Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yö meni kyllä valvoessa! Niin paljon juottavat nesteitä ni tietäähän se vessassa ramppaamista läpi yön. Supisteluja silloin tällöin tuli, ei onneksi kamalan kippeitä. Nyt on aamupalaa syöty ja kohta käyrille :)

Tsemppiä sinne sairaalaan! Toivottavasti makoilu auttaa ja vauva pysyy vielä viikkoja vatsasssa. Ei ole kivaa vaan makoilla, mutta tarkoitus on hyvä ja se on vain pieni osa elämää. :)

Tsemppiä molemmille. Toivottavasti pikkuisella on kärsivällisyyttä pysyä turvallisesti kasvamassa kohdun lämmössä. Ihmisten ilmoille kerkiää vähän myöhemminkin.

Oon minä koittanu tässä jutustella kaverille, että ei oo mittään syytä kiirehtiä tähän maailmaan, muöhemminkin kerkiää. Van jos se on yhtä omapäinen ko äitisä, ni sehän tuloo ko siltä tuntuu :D

Ei vaan, toivottavasti viihtyisi tuolla yksiössään. Kiitos tsemppauksista ♡

Millonka tuut takasin, oi katkeamaton yöuni?
Mua on alkanu hiottua öisin tosi mahtavasti, hiuksetkin välillä niin märkänä et pitää tyynystä puolta vaihtaa..
Ja isäntäkin on alkanu motkottaa että sä käyt niin kuumana, ettei sun vieressä voi ees yrittää nukkua! (Samassa sängyssä kuitenkin).

Mulla kanssa ihan sama juttu, hiukset pidettävä ponnarilla kun niin paljon hikoiluttaa etenkin niskasta. Vaikka yöthän viilenee koko ajan. Asentoakin pitää vallan etsiä ja peittoa asetella jalkojen väliin vatsaa tukemaan. Eiku ei tää kylki ookaan hyvä, pitää kääntyä toiselle kyljelle ja asetella tyyny paremmin ja kuulostella ääniä ja tunnustella vauvan potkuja ja ja ja...

Mulla on ollut liitos kipuja viikosta 20 lähtien ja pahentunut vain. On tukivyöt yms. Jos kävelee paljon päivän aikana tietää että seuraavasta yöstä tulee hirveä. MUTTA VIIME YÖNÄ... Olin unissani laittanut todella ison peittomöykyn jalkojen väliin ja asento oli selin ja kylkiasennon välimaastosta, olin nukkunut 5 h yhtäsoittoa ja kipuja oli erittäin vähän. Vessaan nousu ja kävely sujuikin vähillä kivuilla, normaalisti joutuu varomaan jokaista askelta kun kipu on sietämätön. Että kivutkin voi vielä voittaa :)

Mulla on ollut iso vartalotyyny jalkojen välissä ja nyt myös mahaa tukemassa jo melkein raskauden ekalta kolmannekselta lähtien. Liitoskipuja on ollut paljon vähemmän kuin aiemmissa raskauksissa, vaikka alkoivatkin aiemmin. Välillä kun nukkuu päikkärit sohvalla ilman tyynyä, niin saa kyllä herättyä miettiä miten pääsis ylös, kun jo lyhyessä ajassa tulee niin pahasti liitoskipuja.

Toivottavasti neidolla pysyy vauva vielä ainakin joitakin viikkoja mahassa kasvamassa. Tsemppiä osastolla lepäilyyn!

Oi että vihaan näitä levottomia jalkoja!! Yöt menee ihan häneksi. Aina kun saa unta, niin herää jalkojen säpsyttelyyn. Lisäksi päiväunetkin menee pilalle samasta syystä. Aluksi magnesiumlisä auttoi, muttei näämmä enää.

Mitä noi levottomat jalat käytännössä on :o ei oo ikinä itellä ollut.

Joko teillä porataan väylää auki? Oon vähän ihmeissäni kun täällä tuntuu vauva poraavan jo tosi alhaalla rv 34. Kävelen kuin olis kakat housussa. Sf-mitta on kahdessa viime neuvolassa ollut vaan 27cm, ja kun itse tunnustelen, ei kohdunpohja kyllä ole juuri tuosta noussut. Ihon läpi tuntuu hyvin peppu ja toinen reisi ynnä kantapää, on siis raivotarjonnassa ja vasemmalla puolen vartalo. Liikkeet on vahvat onneksi, muuten jo huolestuisin. Supistelee myös kiitettävästi, levossakin. Lähes kokoaikainen pissahätä. Ja kun nousen ylös, seuraa viiden minuutin välein napakka supistus. Välillä huolettaa myös nuo menkkajuilimiset selässä. Tiistaina lääkärineuvola. Pyydän tarkistamaan paikat. - Esikoisesta muistan kovan supistelun juuri näillä viikoilla, mutta paikat pysyi kiinni hyvin. Nyt on ero siinä, että vauvan pää tuntuu laskeutuneen jo tosi alas.

