Mulla loppui menkkapoltot illalla seitsemän aikaan pitkän levon jälkeen ja supistelukin sitten nukkumaan mennessä rauhottui normiksi.Soittelin aamulla neuvolaan. Epäili terkka, niin kuin itsekin, että tiistain lääkärin tekemä sisä- ja ulkotutkimus prvosoi oireet esiin. Nuori lääkäri tosiaan ronskeilla otteilla tunnusteli tiistaina mahaa, ja aika kauan yritti työntää sormia häpyluun ja vauvan pään väliin siinä onnistumatta. Sattui kyllä tosissaan, mutta jotenkin olin liika nynny ja purin vaan hammasta. Vatsalihakset vetivåt sitten pitkään kramppiin ja lopulta terkan piti nostaa mut hoitopöydältä kun sätkin siinä avuttomana kuin koppakuoriainen selällään. Sitten tuli niin rajut supparit että hädin tuskin pääsin ulos huoneesta.Jotenkin siinä tilanteessa ja jälkeenpäinkin vaan häpesin raihnaista oloani, mietin että oon kuin mummo. Menkkajomot tuli sitten aamulla. Vauva on nyt tosi alhaalla. Pissarakkoa painaa ja häpyluu on arka. Semmonen kuin raskas kivenjärkäle on koko maha heti kun jotain pientäkään touhuan.
Sain ohjeeksi juoda paljon ja levätä jalat ylhäällä. Sisätutkimusta ei nyt tehdä koska ei vuotoa ja tilanne rauhoittunut, ettei provosoidu lisää. Jos menkkapoltot uusivat, pitää mennä synnärille. Se oli hurjaa, kun sanottiin, että jos levosta huolimatta synnytys käynnistyy nyt, ei sitä enää lääkkeillä yritetä estää. Miksihän?? Vielä on sentään kuusi vk laskettuun.
Maha meni eilen ihan löysälle ja koko yön moikasi hassusti ilmavaivoissa. On samanlainen olo kuin nuorena kunnon PMS -oireilun aikaan.
Sain ohjeeksi juoda paljon ja levätä jalat ylhäällä. Sisätutkimusta ei nyt tehdä koska ei vuotoa ja tilanne rauhoittunut, ettei provosoidu lisää. Jos menkkapoltot uusivat, pitää mennä synnärille. Se oli hurjaa, kun sanottiin, että jos levosta huolimatta synnytys käynnistyy nyt, ei sitä enää lääkkeillä yritetä estää. Miksihän?? Vielä on sentään kuusi vk laskettuun.
Maha meni eilen ihan löysälle ja koko yön moikasi hassusti ilmavaivoissa. On samanlainen olo kuin nuorena kunnon PMS -oireilun aikaan.