Raskausdiabetes

Mulla on edelleenkin, 3vko sektiosta paastoarvot mitä sattuu, tänään 5.8! Koska ne normalisoituu vai onko mulla nyt diabetes?
 
Mulle ei kukaan oo sanonu et tarviiko vielä mittailla verensokereita.. :eek: en oo sit mittaillu... :eek:
 
Mä mittailin jo synnärillä, sain seurantapaperin sieltä, kun mulla oli lääkehoitoinen radi. Mun pitää myös käydä rasitustestissä jo ennen lopputarkastusta!
 
Niin, ei ruokavaliohoitoisten ilmeisesti tarvitsekaan mittailla ja uusi rasitustestikin on joskus vuoden päästä synnytyksestä, jos olen oiken ymmätänyt. Eli ei alinah paniikkia :) Toivottavasti Sandrax86 sokerit alkaa tasoittumaan, muistaakseni tuokin oli hiukan yksilöllistä?
 
Niin, ei ruokavaliohoitoisten ilmeisesti tarvitsekaan mittailla ja uusi rasitustestikin on joskus vuoden päästä synnytyksestä, jos olen oiken ymmätänyt. Eli ei alinah paniikkia :) Toivottavasti Sandrax86 sokerit alkaa tasoittumaan, muistaakseni tuokin oli hiukan yksilöllistä?

Juu vuoden päästä uusi rasitustesti, no eihän tässä sitten mikään hätä ole.. :) vauvan sokerit oli kans hyvät kun niitä synnärillä mittailtiin. Eka verensokeri oli liian alhainen (2.3) mutta kaikki muut oli 3.1-3.8 akselilla.
Eikä poika ollut montaa tuntia vanha kun tuo eka sokeri mitattiin.
 
Eikös ei-raskaanaolevan sokerirajat ole kuitenkin korkeammat?
 
Joo on eli paaston pitää olla alle6 niin riittää! Munkin pitää mennä ennen lopputarkastusta rasitukseen mutta en usko että on mitään kun heti samana päivänä jo oli sokerit ok! Tosin nää valvotut yöt saattaa Sandrax86 sullakin nostaa niitä joten en olisi vielä huolissaan :)
 
Totta Ff!! Uus rasitustesti on hiukan erilainen, kaks tuntia ja vaan kaks verikoetta, ennen nestettä ja kahden tunnin arvo, näin mulle sanottiin.
 
Mulle sanoi kätilö äitipolilla että sokereiden mittaukset saa lopettaa synnytykseen.

Ja tilannekatsausta:
Olin yön ja aamun synnytyssalissa tarkkailussa kun illalla osastolla käyrillä ollessa vauvan sykkeet laski. Aamulla tehtiin oksitosiinirasitus ja siinä oikein hyvää käyrää oli. Nyt mulle laitettiin ballonki, jolla nyt sit käynnistellään.
 
Tsemppiä Balacenia käynnistykseen, mulla itellä on vaan hyvää sanottavaa ballonki-käynnistyksestä kun nää kaks nuorimmaista on sillä käynnistetty
 
Onnea Maria!

mä oon edelleen osastolla. Supistukset loppui taas ja ei rasiteta kohtua nyt enempää et se ei väsy. Huomenna katotaan taas tilanne, jos nyt yöllä ei ala tapahtuun...
 
Päivä 5. Lääkärin kierto on kympin aikaan niin silloin selviää mitä tehdään seuraavaksi.

Saa nähdä antavatko esim oksitosiinitipan vai mitä...

Sektioo pelkään, joten sitä en haluaisi ellei oo pakko...
 
Takaisin
Top