Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime viikon ajan aina syömisen jälkeen tullut heikko olo, on sitten syönyt säännöllisesti tai ei, pieniä tai isoja määriä. Pakko päästä heti syömisen jälkeen makuulle. Alkaa tuskahiki nousta.

Sukkpuikkomaiset kivut alapäässä myös lisääntyneet kävellessä.

Joo kyllä sen sitten huomaa, jos tulee kipuja, jotka tuntuu siltä kuin sukkapuikolla pistettäis alapäästä.. :D Toivottavasti et saakaan näitä.
Ja pistos nimenomaan kuvaa hyvin, kun on tosi äkillinen ja paikallinen kova kipu. Mä ainaskin pari kertaa olen kivusta kiljassu näistä, mutta menee yleensä yhtä nopeasti ohi.

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut jotain viiltävää ja pistävää kipua, poltettakin, mutta en oo koskaan istunut sukkapuikon päälle niin en ehkä sellaiseksi kuvailisi niitä.

Hmh missä noi tuntuu? Mulla sattuu häppäreidin kun kävelen tai niinku ns pistelee? :o

Kyllä ne sukkapuikkokivut tuntee oikeesti. Mulla ainakin lähtee melkein jalat alta kun niitä tulee.

Mikä tuo neuvolalääkärijuttu on? Miulle ei oo siitä puhuttu yhtään mitään. Seuraava neuvola on 36+2. Mutta ei siitäkään ole ollu puhetta et siellä ois joku neuvolalääkäri. Vai johtuuko se siitä että ultra on polilla 2vk välein niin sellaista ei tarvita? Mie oon nimittäin jo useemmin ajatellu että jotain on nyt jääny älyymättä...

Mulla ainaskin peruttiin neuvolalääkäri, kun tuli sairaalaan synnytystapa-arvio suht samoille viikoille. Eli varmasti johtuu sullakin kontrollikäynneistä.

Mä käyn kans polulla kahen viikon välein niin neuvolassa sanottiin et siellä ei erikseen tarvi lääkärillä käydä. Ihan kiva. Melkosta ravaamista nyt kun joka toinen viikko neuvola ja joka toinen viikko poli. Nyt taitaa olla pian 35 viikkoa täynnä

No hyvä, mie jo ajattelin että jään paitsi jostain tuikitärkeästä.

Mie oon jo kuulkaas alkanu innolla oottaa synnytystä. En sen takia että ois kamalan tukala olla, vaan ihan sen kokemuksen takia. Ihan innoissaan ootan lähtöä laitokselle. Oonkohan ainut kaheli joka näin ajattelee? :) oon ensisynnyttäjä siis.

Kattika, oon yhtä kaheli. Vaikka synnytys jännittääkin kun ei oo kokemusta mut varmaan samasta syystä oon huipputoiveikas enkä osaa liikaa pelätä. Tekis mieli hypätä muutama viikko eteenpäin et pääsis jo turvallisin mielin odottelemaan synnytyssupisteluja! En siis kyllä niitä kipuja ja tuskia tietenkään odota innolla vaan kauhunsekaisella epävarmuudella, mut samanaikaisesti en malttais oottaa et pääsee kokemaan synnytyksen kokonaisuutena. Ehkä en vaan vielä oo oivaltanu täysin et se on pian todellisinta totta...

Ihan on samanlaiset fiilikset. Varsinkin on nyt alkanu viime päivinä olla, kun kaikki on jo vauvaa varten valmiina.

Ensimmäiset kipeät kaksi supistusta viiden aikaan aamulla pissakäynnin jälkeen.. O ou! Sen jälkeen ei oikein nukuttu kun jäin kuulostelemaan. Viikot 34+3. Eilen kovetteli masua jatkuvasti, tänään pitänee sitten ottaa rauhallisemmin.

Mulla ainakin seuraava neuvolalääkäri on viikolla 38, silloin tehdään se joku bakteeritesti.
Samoissa aatteissa kuin Kattika ja minivöö. Toisaalta odottaa, ei osaa pelätä, mut hei katotaan tän viikon torstain jälkeen kun on toi valmennus niin miltä sitten tuntuu.
Nyt eilen oli monta kertaa painetta alakerrassa ja ihan selvästi vauva rt asennossa. Huh huh..

Mulla on kans ihan samat fiilikset! On tätä raskautta nyt kestänyt jo tarpeeksi kauan ja alkaa muutenkin olla aika poikki näihin olotiloihin. Mut olis myös oikeesti hienoa päästä jo tositoimiin ja saada pikkuinen maailmaan! Äitiysloma alkaa viikon päästä eli ei enää kauaa tarvitsekaan odotella :)

Heräsin muuten yöllä siihen että en saanut henkeä. Oli aika järkyttävä tapa herätä.. Olin kierähtänyt unissani selälleni ja vauva oli varmaan hyvän aikaa painanut sitä alaonttolaskimoa. Heräsin sellaseen huudonsekaiseen hengitykseen, hyvä että mies ei saanut sydänkohtausta..

Mulla on nyt muutaman päivän ja yön koskenut mahaan ikävästi. Kiertää siis ja koko ajan vähän särkee. Iltaisin on ollut harkkasuppareita ihan 10min välein. Ei kuitenkaan kivuliaita. Hassua kun esikoisesta ei ollut mitään tällaista.

Mulle on tullut iso mustelma vatsaan, ei näytä raskausarvelta. En muista, että vatsa olisi osunut mihinkään. Onko ihan normaalia?

Täälläkin odotellaan jo synnytystä ja toivotaan alatiesynnytyksen mahdollisuutta. Edellinen tuli sektiolla ja toivon että nyt pääsisi kokemaan kaiken luonnollisemman kautta. :)

Leina onko mustelma ihan tuoreen näköinen, siis että oikeesti pitäisit mustelmana? Mulla esikoisesta linea negra jatku navan ympärille vanhahkon mustelman näköisenä, ikään kuin joku olis täräyttänyt nyrkillä suoraan napaan. Hävis n 6kk synnytyksen jälkeen.

Takaisin