Joko teillä porataan väylää auki? Oon vähän ihmeissäni kun täällä tuntuu vauva poraavan jo tosi alhaalla rv 34. Kävelen kuin olis kakat housussa. Sf-mitta on kahdessa viime neuvolassa ollut vaan 27cm, ja kun itse tunnustelen, ei kohdunpohja kyllä ole juuri tuosta noussut. Ihon läpi tuntuu hyvin peppu ja toinen reisi ynnä kantapää, on siis raivotarjonnassa ja vasemmalla puolen vartalo. Liikkeet on vahvat onneksi, muuten jo huolestuisin. Supistelee myös kiitettävästi, levossakin. Lähes kokoaikainen pissahätä. Ja kun nousen ylös, seuraa viiden minuutin välein napakka supistus. Välillä huolettaa myös nuo menkkajuilimiset selässä. Tiistaina lääkärineuvola. Pyydän tarkistamaan paikat. - Esikoisesta muistan kovan supistelun juuri näillä viikoilla, mutta paikat pysyi kiinni hyvin. Nyt on ero siinä, että vauvan pää tuntuu laskeutuneen jo tosi alas.

Aika samanlaisia tuntemuksia Kia. Menkkamaista kipua, jota esiintyy myös supistusten aikaansaamana ja kipupiikkejä kohdunsuulla..ikään kuin vauva painaisi jo tosi alas. Jatkuvaa kivutonta supistelua..joka myös mulla ei ekalla kerralla avannut mitään. Huomenna saan tiedon kohdunsuun tilanteesta synnytystapa-arviossa. Viimeksi noin kuukausi sitten oli kohdunkaulaa ultralla 3cm, puolipehmeä ja 0,5cm auki..kuulemma ok uudelleensynnyttäjälle. Huomenna jo 36+0, mutta kun esikoinen syntyi 41+3, niin on vaikea kuvitella, että olisi synnytys vielä lähelläkään..

Ootpa jo pitkällä M&S! Joo minäkin vasta tänään hoksasin että ei välttämättä uudelleensynnyttäjälle ole hyväksi näin kova supistelu näillä viikoilla. Mietin että sijaitseeko tuo mitattu kohdunkaula siis kohdun sisällä" vaiko ulkona" emättimen puolella?

Joo, mä etuilen tässä ryhmässä. Menkkojen mukaan la 2.10, mutta aikaistivat np-ultrassa syyskuun puolelle. Saman tekivät esikoisesta ja tuli sitten 10 päivää myöhässä..eli pysyin nyt tiukasti lokakuisten ryhmässä ja uskon synnyttäväni lokakuun puolella. Paitsi vähän ihmetyttää nää kivut..voihan se olla, että toinen tuleekin ihan eri aikataululla! Ihan vikoilta viikoilta tuntuu kyllä.
Kuka osaa nää anatomiat paremmin? :D eiköhän se kohdunkaula ole kohdun ulkopuolella, eihän sinne kohtuun nyt mitään voi työntää mittailuja varten!

Samoja oireita täälläkin ja sain sen vuoksi jo toisen ylimääräisen ajan lääkärille. Paineentunnetta ja "poraamista" tosin on vain supistusten yhteydessä, mutta kipeitä supistuksia ja menkkajomotusta on päivittäin. Viimeksi ei ollut tapahtunut mitään muutosta kohdunsuulla, enkä oikein osaa olla huolissani asiasta. Edellisessä raskaudessa oli samoja oireita rv 29 lähtien ja vaikka silloin kohdunsuu vähän alkoi pehmetä ja ulkosuu avautua, ei tilanne mennyt huolestuttavaksi missään vaiheessa, eivätkä viimeisten viikkojen säännölliset supistuksetkaan saaneet synnytystä kunnolla käynnistymään ennen kuin kalvot synnärillä puhkaistiin. Vauva syntyi 39+3, mikä oli pisimmälle edennyt raskaus mulla. Nyt laskettu aika on lokakuun lopulla ja oletan, että sinne lasketun ajan tienoille päästään nytkin. Yksi pojista on syntynyt hieman ennenaikaisena (rv 36+3), mutta siinä ei ollut mitään ennakko-oireita, vaan jouduttiin yllättäen sektioon verenvuodon vuoksi.

Mulla kans aikalailla samoja oireita, kovaa juilintaa ja rasituksesta suppareita. Nilkat ja jalat ovat todella turvonneet, kävely sattuu ja sääriä kuumottaa.

Jännä että mulla on viimeksi tehty sisätarkistus toukokuussa ja kokoarvio rakenneultrassa eli myös toukokuussa.. En sitten tiedä että eikö ensisynnyttäjille tehdä niitä oikein kun ei ole huolta vai oonko vaan jäänyt jostain paitsi. Seuraava neuvolaterkka on 11.9 ja sillon ajattelin pyytää sisätarkistusta häneltä tai aikaa lääkärille.

Takaisin