Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei enää auttanu tyyny hajumuurina, nykyään minä nukun pää jalkopäädyssä ja mies toisin päin :D

Minä oon kyllä ollut muutaman päivän kiukkuinen ku pikkupörriäinen :/ öisin ei saa nukuttua, ko joka paikkaan koskee ja on niin pirun kuuma, peitto on liikaa tai sitte on rupeaa palelemaan. Sappidieettia noudatan, eli kaikki rasvat ja mausteet yms närästystä aiheuttavat on pois ruokavaliosta ja silti närästää! Ja oon nyt lopettelemassa paniikkihäiriö-lääkitystä ni nämä vierotusoireetkin kiukuttaa. Ja ku aikani kiukuttelen, niin sitten itkettää ko oon niin kiukkuapina. Ja hävettääkin tämmönen kiukuttelu.

Suihkussa ollessa ja suihkun jälkeen valuu jo valkeaa nestettä tisseistä, ei ihan maitoa vielä kuitenkaan van ei kaukaa heitä. Van kuitenki pitää turvautua jo rintaliivien suojiin.

Oon varmasti ihan SuperIhananMahtavanParas puoliso tällä hetkellä :D Onneksi tuo mies käypi päivittäin metsällä, ni saa omaa aikaa kumpikin. Van ko tässä kaikenlisäksi on miehen edellisestä suhteesta kaks uhmaikästä tyttöä, niin kyllähän sitä välillä on hermot tiukilla..

Anteeksi tämmönen aamuinen avautuminen. Taidan avautua lisää neuvolassa parin tunnin päästä, saa neukkutäti sitte pyöritellä päätään :D

Ah, Niin ihanien supistuksien, liitos-ja selkäkipujen lisäksi nyt iski aivan järkyttävä flunssa! En muista, että ikinä olis ollu näin raju. Pää kipeenä 24/7 ja ne vähäisetkin unet tuli nukuttua puoli-istuvassa asennossa. Sarvikuono ahkerassa käytössä, mut helpottaa vain hetkeks.. Tuntuu ettei panadolikaan auta vaikka 1g otan kerralla. Kotona viilettää vielä noi 2 ja 4v tylleröt joita pitäs jaksaa ruokkiakin välillä. Isäntä taas työreissulla, mut tulee onneks huomenna kotiin

Mulla on ollu suojat rintsikoissa jo rv22 asti... Muuten ois rintaliivit pilalla. Öisin on pakko pitää pehmeitä rintsikoita ja niihin suojat, muuten on yöpaita ja sänky sotkussa. Pitää toivoa, että imetys onnistuu vauvan syntyessä!

Pääkipuilua täälläkin. Onneksi kuitenkin paracetamol auttaa, ettei tarvi tiputukseen lähteä! Lisäksi öisin ja aamulla herätessä silmien takana jäätävä särky :(

Ekaa ootellessani mulla tuli kanssa näihin aikoihin mahtavia kipuja lantion alueelle ja tuntu et lonkat lähtee paikoiltaan. Neuvolassa kun asiasta mainitsin, hoitaja kokeili vauvan asentoa, oli rt ja alkanut kiinnittymään jo paikoilleen lähtökuoppiin. Ja edelleen oli mulla paikat tiukasti kiinni, mut vauva teki siellä vain omia valmistelujaan:wink

Juu, vauva tekee täälläkin valmistelujaan :D jos kipujen kans ei pärjää niin sitten lääkärin arvioon. Van eiköhän tämä tästä, aika kultaa nämäkin tuntemukset ;)
Seuraava neuvola onkin sitten kotona, hieman jänskättää ottaa tuntemattomia kotiin, mutta tavallaan aika hauskaa :D

Oho, kotineuvola ennen vauvaa? Meillä on eka käynti vauvan synnyttyä kotikäynti.

Tuo vaihtelee valtavasti täällä Varsinais-Suomessakin kunnittain että käydäänkö Neuvolasta kotona ja koska. Meillä ei käydä kuin synnytyksen jälkeen, mutta kuulemma tuo ennenkäynti on ihan samanlainen kuin olisit neuvolassa. Keskustellaan vaan kotona ja mitataan verenpaine yms.
Itse olen huomannut myös tuon alati kasvavan hajuherkkyyden. Sama pyykinpesuaine ei enää käy, vaikka se olikin hajuton..miehen hengitys haisi yksi yö niin paljon että yritin rytmittää oman hengitykseni hänen hengitykseensä etten siis ottaisi aina ilmasta sitä hänen pahanhajuista uloshengittämäänsä ilmaa sisääni. :hilarious: Se oli kuin lampaita olisi laskenut, tehokas nukuttaja.
Vauva edelleen aktiivinen potkija ja ne sattuu. Välillä niin että ei tee mieli syödä mitään kun on paha olo vaikka maha kuinka kurnis.

