Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämän päiväisen ultrauksen mukaan mulla on nyt menossa 5+6. Olenkin ihmetellyt oireiden vähyyttä, mutta ehkä se on johtunut siitä, että raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin luulin (laskurin mukaan 7+2). Toivottavasti ei kovin kovat oireet hyökkää päälle heti huomenna, kun alkaa seitsemäs viikko... Oksuoloja en ainakaan kaipaa. Parina päivänä on kyllä yökki tullut kurkkuun hampaita pestessä jos on tökkäissyt harjalla liian syvälle.
Turvotuksen lisäksi mahassa on tänään ollut enemmän outoja tuntemuksia, joita en enää epäile suolistokaasujen pyörimiseksi, vaan kyllä ne kohdusta tulee. Ei kipuja, mutta jotain paineen tuntua enemmän. Se taannoinen piskuinen vuoto, joka mulla oli kuukautisten alkamisen aikaan saattoi ehkä olla kiinnittymisvuotoa näiden nykyisten tietojen perusteella.

Heipat :) ehkä melkein jo uskaltaudun tälle puolelle piipahtamaan :) 4+3 vasta menossa, mut kovin tuppaa oireita tulemaan.. Aluksi aamukahvin sai kyökkiä ääntä nopeammin ulos (siitä äkkäsinkin testin tehdä) mut nyt tuntuu et jollei koko ajan oo pistämässä jotain suuhunsa niin paha olo tulee heti. Saa siis syödä taukoomatta. Jano myös, suu tuntuu kuivalta. Ihan järkyttävä turvotus ja repäisykivut alavatsalla.

Täällä myös painon/paineen tuntua alavatsassa. Pari päivää on nyt pidemmän aikaa istuessa alkanut tuntua sellaista epämiellyttävää, vähän menkkakipujen kaltaista juilimisjomotusta alavatsassa, mutta pienemmällä alueella. Helpottaa kun nousee ylös tai vaihtaa asentoa. Toivon että kyse on ihan vaan kohdun kasvukivuista, eikä mistään vakavasta.

Jano on kanssa kova, ja palelu, etenkin iltaa kohti ja öisin tarvitaan kaksi peittoa :)

Mulla ollu koko ajan menkkamaisia kipuja, yöllä saattanut herätä siksi. Mulla oli kyl sama homma esikoisen kohdalla :)

Joo lisätäänpä myös listaan vielä palelu ja kuumat aallot! :D ja muutamia sekunteja kestävät menkkajuilit vatsassa jotka helpottuu kyljellään maatessa.

(Mä ajattelin ettei niitä vielä olis juuri mitään mutta kun oikein alkaa miettiä niin näistähän sais jo kirjan! :D)

Tuntuu että tosi monella on jo heti plussaamisen jälkeen huono olo. Mulla sitä ei ole vieläkään ja nyt on rv 5+5 :O sen sijaan rintoja aristaa, ja niiden olemassa olon muistaa myös aina kun kävelee vähän ripeemmin, arkuus tuntuu silloinkin vaikka niihin ei edes koske! Ja väsymys on niin kova, että alkaa näin ysin aikaan silmät painuun kiinni.

Melko oireetonta vielä, nyt siis viikkoja 5+1. Ennen plussaa oli todella pahaa närästystä muutamana päivänä ja menkkakipuiluja selän ja vatsan puolella. Nyt oikeastaan pientä palelua, väsymystä ja ajoittain jonkinmoisia tuntemuksia selän/vatsan puolella. Nännit hieman arat. Mutta ei tosissaan mitään huomattavaa.

Tänään oli ensimmäinen kerta, kun raskauspahoinvointi johti oksenteluun. Mulla on ollut vk 6 alkaen pahoinvointia, mutta tämä päivä oli pohjanoteeraus. Koskakohan tämä hellittää?

Täytyy vaan toivoa, että olisin niin onnekas, että oloni kohentuisi edes ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Joka aamu, kun herään ensimmäinen asia mielessäni on: Olen raskaana. Rinnat tuntuvat tosi aroilta ja ällöttää. Pisulla täytyy rampata useita kertoja yössä...

Lievää pahoinvointia oli taas yöllä ku kesken unien heräsin. Ja noi alamahan repäsy- tai menkkakivut on jokapäiväsiä edelleen vaikka luulin jo loppuneen. Palelu nii ettei mitään rajaa.

