Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai sitäkö se juiliminen voi olla? Mullakin tuntuu oikealla puolella välillä jotain sellaista. Onko se tavallista raskaana oleville?

Mä olen käsittänyt et se keltis juilii siellä kunnes istukka alkaa kunnolla toimia. On se normaalia kyllä. Ainakin voi aika varmaksi päätellä kummalta puolelta munasolu on irronnut :)
Onkos muilla?

Mulla oli ja äity niin pahaks et lekuri reissuhan siitä tuli. Ja se ei ollu enää mitään ärsyttävää juilimista vaan helvetillistä kohtausomasta kipua. Hätänä ultraan jossa todettiinkin kaks keltarauhaskystaa vasemmassa munasarjassa joista toinen vuoti. Ehdoton liikuntakielto ensimmäiseen ultraan saakka ja viikko saikkua särkylääkkeineen. Onneks ens tiistaina on se eka ultra ni tietää mikä on kystien tilanne ja saako jo rueta lenkkeilemään ja heiluttelee kahvakuulaa :)

Hui pinderoosa kuulostaa ikävältä :/
Mitä niistä kystista voi sit aiheutua?
Onneks mulla on pysynyt ihan siinä siedettävässä juilimisessa..

Ei kai ite kystista mitään, ne kun ultraavan lääkärin mukaan on tosi yleisiä ja kaikki ei edes tiedä niitten olemassa olosta. Mut mulle se lekuri selitti näin et jos liikun normaalisti (kohtuu paljon päivittäin) niin on iso riski et se munasarja kierähtää jotenkin ittensä ympäri jollon se pitää leikata. Ja se on jo melkein suora tuomio pikku tyypin menetykselle. Sano myös et ne melko todennäkösesti kuivuu pois raskauden edetessä. Ihan hyvin mä nyt oon voinu. Ensimmäinen viikko oli ihan hirvee ja sen jälkeen kipukohtaukset on vähentyny. Nyt niitä ei oikeestaan tuu ku esim jos on ollu pidempään paikallaan ja lähtee liikkeelle eikä niitäkään tuu enää onneks edes joka päivä.

Joo täällä kanssa pahoinvointia.. Tällähetkellä reissataan Ausseja ympäri niin voitte varmaan kuvitella kun päivittäin melkein 9h autossa, oksentelen muovipussiin n tunnin välein:: mahtavaa!
Rinnat on myös välillä arat! Huimaus ihan kamalaa ja välillä oikeesti lähellä käy ettem pyörry.. Vatsa on tosi kovalla ja väsyttää hulluna.. Tuntuu välillä että kaikki mahd oireet..

Oi vitsi, onpa huono säkä ajoituksen kanssa! Tsemppiä automatkoihin, muuten kyllä aika kade Aussi-reissusta. Saa nähdä milloin sinne pääsee, jos ikinä, kun jo toista lasta pukkaa. :)

Toi rintojen aristus ottaa ainakin mulla jo aivoon! Sitä kun on ollu viikolta 5 saakka ja nyt lähti 13. käyntiin. Välillä sattuu ja jomottaa ihan hulluna, suihkussa osuva vesi on kun puukon iskuja nänneihin ja välillä kun on ihan luonnollisessa tilassa. Siis ilman rintsikoita. :D No mieshän on ihan täpinöissään ku ne on niin turvoksissa, mua lähinnä ärsyttää. Huoh! Koskaan mikään ei ole hyvä :D Omat pahoinvoinnit on onneks jo ohi elettyä elämää ollu jo reilun viikon eikä sitä horrosmaista väsymystäkään enää ole vaikka en mä kyllä enää mihinkään puoleenyöhön jaksa valvoo. Nyt liputtelen sen puolesta et alku raskauden oireet on jotakuinkin ohi elettyä elämää. Jee! :)

Mulla taas oireet hävinneet lähes olemattomiin.. joka tietysti saa minut pelkäämään pahinta. Enkä kyllä uskallakkaan nauttia ennenkuin on nt ultrassa nähty miten siellä menee. En oikein osaa edes ajatella, että olen raskaana ehkä on sitten helpompi ottaa niin hyvät kuin huonot uutiset vastaan ultrassa. Tsemppiä kaikille ♡

Mä oon uudestaan ihan sairaan väsynyt. Huonoa oloakin on koko ajan lievänä, mutta ihan tarpeeksi ärsyttävänä..rv13, joten kaippa tää kohta helpottaa pidemmäksikin aikaa. Tänään vedin itkusession ilman mitään syytä. Ehkä eilisen ultran jännitys laukes vasta nyt tai jotain..hormonit kuitenkin vääntää täällä edelleen kovaa tahtia.

