Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vau Maajo, aika kivasti!
Mulla ei varmaan käy noin. Tähän mennessä on tullut n. 3,5 kg painoa, MUTTA nyt viimeisen 2 viikon aikana paino on sahannut jopa 4-5 kg vuorokaudenkin aikana tuohon päälle vielä. Eli todella reilua turvousta. Eli tosi paha sanoa sitä painonnousua erottaen sitä tosta jäätävästä turvotuksesta :/
 
Mä olen tyytyväinen, kun tänään aamupaasto oli alle 5. Alkuviikosta oli joka päivä yli 5. Ilmeisesti hyvin nukutut yöunet ( vain 1 wc käynti yössä) auttoivat ja flunssakin on jo parempi. Neuvolassa torstaina oli virtsassa sokeria, joten huolestuin näistä mun arvoista. Jokuhan sanoi täällä, että munuaiset saattaa päästää sokeria virtsaan. Eikä se olisi huolestuttavaa. Ruokavaliota ja säännöllistä syömistä täytyy vielä noudattaa nämä kaksi viikkoaa 15.1.2016 laskettuun aikaan asti tai vauvan syntymään.. Imetysaikanakin pitäisi varmaan jatkaa samaa meininkiä. Vaikka onneksi silloin ei tartte mitata enää sokereita.
 
Mullakin kävelee käsi kädessä hyvin nukutut yöt ja hyvät aamuarvot :) nyt kaks hyvää yötä takana ja paasto oli vain 5,1! Harmi kun ne ei tuolla äippäpolilla tunnu sitä oikein uskovan vaan aina kauhea kyttäys mitä oon tehnyt väärin...
 
Ilmeisesti ne on siellä äitiyspolilla epäluuloisempia, kun neuvolan terkkari ei ole ollut yhtään huolestunut mun arvoista. Äitiyspolin lääkäri halusi vielä mun mittailevan noita arvoja joka viikko loppuun asti. Mä ajattelin käyttää nyt noi liuskat ja piikit loppuun. Sitten ensi perjantaina 8.1. neuvolassa kysyn terkkarilta, kuin tarpeellista on mitata vielä 10. ja 11. 1. noita arvoja. Olen menossa äitiyspolille uudestaan 12.1. kontrolliin ja laskettu aika on 15.1.
 
Mä olen ollut vain neuvolan ohjauksessa, kun mulla ruokavaliohoitoinen radi ja vain tunnin arvo ylittyi rasituskokeessa.
 
Mulla kans ruokavaliohoitoinen radi, mut nyt tälleen pari vkoa ennen laskettua oon jättänyt mittailut pois. En jaksa enää murehtia sen perään kun sokeriarvot on läpi raskauden pysynyt alle arvojen kortisoneista ja siitäkin huolimatta mitä suuhuni pistän. Lapsella kaikki ollut aivan mainiosti eikä ole kokonsakaan puolesta keskikäyrän yli mennyt. Oon vaan kokenut että mitä turhaan sitä sit enää kun tuskin tulee radikaalisti mitkään arvot enää muuttumaan ja lapsen sokeriarvot kattovat ihan varmasti pelkän radi diagnoosin takia.
 
Iiiiks! Tiistaina sinne kättärille, mun pitää ottaa huomenna kokopäivä (8) mittausta vs arvoja. Joka on tietty ihan normaalia, mut yleensä alkuviikosta teen vaan paasto+tunti aamupalan jälkeen. Ja mun olis varmaa tällä viikolla tai viime viikolla pitäny lähettää noita mun arvoja sinne kättärille diabeteshoitajille mut ajattelin et turhaan mä lähetän ku oon menossa kuiteski 5.1 kättärille ja mun pitää ottaa mukaa tuo vihko missä on noit arvoi..
 
Alinah, 8 mittausta kuulostaa hurjalta määrältä. Mä olen mitannut vain aamupaaston ja tunnin arvot. 6 mittausta max. päivässä. Lauruskaah, ei munkaan pitänyt enää noita arvoja mitata, mutta tosiaan äitiyspolin lääkäri pyysi vielä mittamaan. Nyt siis viikko 38+2. Arvot olleet ihan hyviä tänä aamuna. Ei mulla pitäisi olla mitään huolta noista sokereista, jos syö ja nukkuu hyvin.
 
Mä jouduin jossain välissä mittaa kaikki mitä siinä vihkossa oli! Eli 10kertaa pv? Kaikki iltapalan jälkeen ja ennen nukkumaan menoa ja ja ja... oli kädet hellinä :) mutta tulipahan syötyä säännöllisesti!
 
Mä taas iloitsin liian aikaisin hyvistä arvoista, kun tunnin arvo ruuan jälkeen oli 7,9. Tuli toinen ylitys tunnin arvoissa. Ehkä ruuan laadussa olisi jotain parannettavaa, kun söin lihakaalilaatikkoa ja karjalanpiirakan. Join maitoa ja itse tehtyä omenamehua. Sitten söin vielä raffeleita.
 
Joo onhan toi.. Ei vaa jaksais, mut katotaan mitä kättärillä sanotaan tiistaina.. Jatkanko samaan malliin viikko-ohjelmaa että 1x vrk-käyrä ja 3x ennen ja jälkeen aamupalan..


ImageUploadedByVau Foorumi1451827063.019074.jpg
 
Alinah, mikä sulla oli siinä sokerirasituskokeessa pielessä ? Mulla sulla on ihan hyviä noi tunnin arvot. Paremmat kuin mulla. Pari paastoarvoa yli 5. Mullakin oli viime viikolla kaikki paastoarvot yli 5. Tossa vertailun vuoksi noi mun arvot. Mullaei tosiaan ole painoa tullut yhtään lisää koko raskausaikana. Tänään tosin ruuan jälkeen paino oli 0,5 g yli lähtöpainon.
 

Liitteet

  • 20160103_183135.jpg
    20160103_183135.jpg
    742.5 KB · Katsottu: 37
On kyllä niin ihanan hyviä arvoja teillä! Toisin kun mulla. :D insuliineista huolimatta... -.-'

DSC_2814.JPG
 
Joo kyll välillä mietin miks joidenkin pitää nähdä vaivaa noiden mittailuiden kanssa :) ei teill oo mitään hätää! Ja Balencia onneks sullakin loppu jo häämöttää :)
 
Balacenia ! Oletko saanut mitään vauvan kokoarviota ? Käynnistetäänkö synnytys sulla, kun sulla on noi insuliinit käytössä ?
 
Haha täss mun lista.. ehkä se kertoo jotain siitä miten kädet on nostettu pystyyn kun mulla ei oo enään edes kunnon vihkoa vaan joku ruottinkielinen näyte :)
 

Liitteet

  • 20160103_190310.jpg
    20160103_190310.jpg
    615.2 KB · Katsottu: 41
Mulla oli Paastoarvo 6.1 sokerirasituksessa... Ihmettelen suuresti sitä että miten se edes oli niin korkee, mut voi johtuu ihan siitäkin että sillon piti olla pidempi paasto aika. Oliko joku 12h? En oo ihan varma, mut pari kertaa on ylittynyt paasto ja ne tapahtui ihan sillon alussa kun aloin mittailee..

Tai sitten se johtu siitä kun olin syöny riisifruttii ennen paastoa.. :D oli virhe!

Mut se on mennyttä, pääasia että mulla on arvot pysyny hyvinä.. :)
 
Takaisin
Top