Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä viikko sit itkin autossa ku kaupasta tullessa taistelin semmosen vanha auto salmiakkikarkin paperien kanssa. No sit ku sain siinä kaupan pihalla sen paperin rikki ni se karkki lens maahan. Äkkiä autoon kiukkuna ja hanat aukes ku sain oven kiinni. Voiko maahan lentäny karkki ottaa noin pahasti aivoon? No voi! :D

Mua saattaa alkaa naurattamaan yhtäkkiä ja vaikutan miehen mielestä varmaan ihan mielipuoliselta. Itkettää ja naurattaa vuorotellen. Siihen voi aina tokaista "ne hormoonit" ja mies ymmärtää.

Muokattu viimeksi:
Voi Mariska ja Mariskan päärynä :hilarious: Näille vois perustaa ihan oman ketjun :grin Naurattaa lukea näitä kun voi niin hyvin samaistua, vaikka ei itkukohtausten aikana paljoa hymyilytäkään :laughing021

Pitikin eilen inissä oireettomuudesta... :violent001 Siinähän kävi niin, että illan sai istua "oksennus kurkussa". Samoten tänään koko päivän töissä ja kotona. Huono-olo tulee varsinkin heti syömisen jälkeen. Vähän semmonen olo, ettei haluttas syyä yhtään mitään. :sick009 Voispa elää pelkällä appelsiinimehulla ja hedelmillä :shaking

Mulla on kans hedelmät ja appelsiinimehu suurin piirtein ainoat mitä pystyy syömään ongelmitta! Aika jännä kun oon saanut mielikuvan että yleensä himoillaan suolaa alkuraskauden aikana mutta mulla on melkein toisinpäin.

Pohdin tässä juuri, että meniskö työterkkaan pyytämään mahdollista saikkua väsymyksen vuoksi vai ei.. Hankalaa kun siinä sitten salailu esimieheltä ainakin loppuis. Mutta toisaalta oma työpanos on tällä hetkellä töissä aivan surkea. Väsyttää ja keskittymiskyky riittää ehkä maksimissaan kaksi minuuttia :confused005

Mä oon ollut niin väsynyt, ettei oo jaksanut tulla edes tänne hakemaan vertaislohtua. Tekis mieli vain käpertyä peiton alle koko päiväks, töissä tuntuu kuin menis sumussa. Huimaa, kuvottaa, kaikkialla haisee pahalta ja vähän väliä alavatsassa möyrii.

Mut kyllä musta tuntuu, että pahoinvoinnin määrä olis ihan niinku vähän vähentyny viime viikosta. Tai sitten tää on toiveajattelua...

Amek, toivottavasti menee pian ohi! Itsekin toiveikkaana ajattelen että alkaisi helpottamaan.

Soitin äsken työterveyshuoltoon ja sain sieltä melko erikoisen vastaanoton. Ehkä he siellä ovat tottuneet turhiin sairaslomapyyntöihin raskaana olevilta, mutta itse en ainakaan ole mikään turhasta valittaja. Harmittaa kyllä hieman että menin edes soittamaan. Neuvona oli että "älä nyt enää (missä vaiheessa edes olen?) mässäile rasvasilla ja sokerisilla ruuilla vaan syö terveellisesti ja säännöllisin väliajoin" Öö, kitti neuvosta? Hyvä kun just ja just saan syötyä mitään että tällainen neuvo olikin tarpeen..

Jos aiotte soittaa jonnekin niin soittakaa neuvolaan, älkää työterkkaan!! :D

^Joopa joo, olipas mukava neuvo, varmasti auttoikin tosi paljon! Mulla on kyllä pitänyt paikkansa se, että suolaista tekee enemmän mieli. Liika on tietty liikaa ja sitten tulee hirmuinen jano.
Muistan kyllä ton väsymyksen esikoisen odotuksesta. Töiden jälkeen kävin usein makaamaan sohvalle saamatta mitään aikaiseksi. Nyt väsymys ei ole sitä luokkaa, tai sitten siihen on jo tottunut.
Se on muuten jännä kuinka pissattaa öisin just silloin kun esikoinen herää. Jostain luin, että yöpissatus olisi kehon tapa valmistautua heräämään vauvan nälkään öisin tai jotain.. Mutta siitä ei kannata etukäteen murehtia, sillä hormonit auttaa yöheräilyssä, ainakin aluksi.

