Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mittasin muuten huvinvuoksi kun söin pizzaa niin tunti syömisen jälkeen, et paljonko mun verensokeri on niin oli tasan 6.0.

Tein vehnäjauho pohjan..
 
Sandrax, mulla ainakin lopetettiin lääkkeet just ennen synnytystä kuin seinään (insuliini + metu).
 
Onko kaikki tammikuun radilaiset jo saanut vauvansa?
Täällä edelleen kovasti odotellaan synnytyksen alkamista... Kaikki poppaskonstit on yritetty, että lähtis synnytys käyntiin luonnollisesti. Käynnistys on edessä, la:n tienoilla käynnistetään jos ei oo mitään tapahtunut...
Mulla nyt siis rv 38+3 ja oon jo ihan kyllästynyt tähän valasoloon ja selkäkipuihin!
 
Yhdessä kasassa vielä, synnärillä kyllä yöllä käytiin pyörähtää.
 
Sama kuin Alinah, eli yhdessä kasassa. Ja täälläkin oli sen verran eilinen tapahtumia täynnä, että olin varma että yöllä tarvii synnärille lähteä. Mies kovasti ois halunnut sinne jo soittaakin, mutta rauhoittelin, kun supistusten väli oli kuitenkin vielä turhan harva. Ja niinpä ne yöllä sitten loppuikin kokonaan.
Tsemppiä Balacenia, toivottavasti lähtee synnytys luonnollisesti käyntiin! Ja alinah, tsemppiä myös sinulle ja toki muillekin vielä odottaville!
 
Toivottavasti lähtee... Tähän mennessä on ollut ihan pari kivuliasta supistusta, muuten ei mitään merkkiäkään synnytyksestä! Noi parit supistukset tuli viime yönä, päivällä mm. Lenkkeilin, stimuloin nännejä ja kävin saunassa.
Mulla on tiistaina äitipolille aika, toivottavasti ois jotain edistystä tapahtunut alakerrassa 36+5 oli vielä paikat visusti kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 3cm...
 
Täällä ollaan kahdelle sormelle auki, mut odotetaan noita napakampia suppareita..

Toivottavasti balencia sielläkin kohta alkais jotain tapahtua. :)
 
Mäkään en ole vielä synnyttänyt ja mulla on nyt 41+2. Alaselkää särkee päivittäin ja maha vihloo, mutta muuta ei ole tapahtunut. Keskiviikkona yliaikakontrolli äitiyspolilla, jos silloin käynnistävät. Viimeksi 39+4 viikolla kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja pehmeä. Ollut sormelle auki jo viikosta 37+4.
 
Täällä menossa 39+3, eikä mitään merkkejä vielä synnytyksestä. Uhkasivat käynnistää ensi viikkolla, jos sairaalassa on tilaa.
 
Yhdessä kasassa, tänään la. Mulla kun vain ruokavaliohoitoinen ja arvot pysyneet hyvin, niin käynnistävätkin vasta ns normaalin kaavan mukaan eli lähempänä rv42. Itse olisin nyt valmis synnyttämään kun hautajaiset ja muuttokin on ohi. Toki voisin mielelläni nukkua tämän ensimmäisen yön uudessa kodissa enkä olla synnärillä ;)
 
Ilmeisesti mieluiten odottavat, että synnytys käynnistyy itsekseeen, jos siis ei ole mitään riskitekijöitä. Ainoastaan sokereista ovat lääkärit napisseet, kun viimeisissä mittauksissa on kerran saattanut tunnin arvo ylittyy. Kai he sitten mittaavat vauvan sokereita sairaalassa. Tänään mulla oli 3 lääkäriä, kun oli kaksi erikoistuvaa mukana tutkimuksissa. Porukkaa oli kuin pipoa huoneessa. Nyt en kyllä viime viikolla enää mitannut sokereitakaan. Mulla ne piikit loppu ja viimeksi oli sijainen neuvolassa. Eikä hän antanut mulle lisää piikkejä. Mä olen jo kyllästynyt mittaamaan niitä sokereita.
 
Mulla käynnistettiin tänään synnytys koska eilen ultrassa painoarvio oli pienempi kuin 2 viikkoa aiemmin.
Supistuksia tulee välillä, jo vähän kivuliaita osa. 2 cytoteciä oon saanu ja kohta saan tän päivän kolmannen. Saa nähdä kuinka kauan kestää...

Nyt rv 38+6
 
12.1. Painoarvio oli 3030g ja eilen 2800g. Kaikki mittaustulokset oli eilen samaa tasoa tai pienempiä kuin tollon 12.1.
Saattaa johtua mittausvirheestä tai sitten istukassa on jotain häikkää. Virtaukset oli kuitenkin hyvät.
 
Takaisin
Top