Joo, täällä on kotineuvola ensisynnyttäjille ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen.
Ennen synnytystä olevalla käynnillä on mukana myös perhetyöntekijä, joka kertoo heidän palveluistaan.

Meillä ei oo ikinä ollu kotikäyntiä, vaikka 3 synnytystä takana. 2 ensimmäistä syntyny just kesälomien aikaan ja viimeisin synty helmikuussa ja en edes muista syytä mikseivät sillon tampereen pispalan neuvolasta tulleet kotiin. Aina piti ite kärräytyä neuvolaan. Nyt ollaan Lapinlahden neuvolan asiakkaita ja kuulemma tulevat kotikäynnille..

Meillä olis ollut kotikäynti ekasta syntymän jälkeen, mutta täti kun kuuli että meillä on 4koiraa, joista 3 jättirotua, sovimme käynnin neuvolaan :) olin itse tosi tyytyväinen.

Mun mahan iho muuten kutiaa aivan vietävästi..kai se nyt vaan on sitä ihon venymisestä johtuvaa eikä joku tauti mistä luin vau:n sivuilta..

Voi kyllä olla mahakutina aika sietämätöntä ihan pelkästä ihon venymisestä. Jos kämmenet ja jalkapohjat alkaa kutista, niin sitten verikokeisiin! Mahakutina on mulla aina helpottanut jonkin päivän päästä.

Just kuulin raskaushepatoosin oireista ekaa kertaa eilen neuvolassa ja sen jälkeen on maha kutissut tavallista enemmän :D mut on kiristänytkin joten varmasti on vaan venymistä ja ripaus luulosairautta.

Yöllä heräsin järkyttävään närästyspoltteeseen vaikka nukkumaan mennessä olin ottanut vakiorennien ja se oli jo iltanärästyksen hoitanut. Sattui enemmän kun koskaan ja lopulta oksentelin rajusti iltapalat, renniet ja hammassärkylääkkeet pois. Nelisen kuukautta on viime kerrasta ja olipa karmeen tuntusta oksentaa kun on näin iso vauva mahassa! Eriytyneet vatsalihakset kipeenä kouristeli, hyi olkoon.. (näillä surkastuneilla vatsalihaksillako se vauvakin pitäis ponnistaa ulos vai millä?) Vauvaraukkakin heräs siihen karuselliin ja potki vimmatusti heti sen jälkeen. Toisaalta onneks, muuten oisin varmaan ollu huolissani et onks hänellä kaikki hyvin.

Onneks huomenna on neuvolalääkäri niin voisin vähän kysellä närästysapuja. Oma olo helpotti paljon kun oksensin mut rennien vielä jouduin ottamaan ennen kun pystyin menemään puolimakaavaan asentoon unta odottelemaan. Siinä sitten makoillessani mielessä kävi yllättäen kristallinkirkas, täysin ohimenevä ajatus: meille tulee vauva! Tähän mennessä en oo yhtä hyvin sitä ymmärtäny kun siinä hetkessä, mut se fiilis vilahti niin nopeesti että jäin vaan hölmistelemään sitä :D

Nyt kutiaa toinen jalkapohja...

Samaa luulosairautta täällä. Kyllä mun jalkapohjat välillä kutiaa, mutta kai se pitää olla kunnon syyhyä ja kaikissa noissa paikoissa että olis sitten sitä.

Mulla todettiin hepatoosi.. Tekis mieli perunaharjalla kutittaa joka hiton paikkaa :D

Mulla parhaiten auttaa tohon vatsan/selän normaaliin kutinaa välitön rasvaus, Ah mikä helpotus!

Täällä pahin vaiva on ollu alusta asti väsymys. Voisin nukkua yöt ja päivät läpeensä. Tosin yöllä tulee heräiltyä ihan ilman syytä ja sitten sitä unta saakin odotella. Viime yö oli kyllä trooppinen täällä ainakin, ihan valtava hiki oli ja sit sen tautta ei saanu enää unta.

Niinpä... klo 3.57 ja mä oon taas hereillä, heräsin ku pakottaa taas pakaroita/takareisiä niin kovasti. Onkohan tää issiasvaivaa vai päivän virheasennon seurausta? En muista millon olisin koko yön putkeen saanu nukuttua.

täällä kanssa yksi joka kärsii järkyttävästä häntäluu ja liitoskipukombosta. Tuntuu että mikään ei auta! ja aina kun ton hännän kanssa luulee ettei voi enään pahemmaksi mennä niin KYLLÄ, se vaan pahenee.
Huikeen hehkeet fiilikset kertakaikkiaan!

Jep, viime yönä nukuin kuin tukki 3:30 saakka ja sitten heräsin pissahätään. Sen jälkeen olo olikin yhtä tuskailua, selkää särki, oli nälkä ja väsymyksestä ei tietoakaan. En tiedä missä vaiheessa nukahdin, mutta kuudelta heräsin ihan virkeänä esikoisen jutteluun.

Takaisin