua verta kun vähän koskeevat. Ja sama kävi nytkin.
Mutta siis oireet. Mulla on nälkä. Siis ihan kokoajan. Tai ainakin 1.5h välein. Pelkään että lihon kauheesti kun oon suht hoikka mutta Nuvaringin käytön aikaan lihoin yli 10kg.
Tissit on kipeet joten ajattelin hankkia yöksi urheiluliivit. Jossain neuvottiin näin.
Ei onneks pahoinvointia, en tiedä voiko jossain välissä alkaa tulla...? Oon viikoilla 8+2. Huomenna on eka neuvolakäynti.
Välillä aika kovia menkkakramppeja ja ummetus. Mut mielummin ummetus kuin sen vastakohta johon mulla on taipumusta (epäilen että mulla on Crohnin tauti tai ärtynyt suoli tms, en ole jaksanut tutkituttaa). Ja endometrioosin takia mulla saattaa olla kovemmat nuo menkkakrampit tai sitä vuotoa niistä kiinnikkeistä. Tätä epäili kätilö kun paniikissa soitin hänelle :)
 
Mulla on tässä nyt päivän pari ollu aika oireetonta. Rinnat on edelleen arat ja vatsaa juilii välillä. Eilen oli muutaman tunnin vasemmalla puolella ovismaisia tuntoja. Voisko se olla keltarauhanen?

Tässä oottelen et iskeekö oireet pahempana parin päivän hiljaiselon jälkeen vaikkapa huomenna kun pitäis taas töihin mennä loman jälkeen?! :D
 
Sohvinen ihana kun sait varmuuden että siellä se pieni vielä sinnittelee mukana! :Heartred taatusti säikäyttänyt tuommoinen vuoto! Minulla on luultavasti myös tuo ärtynyt suoli, koska suolistoni ei toimi kunnolla ja voi mennä viikkokin etten saa yhtään tavaraa ulos. Olenki usein joutunut turvautumaan ihan laxoberoniin jne. Nyt raskaudenaikana suoli toimii kuin unelma! :)

Anannaa jospa sulla alkais jo oireet siellä helpottaa niin ois työntekokin helpompaa :)
 
Tämä ei nyt tänne keskusteluun kuulu, mutta jos saan silti kysäistä. Eli mulle ei oo nyt oikein avautunut nämä raskausviikot. Jos olen 8+2 niin katsonko raskausviikon 9 kohdalta millaiselta katkis näyttää? :) Ja siis kuten moni saattaa hoksata, kyllä tämä on ensimmäiseni :D
 
Tää pahaolo ja kuvotus on jotain kauheeta! Eilen jouduin nousemaan autosta huoltoasemalla ja painumaan puskaan oksentamaan(4x). Ja näköjään tavaksi muodostuu oksentaa myös myöhään illalla..yllättäen suuntaan iltakävelyn koirien kanssa kauemmas asutuksesta:depressed: Tää on ihan perseestä! Ei pysty/uskalla tehdä oikein mitään. Ruokakauppa on ihan no no.. taidan muuttaa asumaan hevosen selkään. Se on edelleen ainoa paikka jossa ei iske kuvotusyökötysoksuo_O

Nyt rv 7+6 (tai jotain sinnepäin)
 
Sohvinen olet ymmärtänyt ihan oikein. Jos oot 8+2 niin sulla on alkanut silloin 9 viikko. Eli kun olet saavuttanut 9+0 niin silloin alkaa viikko 10. Eli sullaon nyt 8 viikkoa täynnä ja kolme päivää eli olet yhdeksännellä viikolla.

Toivottavasti selventi vähän vaikka aika sotkusesti asian kerroin :D

Rv 6+3
 
Ei, hyvin kerroit kiitos :)
Ikuinen unelma, onpa ikävä tommonen noin kova pahoinvointi :sad001 Miten oot töissä pärjännyt? Mun kaverilla oli kans enemmän iltapainotteista se pahoinvointi.
Mulla ei oo ollut ollenkaan :sad001 tuntuu ettei edes olis raskaana... Tai liekkö sitä tulis myöhemmin? Vai luulis kyllä että sitä ois jo ollut...
 
Kävin äsken ostamassa ne pahoinvointirannekkeet, illalla pääsen vasta testaamaan kun nyt töissä ja 3/4 hihainen paita päällä niin kärähdän samointein jos nyt laitan rannekkeet paikoilleen..

joku kyllä voisi keksiä tähän vitutukseen jonkun lääkkeen myös.. Hermot palaa kun vituttaa ja yleensä ihan suotta.:smiley-angry019
 
Sohvinen84: mun onneksi oon ns kotirouvana eli en oo tällä hetkellä töissä. Saan aikatauluttaa ihan itse päiväni. Olenkin miettinyt, etten varmaan pystyisi töitä tekemäänkään tällä hetkellä. Asutaan ulkomailla, joten suvulta ja tutuilta onnistuu raskauden salaaminen vielä. Pitää vaan ajoittaa esim skype puhelut oikeaan ajankohtaan :)
 
Mä en osaa kuvitellakaan miten pahalta tommonen jatkuva ällötys ja oksetus tuntuu :sad001 Tsemppiä teille kovasti jotka siitä kärsitte, kyllä se kiitos lopussa seisoo :)

Itsellä oli huonoa oloa ihan pari päivää joskus viikolla 5 mut nyt ei enää mitään, nälkä vaan koko ajan.. Tissit on kyl makeen näköiset :wink Olispa ne aina tämmöiset! Seuraava ultra 18.5, sais mennä aika nopeasti!
 
Ikuinenunelma aika hassua että vaan hevosen selässä sun yökötysolo häviää :D mut onneks ees sillon! Mietippä jos ratsastasit ja oksua lentelis vaan ympäriinsä :O

Sohvinen minäkin odottelen ensimmäistä ja ei oikeestaan mitään tuntemuksia! Ja ne olemattomat tuntemukset joita joskus harvoin tulee niin jos en olisi tehnyt positiivista raskaustestiä niin en etes huomais noita mun oireita :O
Jotkut vaan selviää koko raskauden ilman oireita ja kait siitä pitää vaan opetella nauttimaan :) Itsellä 5+2

Eikiko toivotaan että se ranneke nyt alkaa heti helpottaa sun oloa! :)
 
Rv 5+3:

Vatsan nippailu on vähentynyt, rinnat edelleen turvonneet mutta eivät niin kipeät. Koko ajan paleltaa ja väsyttää.
 
Huhhuh, täällä on taas laatta lentänyt niin että oksat pois. Aamu meni vaakatasossa puolen tunnin välein yökkäillen, sit töihin ja poliisilaitokselle ja välissä oksentaan sit takas kotiin ja taas oksentamaan.. Ihan tuskaa noi bussimatkat, ihmiset haisee niin pahalle >. < Jospa nyt edes vähäks aikaa olo helpottuis ja sais syötyä jotain, kuitenkin takana parin tunnin treenit. Puuh... Ja kaikki ärsyttää. Poistun takavasemmalle odottamaan että olo kohenee
 
Takaisin
Top