Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on keskimääräisesti olo helpottunut heti ekasta lomapäivästä lähtien. En tiedä, että väsytänkö muka itseni töissä niin paljon enemmän ja napostelenko kotona useammin ettei paha olo iske. Tai sitten on jokin ikävä syy oireiden helpottumisen syynä. :/

Tämä oman kehon jatkuva tuntemusten kuuntelu on kyllä turhauttavaa! :angry2 Minulla oli alussa alavatsakipuilua, väsymystä ja huonoa oloa. Lenkitkin jäi alavatsakipuilun takia. Nyt olen ollut päälle viikon ilman lenkkeilyä ja ottanut iisisti kotona. Töissä tietenkin olen käynyt. Normaalisti pieni nippailu ja nappailu on alkanut iltapäivällä alavatsassa, mutta eilen se loppui. Tänäänkään ei ole tuntunut paljoa mitään. Pelottaa ihan vietävästi, että onko kaikki nyt ok :nailbiting: Raskaustesti ainakin näyttää kahta viivaa edelleen. Huomenna alkaisi rv 6. Ja ensi viikolla on ar ultra. Ei auta kun odottaa sinne. Toistaiseksi ainakin hyvä merkki, ettei vuotoja ole ollut eikä kauheita kipuja missään. Vain migreeni tästä stressistä :dead:

Nyt on alkanut ärsyyntynyt olotila, kaikki jotenkin ärsyttää suunnattomasti, jotenkin toi vatsakin tuntuu jo niin valtavalta , että pakko oli ostaa äitiyspöksyt ja nyt niissä pyöriessä ärsyttää niiden rumuus ja niissä olo tuntuu vielä paksummalta.....argggggggg

Juu mullakin maha tuntuu jo tosi isolta ja muutenkin tuntuu että pari kiloa varmasti tullut painoa lisää.. Tosi pienen ajan sisällä muutos on tapahtunut. Epämukava olo vaatteissa, housunnapit kiristää ja kaikki makkarat näkyy paidan läpi yms. Pelkään että tuleekohan +20kg lisää tämän raskauden aikana.. :sad001

Mulla kans tosi plösö olo.. Varmaankin sitten on jotenkin helpompi hyväksyä tää painonnousu kun on selkeesti mahakumpua mut nyt on vaan rehellisesti läski olo :D Taitaa tällä viikolla jäädä farkut kaappiin.. Harmittaa vaan kun just ostin vuoden salijäsenyyden ja nettijoogan, enkä väsymyksen takia ole pystynyt tekemään mitään. Niitä on sitten kiva maksella.. murr

Mulla kanssa hirveä turvotus, ihan kuin olisin puolivälissä raskaana, painoa tullut 2,5kg lisää jo, eikä tämä pitkäkestoinen flunssa ja siitä seurannut liikkumattomuus auta asiaa, muutenkin muutama kilo ylipainoa, jännittää mitä neuvolassa sanotaan..

Neuvolassa paino oli 2kg enemmän kuin viimeksi itse mitattuna.. Farkut ja tiukat paidat palanneet pukemisyrityksen jälkeen takas kaappiin. Mutta mä oon oikeastaan vaan tyytyväinen, että ei vähään aikaan tarvii miettiä painonnousua. Tietty omien vaatteiden käyttäminen olis jees, mutta en mä tästä mahakummusta välitä. Toivottavasti kasvaa isommaksi vaan. :)

Muruja4, mua kans ärsyttää, kaikki ja koko ajan. Kiukku nousee nollasta sataan ihan sekunneissa... Miehelle olen vetänyt ihme kilareita pari päivää ihan mitättömistä syistä. Huhhuh. Tasottuispa jo.

Mulla tullu painoa n. 3kiloa. Itellä kans se liikuntakielto siihen saakka et tiedetään kystien tilanne. Aikasemmin olin aika tarkka katsomaan mitä suuhuni laitan ja kahvakuulailin sen 4-5 kertaa viikossa ja siihen päivittäiset koiralenkit päälle. Sillon eneergian tarve oli ihan toista luokkaa kun nyt kun vaan pitää olla ja möllöttää. Ja enhän mä niitä syömisiä sit oo saanu suhteutettua tähän liikkumattomuuteen kun on melkein kokoajan nälkä ja jatkuvan pahanolon takia pakko laittaa melkein tunnin välein jotain suuhun. Aargh!! Huomaa ainakin ite ihan selvästi miten lihas rupee häviimään löysän alle. :( Ja sit tää ummetus. Jotain ihan järkyttävää! Pakko vähänväliä syödä jotain vaikka tietää et mitään ei tuu ulos.