Järkyttävän huono olo ja esikoisen kanssa pitäisi jaksaa touhuta. Mies oli eilen viihteellä, joten hänestäkään ei ole paljon apua :hungover:

Väsymys on edelleen aivan käsittämätöntä. Perjantain sain olla saikulla kun selitin esimiehelle ettei ajatus kulje yhtään, luojan kiitos hän oli ymmärtäväinen! Jos jotain positiivista hakee niin paha olo alkaa oikeasti nyt vihdoin väistyä :)

Mulla ei ole ollut oikeen mitään oireita koko ekana kolmanneksena. Aluksi rinnat kipeet, vähän päänsärkyä, nyt vähän näppyjä otsassa. That´s it. Lääkäri, neuvolatäti ja kätilökin sanoi, että nauti nyt, huonomminkin vois olla, mutta kun ei tunnu yhtään et olis raskaana, kun olo ihan tavallinen! :) No nyt tosin on alkanut vatsa turpoomaan niin, ettei raskautta voi enää kovin kauaa peitellä. Jotain konkreettista sentään.

Mulla kanssa ollut melko oireetonta. Alussa vatsa juili ikävästi ja tissejä aristi mutta siinäpä oikeastaan ne oireet oli. :) Nyt oon huomannut ihan uutena että mieli muuttuu hetkessä. Tunteet menee vuoristorataa sekunneissa. Voi mun ukko raukkaa. :D

Hei Jaloppi, se on kyllä totta! Mä olen hirveen rauhallinen ja tasainen ihminen, mutta viime aikoina olen HEITELLYT tavaroita ja PAISKONUT ovia! Ihan kauheeta, mies parka tosiaan :D

Mulla on ollut alusta asti vihlontaa alavatsassa. Varsinkin yskiessä makuuaennossa. Pahinta on kuitenkin tää aivan kauhea ummetus ja turvotus. Joutuu syömään Vi-sibliniä. Nyt on tullut myös se että äsyynnyn tosi helposti miehelleni ja rupen huutamaan. Mies parka :D Muuten ei pahempia oireita ole :)

Oi vitsi, onpa huono säkä ajoituksen kanssa! Tsemppiä automatkoihin, muuten kyllä aika kade Aussi-reissusta. Saa nähdä milloin sinne pääsee, jos ikinä, kun jo toista lasta pukkaa. :)

Kyllähän pääsee sitten vaikka lasten kanssa lomalle :)! Itse tultiin vuodeksi kun ei vielä lapsia:. 4kk oltu ja nyt jo suomeen takas kun neuvolat käytävä sielä :) silti ei haittaa yhtään!! Happy!

Toi rintojen aristus ottaa ainakin mulla jo aivoon! Sitä kun on ollu viikolta 5 saakka ja nyt lähti 13. käyntiin. Välillä sattuu ja jomottaa ihan hulluna, suihkussa osuva vesi on kun puukon iskuja nänneihin ja välillä kun on ihan luonnollisessa tilassa. Siis ilman rintsikoita. :D No mieshän on ihan täpinöissään ku ne on niin turvoksissa, mua lähinnä ärsyttää. Huoh! Koskaan mikään ei ole hyvä :D Omat pahoinvoinnit on onneks jo ohi elettyä elämää ollu jo reilun viikon eikä sitä horrosmaista väsymystäkään enää ole vaikka en mä kyllä enää mihinkään puoleenyöhön jaksa valvoo. Nyt liputtelen sen puolesta et alku raskauden oireet on jotakuinkin ohi elettyä elämää. Jee! :)

Joo toi rintakipu tuttua! Mullakin mies ihan täpinöissään.. eilen juuri huomautti "en jaksa odottaa että oot ihan raskauden loppuvaiheilla, mitä noi tissit sitten on!!" :D hohhoh

Mulla oli rinnat paljon kipeämmät ekassa raskaudessa. Liekö tavallinen ero. Sen sijaan 12+6, niin ei meinaa tätä huonoa oloa jaksaa. Onhan tää paljon parempi kuin viikoilla 6-9, mutta silti.. Huimaa myös tosi paljon ja mietin, että olisko uudistunut väsymys merkki hemoglobiinin laskusta. Toisaalta lähtötaso oli parempi kuin ikinä, 143. Olisko se jo väsyttäviin lukemiin asti laskenut.. Voipa tuo väsymys olla ihan hormonaalistakin, kun kerta huono olokin vielä vaivaa.

Tuli muuten mieleen; pystyttekö nukkumaan mahallanne? Itse nukuin ennen raskautta aina.. Nyt lähinnä ahdistaa ja herään aamuisinkin aina selältäni(en koskaan nuku selällään). Tuntuu ettei maha kestä yhtään painoa. :)

Takaisin