Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, en sitten ole ainoa. En käytä suojia, alushousuja joutuu vaan vaihtamaan useammin. :oops:

Rannekkeet alkoi illalla nukkumaan laittaessa painamaan joten otin ne yöksi pois. Samantien ku sain kummanki pois käsistä, olo meni huonommaksi mutta ei ihan yökkäämiseen asti ku olin makuulla. Yö sujui hyvin, mutta aamulla piti samantien laittaa rannekkeet käsiin ennen kuin uskalsin yrittää sängystä nousua.

Voi aikainen herääminen... Ensimmäinen loma-aamu, ja oikein odotti että saa nukkua pitkään. 5.30 loppui uni. No, tänään ei tartte sinnitellä päivällä väsymyksen kanssa, vaan voi suosiolla ottaa päikkärit.

Täällä päällimäisenä oireena pahoinvointi ja oksentelu. Rintojen arkuus ja turvotus ilmeisesti tasottunut, vähän oireilua pari viikkoa sitten. Mulla kanssa aivastelu; tulee sellasna 2-3 kolmen aivastuksen ryppäänä niin, ettei ehdi edes henkeä vetämään välissä. Ja aivastelu ilmeisesti nostattaa myös vatsalaukun sisältöä vähän ylösopäin, kun aina sen jälkeen oksennus herkemmässä. Myös ajoittaisia repäisykipuja on.

Voi voi :oops: Täällä tuli eka kunnon itkupotkuraivari. Heitin miestäni siinä ohessa muovimukilla otsaan :think005
Mutta sitten lepyin yhtä nopsasti kun se alkoikin. Oli siinä mies aika ihmeissään ja voi ihmettä jos nää jatkuu :scared001

Muuten oloina rintojen arkuus ja etoaminen. Jatkuvasti saa olla syömässä. Myös pikkuinen huimaus ja hirviä väsymys täällä edelleen.

Täällä mä saan kunnon itkumasennuskohtauksen päälle sekunneissa.. ihan kauheita juttuja oon sanonu miehellekkin :meh: tyylikkäitä esimerkkejä; sä et rakasta mua enää, et kumminkaan ees halua lasta, muutan vanhemmilleni 500km päähän jne....

Mies kiukuttelee raha-asioista ja minä siitä kun en halua muuttaa jonnekkin hevonvitun keskelle josta ei mene edes busseja. Olisin yksin lapsen kanssa koska kavereitahan minulla ei täällä ole :/ niin haluaisin olla edes miehen sukulaisia lähellä että voisi joskus käydä helposti lapsen kanssa piipahtamassa kahvilla tms... Mies haluaa vaan mahdollisimman halvan asunnon, kyllä mäkin mutta en halua jäädä yksin 4 seinän sisälle.

Ottaa toi kyllä mun itkut tosissaan ja yrittää huolehtia ja ehdottelee nimiä yms mutta mä vaan märisen :D On se elämä niin ihanan pelottavaa välillä.

Täällä ei vielä oo pahoinvointi alkanut ja toivotaan ettei alakkaan :D esikoisesta halasin pönttöä viikolta 7 siihen asti että se kolme kuukautta tuli täyteen. Nyt laskurin mukaan menossa 5+3 eli kohta nähdään toistuuko sama kaava. Mutta mulla helpotti sitten se että aamulla kun heräsin niin join paljon vettä ja hetken päästä oksensin ne pois (vesi on paljon mukavempi oksentaa kun ruoka). Sen jälkeen pysty syömään oikeen aamupalan eikä ollu niin huono olo enää. Napostelu ennen sängystä nousua oli ihan yhtä tyhjän kanssa kun kävin ne heti purjoomassa pois kun sängystä nousi. :)

Helpottavaa kuulla, että muillakin on känkkäränkkäkohtauksia :D mullakin on jo pari kertaa ollut mieli maassa jostain täysin vähäpätöisestä asiasta, mutta ei mitään katastrofeja onneksi ainakaan vielä. Eniten ärsyttää, ettei mies ota mun pahoinvointia tosissaan kun en (ainakaan toistaiseksi) oksenna. Tai ainakin mä haluaisin, että saisin vielä enemmän sympatiaa tämän pahoinvoinnin takia :D Olo on koko ajan etova, mahassa kiertää, huimaa & heikottaa.. Mikään ei maistu, mutta pakotan itseni syömään.