Jännittää kyllä huominen punnitus neuvolassa! Mulla lukee jossain raskaussovelluksessa, että ensimmäisten kolmen kuukauden aikana painonnousu voi olla 0-2 kg/kk. Eli periaatteessa 4 kg olis vielä "normaalia". Meillä ei ole kotona vaakaa, niin ei mitään hajua paljonko paino on noussut. :/

Mulla oli tullut 2 kg painoa lisää, kun neuvolassa punnittiin. Terkka sanoi, että kokonaisuudessaan pyritään rajoittamaan painonnousu 15 kg, joten tuosta kun ottaa jo pois tuon 2 kg niin enää 13kg sais tulla. Eli ei tarvii kyllä kauheesti herkkuja syödä. Ekassa raskaudessa painoa kertyi noin 17kg ja nyt pyritään vähän vähempään. Silloinkaan en ihan kauhesti herkutellut, joten tarkkana saa olla.

Mulla tuli viime raskaudessa lähemmäs 20 kiloa painoa lisää, eikä kukaan missään vaiheessa sanonut että olis liikaa vaikka itse kauhistelinkin... En kyllä nytkään aio kauheita paineita painosta ottaa, nytkin on tullut enemmän syötyä kun olo pysyy parempana. Kaikki kilot kuitenkin lähti ilman sen enempää työtä tekemättä. Saman verran nyt painan, kun esikoista aloin odottaa :)

Mulla tuli esikossa kans se 22 kg eikä mullekkaan sanottu missään vaiheessa et sitä ois tullu liikaa. Ei mua niin kauheemmin se painon nousu kauhistuttais jos saisin liikkua. Mut tilanne nyt on tää mikä se nyt on ja näillä on mentävä. Heti ku tää ellotus loppuu niin ainakin ton ruokapuolen laitan kuntoon ja liikkumaan rupeen taas ku lääkäri siihen luvan antaa.

Odotan kans että pääsis liikkumaan! Ruokaa en niinkään stressaa, syön sen mikä pysyy alhaalla ja mikä ei ala oksettamaan. Kyllä sitten imettäessä ne ylimääräiset kilot karisee, mutta liikkumattomuus ärsyttää. Jos paha olo antaa periksi et vois liikkua niin viimeistään väsymys takaa sen ettei mitään tuu tapahtumaan :shifty:

Minultakin lähti kyllä kilot aika helposti viime raskauden jälkeen, mutta nyt yritään hillitä kaikin mahdollisin keinoin, että vauva ei ainakaan syömisten takia kasvaisi isokokoiseksi, kun siihen on muutenkin iso "riski". Eli ei niinkään minun takia painoa tarkkailla vaan vauvan.

Edellisessä raskaudessa kiloja tais tulla 7 ja ne kaikki jäi sairaalaan. Nyt painan saman verran kuin silloin kun esikoista aloin odottamaan. Hän oli pieni syntyessään: 2,8kg eikä paineita painonnoususta ole kunhan en herkuttele liikaa raskausdiabeteksen takia (jos minulla se tässäkin raskaudessa todetaan). Nyt ei kyllä ole tehnyt mielikään mitään herkkuja, mutta liikkumisen kanssa on vähän niin ja näin. Ei vaan jaksa.

Mulla ei vähät liikakilot meinannu lähteä millään, mutta otin ylipäätään ekan raskauden aika tosi vähän lisäkiloja. Syy oli, että järkky turvotus teki syömisen vaikeaksi, kun vähänkin isompi annos teki olon tosi epämiellyttäväksi. Lisäksi panikointi ruokarajoituksista sai välttelemään kaikkea vähänkin epäilyttävää, vanhaa ym. Lopputuloksena kiloja tuli enemmän vasta ihan vikoina kuukausina..olisko ollu loppupeleissä 13. Mieluummin ehkä ottaisin enemmän kiloja ja syöminen olisi tällä kertaa helpompaa.

Mulla molemmista edellisistä raskauksista tullut lähes 20kg lisää, alotuspaino toki ollut todella pieni. :) nytkin tullut jo varmaan se 2kg kun kaikki ahdistaa, mutta kai se on turvotusta suurin osa.
Tulkoon painoa kunhan kaikki menee hyvin :) kyllä se sitten taas nopeasti lähteekin !

Mä sain eilen itkukohtauksen kun mun viiminen päärynä oli homeessa :D siinä oli isännällä naurussa piteleminen kun ensin huusin hänelle ja lopuksi itkin päärynää :D huh huh :D

Takaisin