Rinnat muuttuu päivä päivältä aremmiksi ja ne kasvaa. Illalla ku olin treeneihin lähössä tyköistuva paita päällä niin aattelinki jo että mun tissit kavaltaa masuasukin. :D

Ja jääkaappi alkaa uhkaavasti jo haiskahtaa. Tännään pittää siivota se vaikka viime viikolla mä sen varuiksi jo siivosin, ku tiedän sen kaapin olevan paha paikka. Miten hajuaisti voiki nii terävöityä? Mä haistan pakastimen aukastaessa pussissa olevat pakastetut mansikat!!!! Löytysköhän vihikoiran töitä? xD

Pientä pään jomotusta ja väsymystä havaittavissa kun lopetin kahvin juonnin. Eipä sitä aiemminkaan mennyt kuin 1-2 kuppia päivässä, vaihdoin siis teekupposeen. Turvotusta on sen verran, että voisi luulla olevan jo paaaljon pidemmällä ja janottaa koko ajan, minkä seurauksena vessassa ravataan usein. Närästää myös.

No niin, nyt täälläkin alkaa kunnon pahoinvointi ilmaantua.. Ja mie niiin toivoin, että tällä kertaa selviäisin ilman!
Selvisi kyllä ultrassa tänään, miksei nyt ole ollutkaan oikein mitään ihmeempää. Laskujeni mukaan viikkoja piti olla 7+, mutta onkin ilmeisesti vasta 6+.
Pitää koittaa olla ajattelematta koko pahoinvointia, tosin eilisestä asti lähes kaikki on ällöttänyt todella pahasti eikä oikein mikään muu mene alas kuin mustikkakeitto. Pitää kaivaa ne rannekkeet taas kaapista, edellisen kerran siis pahoinvointi vei melkein sairaalaan, ja niistä pahoinvointirannekkeista oli apua, pystyin jopa tekemään asioita jotenkuten, oksentamatta.

Täällä myös janottaa, vaikka normaalisti juon tosi vähän. Onko muut huomanneet, että iho kuivaisi normaalia enemmän? Kasvot ja huulet kiristää kaiken aikaa, käsien iho hilseilee!

Odottaja: mulla tuntuu ainakin että iho oikein alko hilseileen kuivuuttaan, toki voi ilmatkin tehdä.. Mut nimenomaan kasvot ja huulet.

Mä oon tuskaillu oireitten kanssa ja reilu pari viikkoa. Ensin tuli ihan tajuton turvotus, sitten pikkuhiljaa päätään nosti pahoinvoinnit. Nyt viimesen viikon ajan ollu päivittäin pahoinvointia enemmän ja vähemmän. Kahvin juontia en voi kakomatta edes ajatella ja tupakanpolton lopettaminenkin oli todella helppoa. Haju yliherkkyyttä ollu parisen päivää ja tänään meinas laatta lentää ensimmäisen kerran jauhenlihan hajusta ja miehen protskupussin hajusta. Niin tuttuja juttuja esikosta. Enemmän tuntuu taas ärsyttävän tää oireilu vaikka älyttömän onnellinen oonkin. Tuntuu vaan olo omassa kropassa välillä niin vieraalta. No onneks tää tästä taas varmaan asettuu kun mennään muutama viikko eteenpäin :)

Sanovat, että ensimmäinen kolmannes olisi pahin ja sitten helpottuu oireet. Mulla ainakin esikoisen kohdalla väsymys väheni silloin. Muistan kuinka lihan paistaminen, etenkin se rasvan haju, etoi ekan kohdalla. Ei tullut mieleenkään syödä mitään veristä pihviä.

Täällä pahoinvointi sen kun pahenee. :( Koko päiväisesti paineen tunne ylävatsassa ja leuan alta kutittelee. Saa pelätä tuleeko ylös röyhy vai enemmänkin... Ei oo töissä helppoa. Välillä käyn istuun vessassa ja ottaan pikku "välikuolemaa". Joskus menee vaan.niin pitkään että valotkin sammuu, ja sit pitää tyhmänä pimeessä vessassa huitoo. :D
Suukin tuntuu rutikuivalta kun en saa vet juotua tarpeeksi. Tuntuu että nesteet jää vaan vatsaan löllymään ja pahoinvointi pahenee.

Takaisin