Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi olla. Mut myös se vaikutusaika on lyhyempi. Ton ateriainsuliinin vaikutusaika on jotain max 3h muistaakseni. Ja pitkävaikutteiset kuitenkin koko päivän! :)
 
Taas on niin rakettitiedettä tää radi! Oon nyt pari päivää ollut vähän flunssassa ja sokerit on ollu pääsääntöisesti paremmat kun aiemmin. :D
Tänään tunti aamupalasta vs oli 7,1 vaikka oon vaan maannu sohvalla! Samalla aamupalalla ja insuliinimäärällä oli pari päivää sitten 8,4. :D en ymmärrä.
 
Oli tullu taas viestiä kättärin diabeteshoitajalta.

Siinä luki vaan että jos lähettäisin vielä kerran lasketunajan jälkeen/hujakoilla verensokeriarvot ja sit muistutettiin että pitää vuoden päästö synnytyksestä käydä sokerirasituksessa..
 
Mä ootan jo kauhulla tota uutta rasitustestiä... mä joudun siihen heti kuudenviikon päästä synnytyksestä! Ja ilmeisesti joudun ottaa vauvan mukaan kun mies on töissä... eli ei se että joudun imettää, valvomaan ja olemaan syömättä 12h niin sit väsyneenä ja nälkäisenä joudun ajaa 40km pienen lapsen kanssa terveyskeskukseen jossa jyllää kaikki influenssat ja rsv virukset :/
 
mua hirvittää myös toi rasitus... mää vaan inhoon sitä litkua mitä pitää juoda! (oon ollu siis jo ennen raskautta rasituksessa kun on suuret sukurasitteet ja ylipainoa)
Tosin meillä pystytään varmaan sopimaan se rasitus niin, et mies on kotona, kun hän tekee iltapainoitteista työtä. Ja labraankin on vaan 10km. :D
 
Muakin kauhistuttaa se kuuden viikon kohdalla oleva rasitus, kun sen 12 h paaston aikana ei saa juoda kuin pienen lasillisen vettä...
 
Kerkesin pitkästä aikaa tätäkin puolta lukemaan :)

Joku kyseli lääkehoidosta synnytyksen jälkeen? Mulla oli käytössä raskauden aikana Protaphane 16kg sekä metformiini 1g + 1g. Maanantaina tulin käynnistykseen ja tiistai-iltana otin / pistin viimeiset lääkkeet. Synnytyksen jälkeen oli vähän ristiriitaista tietoa, jatkanko metformiinia vai en. Lopulta päädyttiin siihen, että lääkitys lopetetaan kuitenkin. Aamupaastot on ollu tosi hyviä (huonosta syömisestä, vähissä unista ja liikkumattomuudesta huolimatta). Kuulemma jälkitarkastukseen mennessä mentävä uudelleen sokerirasitukseen. Tulosten perusteella päätetään jatkosta.
 
Äitipolilla käyty! Pieni kasvaa edelleen hienosti keskikäyrällä! Painoarvio oli nyt 3030g! Vatsanympäryskään ei nyt ollut yhtään liian suuri! (viimeksi oli vähän käyrän yläpuolella.) Huh mikä helpotus! ❤
Nyt voi alkaa sit käyttää kaikkia poppaskonsteja et pieni syntyis. :)
Käynnistysaikaa en vielä saanut, seuraava käynti on kahden viikon päästä, niin sit silloin katotaan käynnistysaikaa. :)
 
Mäkin kävin tänään äitiyspolilla (39+4). Vauvan paino-arvio 3,4 kg. Kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja pehmeä. Ensi viikolla saan sitten neuvolasta lähetteen käynnistykseen viikolle 41, jos ei sitä ennen ole mitään tapahtunut.
 
Balencia miksi mittasivat vatsanympäryksen? o_O Onko silläkin jotain raja-arvoja mitä pitäisi olla vai..
 
Mulla on sektion jälkeen ollut pari ylitystä paastoissa ja yks ylitys ruuan jälkeen. Synnärillä sanottiin et imetys nostaa alkuun arvoja. Tänään taas ylistys paastossa, kun Sektiosta jo kuusi päivää. Koska ne pitäis tasaantua?
 
Mä sain noottia kun en oo oikein muistanut mittailla tai syödä... mutta tähän asti paastot on ollut hyviä :) nyt kun saan vauvan vierelle niin voidaan sitten yhdessä mittailla sokerit :) eikä noista kannata tosiaan ressiä ottaa! Ne arvot on paaaljon lepsumpia kakkostyypin diabeteksessä kuin radin kanssa esim aamu paasto riittää kun on alle6 joten ei huolta Sandrax86 :) kyllä ne siitä sitten tasaantuu ajallaan
 
Tänään oli taas paasto 5.3 ja tunti aamupalan jälkeen 5.3. :D
 
Takaisin
Top