Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tuttu tunne Balacenia joskus oon ihan vaa'alla punninnu parin aamun puurot ja aina ollut ihan eri... sama ku pari vk sitten en kestäny yhtään perunaa ja nyt söin kinkkukiusausta lounaaks ja tunnin arvo oli 6,5!
 
Ja musta tää on niin väärin et mun sokrut on pysyny hyvinä ruokavaliolla ja paino on vieläkin alle lähtöpainon mut silti vauva on iso, joskus tekis mieli vetää itkupotkuraivarit sen takia .. mut sit aattelen et pääasia on se et vauva on terve ja sen kasvua on seurattu ja lääkäri tehny sen mukaan päätöksen käynnistyksestä kuunnellen mun toiveita akatiesynnytyksen suhteen.
 
Mulla nämä sokeriarvot nousseet loppuraskaudessa. 30.11. tuli ylitys tunnin arvossa ollen 9,1. Söin silloin joululimppua ja join tuoremehua. Nyt tänään oli tunnin arvo 7,7, kun söin karjalanpiirakan ja saaristolaislimppua. Ehkä johtuu siitä etten ole ollut enää niin kurinalainen ruokavaliossa ja muutenkin liikun vähemmän ja nukun huonommin, mikä varmaan vaikuttaa noihin arvoihin myös.
 
Maria, onko sulla lääkitystä vai pelkkä ruokavalio?

Mä en tiedä, johtuuko tämä noista metformiineista, mutta enää ei ole väliä mitä syön, kun arvot pysyvät hyvinä. Tai ainakin näin tuntuu. Ennen lääkkeitä (aamu+ilta meta 500g) jos kävin hesellä tai söin nuudeleita, arvot ylittyivät, vaan ei enää. Siis hyvä näin! Vai onko? En tietenkään silti jatkuvasti herkuttele, mutta onpa tullut tämäkin testattua... :P
 
Mä pidin viimoisen käyräpäivän tiistaina ja sen jälkeen muutamana aamuna otin paastot ja ny jouluna oon unohtanu koko radin, hyi mua :)
 
Jouluna olen kanssa unohtanut koko radin. Ei se nyt muutamasta päivästä kiinni ole.
 
Mä pidin alkuviikosta ma ja ti käyrä päivät ja sen jälkeen oon vetäny aika tunteella... kaskummaa oon nukkunut paremmin ja esim tänään paasto oli 4,9 :)
 
Mulla on ihan vaan ruokavaliohoitoinen radi. Ei neuvolassa oltu huolissaan mun sokereista, kun paino ei ole noussut lähtöpainosta. Eikä mun kai olisi tarvinnut enää mitatakkaan sokereita, mutta omasta mielenkiinnosta olen tehnyt niin. Sattui vain aloituspäivä joulun jälkeiselle sunnuntaille. Saa nähdä mitä Tyksissä sanotaan tiistaina, kun radin takia synnytys- ja kokoarvio on siellä.
 
mulla on koko joulun ollu arvot ihan pyllystä. Johtuen siitä, että oon syöny ihan huolella itseni täyteen, enkä oo juuri miettinyt mitä suuhuni laitoin... Mut ehkä nää tästä lähtee tasottuun taas kun palaa normi-ruokavalioon. :) Tai sit täytyy nostella insuliiniannoksia...
 
Jostain luin, että tulehdukset vaikuttaa sokeriarvoihin. Kun mulla on nyt poskiontelotulehdus ja siihen antibioottikuuri. Mulla ei viime viikolla oikein ruoka maistunut. Niin kauhea oli närästys ja liman tulo. Nyt on alkanut ruoka maistua, mutta siltikin on tullut syötyä viime päivinä noita joulusuklaita liikaa.
 
Heh mun ei ois pitänyt hehkuttaa hyviä aamuarvoja! Tänään oli 7,2 ja tunti aamupalasta 9,8 apua!!! Jäi kyll iltapala syömättä joten se saattoi olla syy tai sit mun keho on tosiaan tullut immuuniks insuliinille... kauhee googletus käynyt myös siitä voisko tää olla merkki jostain o.O
 
Aamupaastoarvot olleet mullakin korkeita nyt. Siis mulle korkeita, kun ennen ovat pääsäöntöisesti olleet alle 5. Eilen 5,2 ja tänään 5,4. Tosin tänään join mustaherukkamehua ennen paastoarvon ottamista. Se varmaan vaikutti.
 
Jokohan saan ens viikolla kans käynnistys ajan tai mitä hittoa teen tän kanssa! Taas oli paasto 6,4! Eilen tosin sitten kaikki muut arvot paitsi aamun oli ok... mä en tajuu taas yhtään miten noi voi olla noin korkeat! Tänään rv38 joten missä kohtaa näiden piti tasaantua :hilarious:
 
Mä sain eilen ajan käynnistykseen 7.1. (39+3) insuliinihoitoisen radin takia. Vauva on kasvanut koko ajan keskikäyrällä ja sokerimittaukset on ollut viime viikot hyviä paria joulun ajan ylitystä lukuunottamatta. Nyt sitten jännitetään käynnistyykö synnytys itsestään vai odotetaanko käynnistykseen asti..
 
Tiedättekö te muut viisaammat, että onko se aina niin, et jos on insuliinihoitoinen radi, niin käynnistetään la:han mennessä jos ei itekseen ala syntymään? Tällaisen käsityksen mää siis oon saanut, mutta en oo muistanut asiaa varmistaa äitipolilla. Seuraava käynti 12.1. rv 36+5.
 
Joo, Balacenia, insuliinihoitoisten kohdalla käynnistetään kuulemma aina automaattisesti viimeistään laskettuna aikana.
 
ok, kiitos tiedosta! :)
Nyt sitten enää jännätään syntyykö tammi- vai helmikuussa. :) La:han mulla on 4.2.
 
Ei mulla ainakaan käynnistetä... vaikka kaikki paastot on perseelleen mutta vauva kasvaa keskikäyrillä niin annetaan luonnon hoitaa :)
 
16bf787b16c885a5f7c431b0fb367fce


Näin käypä hoito suosituksessa sanotaan. Mulla on käynnistysaika rv 40+1. Mulla ollut insuliinihoitoinen radi. Viime viikot arvot ovat olleet hyvät eikä ylityksiä ole ollut. Oma paino noussut koko raskauden aikana +4kg. Vauva on tällä hetkellä keskikäyrällä. Mini painoi rv 39+1 noin 3,5kg.
 
Takaisin
Top