Närästys...sairastan siis muutenkin refluksia, mutta se on pysynyt tosi hyvin kurissa ruokavaliolla. Nyt on mennyt taas niin hurjaksi että herään öisin polttoon, mikään ei auta, oksennan ja poltto jatkuu. Aivan hirveä kipu. En saa syödä kovin myöhään, mutta 21 pitää syödä jotain jottei mua närästä yöllä nälkä! No, opin varmasti elämään taas tämänkin, esikoisesta sama oli vasta synnytyksen jälkeen.

Rannekkeista on ollut hyvä apu pahoinvointiin!

Rv 7 menossa. Väsymys on ehkä hieman väistynyt mutta pahoinvointi ja voimattomuus senkun pahenee. Kerran olen oksentanut, mutta olo on aivan kamala. Itku tulee kun mietin että tätäkö tämä nyt on! Hyvä kun sängystä ylös pääsee, hirvittää huominen työpäivä.

Lisäksi jatkuva nälkä ja jano, selkäkipu ja lihaskivut, närästys ja tämä hengästymisen tunne vaivaavat.

Hengästyttääkö muita pelkkä oleminen? Ylipainoa ei ole ja kunto ennen raskautta hyvä. Nyt tuntuu että kunto tosin romahtanut kahden viikon aikana :(

Hengästyttää täälläkin! Mulla on kyllä ylipainoa kans mutta nykyään ei meinaa pystyä syömään hengästymättä :D kuulemma kuuluu asiaan

Tuo ilta turvotus, voi herranjestas :D maha on kun ilmapallo. Eilinen meni pahanolon kanssa painiessa ja nyt jännitän miten työpäivä suttaantuu. Mutta en valita, ihanat ihanat oireet :D

Mä jaksoin tänään aamulla laittaa muuttokamoja paikoilleen! Väsymyksen väistyminen edes yhdeksi aamupäiväksi on ihanaa viime viikon jälkeen, kun kaiken aikaa olis vaan pitäny nukkua ja levätä.

Tänne ilmaantui ikävä uusi vaiva (tai oletan tämän olevan kans raskauteen liittyvää). Ihan hillitön huimaus jopa makuulla ja yls noustessa. Ennenkin mulla on ollut sellaista maailman pimentävää huimausta matalasta verenpaineesta, mutta nyt lähti koko maailma pyörimään. Oli melkein pelottavaa varsinkin kun pitää olla päivät kaksisteen tuon esikoisen kanssa. Mutta onneksi ainakin juuri nyt näyttäisi, että huimaus tasaantuu aina kun on ollut jonkun aikaa pystyasennossa. Toivottavasti tämä menee nopeasti ohitse.

Oireettomuus hermostuttaa. Juttelin miehen kanssa ja hän sanoi, että samanlainen olit esikoisen raskauden aikaan eli ei ollut paljon mitään oireita. Itse olen siis jo unohtanut millaista se oli. Kaikilla ei kai sitten ole niin paljon oireita kuin muilla. Tai sitten en osaa liittää oireita raskauteen. Nytkin paleltaa ja öisin kipeytyy selkä. En pysty nukkumaan kunnolla ja väsyttää. Silti aika normaali olo.

Onko muilla ollut pääkipua? Parin viikon sisällä minulla jo toinen kerta kun pää on pari päivää putkeen kipeä.. Enkä mitään lääkettäkään halua ottaa, vaikka parasetamoli olisi kai ok.. En tiedä tosiaan onko raskausoire vai johtuuko vain jostain niskahartiajumista! :sad001

Pääkipua on ollut pariin otteeseen ja olen ottanut yhden Panadolin siihen, on auttanut.

Eilen oli sellainen olo etten raskaana olekaan. Oli niin energinen ja hyvä olo. Sanoin tästä miehelle hänen tullessa kotiin ja n. tuntia myöhemmin munakas meinasi tehdä paluun lautaselle sitä syödessä :meh: Totesin siihen, että taidanpa sittenkin olla raskaana. Mulla fiilikset tän suhteen näköjään vaihtelee hyvin paljon. Tänään taas on sellainen olo kuin ois krapula :hungover: Väsyttää, vatsa on sekaisin, ketuttaa (etenkin katsottuani ulos kun siellä on tullut lunta). Hiukset rasvoittuu nopeasti. Eilen oli jotain tuntemuksia vatsassa, mutta nekin meni nopeasti ohi, sellaista jomotusta. En ole oksentanut, vaikka pala meinaa välillä nousta kurkkuun. Tämmösiä oloja.

Takaisin