Varmaan ihan paikkakunta ja työpaikka kohtaista minne kannattaa missäkin raskausasiassa yhteyttä. Meillä ainakin esikoista odottaessa kaikki neuvoloiden väliin osuvat lääkäröinti tarpeet kehoitettiin hoitamaan tk:ssa tai työterkassa. Ja meillä kyllä työterkka otti vastaan ja oli siinä mielessä jopa hyvä, että lähetti herkästi eteenpäin gynenpolille. Ihanteellisintahan se olis, että neuvola olis se paikka mikä hoitais raskauden aikana vaivan kuin vaivan.

amek, täällä ihan sama. Olo on ollu niin sikamaisen huono etten oo jaksanut edes tänne tulla valittamaan. Töihin oon kuitenkin raahautunut kun jotenkin on sellainen olo että kumminkin on ensi viikolla vielä huonompi vointi, ja jos nyt oon poissa niin silloin ei enää voi, tai jotain sinnepäin. Meillä on töissä tooooosi tiukkaa henkilöstäresurssien kanssa, ei uskalla olla pois jos pää pysyy harteilla :dead:

Ainoa asia mikä auttaa väsymykseen on raitis ilma mutta kun ei jaksa lähteä ulos.

Miten sitä onkaa näin väsyny töitten jälkee ei jaksa tehä mitään muuta ku ottaa päikkärit, syödä, käydä suihkussa ja sit taas yö unille. Koko aika etova olo ja oksennus lentää sillon tällöin.. rv 9+1

Ittellä tossa parisen viikkoa sit alko kamalat pahoinvoinnit eteki aamuisin ja töissä pitäs olla klo 8. Onneksi sikäli unelmatilanne että pomo ja työtoverit kavereita jo useamman vuoden takaa, ja itseasiassa kun parin saikkupäivän (kuumeen takia joka tod. näk oli sekin raskausoire) jälkeen raahauduin pahoinvoivana duuniin niin kaverini duunissa sanoikin että kannattasko tehhä testi.
aamupahoinvoinnin takia sainkin vaihdettua työvuoron myöhempään.
Nyt onneksi pahoinvointi katosi suunnilleen kokonaan, mutta tilalle tuli ihan järjetön väsymys. Pakko sanoa, että tässä remontoinnin keskellä podin mielummin pahoinvointia kuin totaalisen lamauttavaa väsymystä. Viikkoja on tosiaan n.8... (27 pvä neuvola aika ja toivottavasti ultra mahd. Pian.)

Tänään töissä huippasi melkein että taju meni. Johtuukohan se siitä että verenpaine muuttuu? Onko muilla ollut huimauslohtauksia?

Mulla on ja alhainen verenpaine mitattiin neuvolassa. Ei oireile pelkästään ylösnoustessa vaan myös pitkään seisoessa tuntee kuinka alkaa pyörryttää ja silmissä sumenee. Toivottavasti keskiraskaus viimistään tasoittais verenpaineen.

Aloin pelätä pahinta kun oireet ovat hieman vähentyneet mutta onneksi ei ole hätää. Paha olo tuli takaisin kuin noiduttu kun unohdin syödä koko ajan ja sain äsken kauheat kilarit hääsuunnittelusta :D Huhuh! Kaikki siis hyvin :laughing002

Onko muut kärsineet muniksen/keltarauhasen juilimisesta? Mulla on viikkoja jatkunut oikealla puolella sellainen pikku juiliminen, ei edes koko ajan mutta kun tulee niin tuntuu ärsyttävältä.

Takaisin