Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahaa, eli jännän äärellä ;) oli mullakin ennen plussausta alamahan vihlontaa ja lämmön heittelehtimistä. Mutta sen enempää ihan alkuoireista en muistakkaan muuta, ko halailin niin paljon pönttöä :D

Sisäreisissä en muista tunteneeni mitään mut alkuraskaudessa, jo ennen plussausta alavatsassa kyllä vihloi ja nippaili ennenkokemattomalla tavalla siellä täällä. Tavallista runsaampi valkovuoto oli toinen outo oire johon en ollu tottunu ja aloin epäillä tärppiä. Ovulaatiosta asti jatkui siis (ja jatkuu edelleen... jos joskus vielä hetkellinenkin kuivuus koittaa niin se on kyllä suurta vaihtelua) plussauksen jälkeen alkoi sit pikkuhiljaa pahoinvoinnit, väsymykset, tissien juilinnat ym. Tsemppiä tärppäilyyn! :)

Olitko M&S siinä marraskuisten 2013 fb-ryhmässä? Sehän kyllä hajosi tai jakaantui sitten.. Mulla jäi Vau:n puolelle kirjoittelut kyllä aika täysin, mutta tätä kauttahan se ryhmä kuitenkin silloin perustettiin. (Oli vielä silloin sallittua.)

Kattelinkin kun joillain ryhmillä on ollu fb-ryhmiä, mutta tuo sen selittääkin, jos ennen oli sallittua. :)

Meillä on uutena oireena paikkojen naksuminen, kun vave riehuu. Kellään muulla? Tänäänkin pötköteltiin sohvalla ja toinen mylläs masussa, niin lantion seudulta kuului naksahduksia, hassua! Mulla kyllä naksuu kaikki liitokset herkästi.

Tulin Zoe ryhmään suht myöhään ja enemmän pääsin osallistumaan vaan synnytykseen ja vauvoihin liittyvään keskusteluun, en niinkään raskauden aikaisiin. Mutta joo, vau:n marras13 ryhmässä olin (ja olen, vaikka ei siellä kukaan mitään ikinä kirjoita enää). Face-ryhmässä en ollut silloin.

alysha, mullakin nyt pari kolme vk ollut silloin tällöin sitä naksuntaa, musta kuulostaa aina ihan kuin kuplamuovia olis posauttanut :p Liittyy usein vauvan mylläykseen, muuten tuntuu tulevan missä ja milloin vaan.

Itsellä kans kurkku kipuillut viikon, aamuisin aivastuttaa ja välillä saa pirusti niistellä. Toivottavasti ovat vaan jotain allergiaoireita eikä mitään flunssaa.

M&S, mietein vaan onko oltu samassa, mutta ei ainakaan samaan aikaan sitten. :) Kirjoittelin vau:n puolella vaan alkuraskaudessa ja sitten kun tuli joku foorumimuutos ja kaikki ryhmän keskustelut katos, niin jäi tänne foorumille kirjoittelu kokonaan.

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Onko muilla joille on nyt tullut allergista nuhaa ennestään allergiaa tai jokin ajatus mistä se johtuu? En ole itse allerginen millekkään ja näin loppukesästä tuleva allerginen nuha on hivenen outo. Ymmärtäisin jos olisi vaikka kova koivunkukinta mutta näin elokuussa.. Menee hermot kun pärskintä ja nenän vuotaminen on vielä lähinnä painottunut yöaikaan

Nyt on tuo voimakkaasti allergiaoireita aiheuttava pujo nostanut päänsä, eli yks mitä vois syyttää ainakin.

Pujo on mulla ollut aina sellainen lievästi allergisoiva, sitten on kaikenmaailman heinät mitkä kukkii just nyt eikä yhtään helpota tuo naapurin viljapelto asiaa. Kumma vaan kun se niistämisrumba kestää vaan aamusta aamupäivään. Luulisi että maankosteus just ei aiheuttais pärskimistä.

Mulla on koko raskausajan ollut "allergianuha". Johtuu vain limakalvomuutoksista mulla.

Hmm. Ehkä se voi olla pujo tai heinä. Siitepölytiedotteessa vaan oli että molempien kukinta on loppusuoralla. Tai sitten tää on vaan joku raskausoikku. Niitähän riittää :D

Muokattu viimeksi:
Mullakin on ollut viikonpäivät nenä tukkoinen.... Onkohan tää oikeasti joku raskausoire kun niin monella tuntuu nyt täälläkin olevan :D

Onko teillä muuten menneet korvat lukkoon? Luin tommosta aika vanhaa kirjaa eilen ja vasta sieltä sain tietää että se on yksi raskausoireista ja liittyy juurikin tähän limakalvojen kuivumiseen. Nenä mulla onkin aika-ajoin tukossa. .ja seksiä avittamaan pitänyt käyttää liukkaria, mutta että korvatkin voi mennä lukkoon.

Täällä on ollu korvat lukossa ajoittain, joskus jopa päivittäin! Aiemmin ei tätä vaivaa joten aatellu että liittyy raskauteen ja limakalvoihin :)

Täällä korvat piipanneet, vinkuneet, lukkiutuneet kanssa toisinaan.. :D Luulen että liittyy verenpaineen heittelyyn/mataluuteen..

Korvat on menneet lukkoon monesti, on kyllä tosi inhottava vaiva, mulla menee usein siitepölyaikaan keväisin korvat herkästi lukkoon, mutta nyt tätä on jatkunut läpi kesän ja olen myöskin lukenut, että liittyisi raskauteen..

Joo, mulla on kans ollut korvissa häikkää! Todella erikoista, en osannut yhtään yhdistää sitä raskauteen.. Ja liukkaria on kans joutunut ostamaan. Ehkäpä se allerginen nuha on vaan samasta limakalvojen kuivumisesta johtuvaa

Takaisin