Raskausdiabetes

Enska88

Puuhakas puhuja
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Ajattelin lisätä tämänkin jo tänne. Itsellä jo 2 radi-vauvaa joten en ole kauheen toiveikas, että tälläkään kertaa siltä välttyisin.
 
Mulla on jotenkin pelko radista, vaikka viimeksi ei ollut edes. Nyt on vaan tässä kotona ollessa ja imetyksen pitäessä kilot kurissa tullut syötyä ihan mitä sattuu eikä mulla ole näköjään tahdonvoimaa laittaa ruokavalioo kuntoon:shifty: Mä yritän ottaa itseäni niskasta kiinni
 
Edellisessä raskaudessa ei mitään, nyt painon vuoksi tuli heti muistuttelua piilosokerista jne.

Mitähän sitä nyt uskaltaa syödä ettei mainittaisi.
 
Onko kukaan muu saanut vielä aikaa sokerirasitukseen? Täällä ois ens viikolla :wtf::yuck:.
 
Mulla on neljän viikon päästä. Esikoisen kans oli lääkehoitonen radi ja eiköhän tuo napsahda nyttenki, kun ei lähtöjäänkään ole paastot alle 5,3 vaikka ihan normaalit arvot ovatki.
 
Täällä myös paastot heittelevät jo valmiiksi kotimittauksissa, joten olen melko varma että jään kiinni jo tässä ekassa rasituksessa :confused:.
 
Mulla on 12.11. paasto oli raskauksien välillä koholla. Joten eiköhän se oo nytkin.
 
Sansku, oot ehkä sitten eka joka tästä ihanuudesta pääsee nauttimaan.... Kerrohan sitten minkä makuista juomaa teillä on tarjolla :wacky:.
Onko muuten kukaan, kellä on aiemmin olleet paastot koholla, saanu niitä jollain ruokavalio/ liikunta kikalla muutettua paremmiksi?!? Kun tuntuu että niihin ei oikein mikään tehoa.
Yhtenä iltana hairahduin ja söin " iltapalaksi" voipoppareita ja lasin limsaa, ja kappas, seuraavana aamuna oli normirajoissa:grin.
 
Sansku, oot ehkä sitten eka joka tästä ihanuudesta pääsee nauttimaan.... Kerrohan sitten minkä makuista juomaa teillä on tarjolla :wacky:.
Onko muuten kukaan, kellä on aiemmin olleet paastot koholla, saanu niitä jollain ruokavalio/ liikunta kikalla muutettua paremmiksi?!? Kun tuntuu että niihin ei oikein mikään tehoa.
Yhtenä iltana hairahduin ja söin " iltapalaksi" voipoppareita ja lasin limsaa, ja kappas, seuraavana aamuna oli normirajoissa:grin.
Mä koitan muistaa juoda sen oikeen arvioiden! :grin tästä nautinnosta pitää joskus muistaa oikeen kiittää äitiä ja siskoa, joiden sukurasitteen ansiosta pääsen jo nyt maistelemaan litkua :yuck:
 
Mä olen kanssa menossa maanantaina, ei innosta kyllä yhtään. Onneksi on heti aamulla klo 8, kun mulla on huutava nälkä jo herätessä. :confused:
Mulla on kans 7.30, mut kun töihin herään jo 4.35 ja tuolla menee kaiketi joku reipas pari tuntia, ni "aamupala" vasta joskus 10 aikoihin hirvittää :nailbiting: Normaali rytmillä olisin syöny jo ruuanki tuohon aikaan :grin Voidaan täällä sitte tsempata ja tuskailla!
 
Mulla on kans 7.30, mut kun töihin herään jo 4.35 ja tuolla menee kaiketi joku reipas pari tuntia, ni "aamupala" vasta joskus 10 aikoihin hirvittää :nailbiting: Normaali rytmillä olisin syöny jo ruuanki tuohon aikaan :grin Voidaan täällä sitte tsempata ja tuskailla!

Joo:grin Toivottavasti selvitään molemmat ”puhtain paperein”, eikä jouduta enää uudestaan menemään :facepalm:

Tosiaan sen pari tuntia siellä joutuu ilmeisesti odottamaan, täytyy varata kyllä evästä mukaan.
 
Miten teillä muilla on ohjeistettu, jotka joudutte nyt alkuvaiheessa (12-16) jo sokerirasitukseen, joudutteko uudestaan silloin 24-28 viikoilla mennä? Mulle neuvolatäti sanoi heti, että jos nyt alkuvaiheessa kaikki ok joutuu uudestaan sitten.. kauhistuttaa nyt jo, että kahdesti tulee toi kokea kun esikoisen odotuksessa oli kyll ikävä kokemus..
 
Joo, jos on niin suurentunu riski, että joutuu jo alkuvaiheessa rasitukseen ni uusiksi pitää mennä myöhemmin, jos ekasta selviää puhtain paperein.
 
Joo, jos on niin suurentunu riski, että joutuu jo alkuvaiheessa rasitukseen ni uusiksi pitää mennä myöhemmin, jos ekasta selviää puhtain paperein.

Eikä, eli tätä iloa on ilmeisesti mullekin luvassa siis kaksi kertaa... :facepalm:
 
Jep. Tuplailo :hilarious: Edellisessä kävin kahdesti. Ekan selvitin täpärästi ja toisessa paasto koholla. Entäs jos ekassa kärähtää jo, niin ei kai sitten tarvitse uudelleen mennä? Kun arvoja joutuu kuitenki kotona seuraamaan. Toiveissa tietysti, että menis ees tuo eka puhtaasti, mutta epäilyttää kovin...
 
Ei tarvi mennä sentään uusiksi, jos heti kärähtää. Leima lyödään otsaan samantien :D
 
Takaisin
Top