Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alinah: ei pomppaa kun siinä on lihaa leivän päällä...

mulla taas paastot jatkaa laskuaan, tänä aamuna oli vaan 4.1. vaikka eilen illalla vedin 2 karjalanpiirakaa ja 5 suklaata....

Mä tuun sit kertoo aamulla mitä näyttää.. :)

Voi kun itekin uskaltais ottaa suklaata mut jouluna sitte! ;)
 
Mulla kans viime viikkoina ollu tosi hyvät arvot vaikka liikkuminen on vähentynyt ja syöminenkin on ollu vähän niin ja näin...
 
Mulla ei ole ollut yhtään ylitystä paastoissa pariin viikkoon. Muitahan en ole mitannutkaan kun sain ohjeeksi mitata vaan paastoja muutaman kerran viikossa. Olen tosin mittaillut 3-4 kertaa viikkoon jo ihan mielenkiinnostakin. Mutta laskusuuntaisia näyttävät olevan.
 
Mulla ei ole ylittynyt arvot sen jälkeen kun alotin metformiinit, tai no viikko sen jälkeen. Oon syönyt suklaata ja käynyt hesellä silloin tällöin, ja mitannut näitäkin arvoja, kun ennen on mennyt yli, niin nyt ei ole "herkkulounaatkaan" aiheuttaneet ylityksiä. Hyvä niin!
 
Mä sain kahtena aamuna ihan hyvät lukemat ja ajattelin jo niistä tulla leijumaan mutta tänään taas oli koholla! Muut arvot on kyllä mullakin parantunut :) voin taas syödä esim perunaa
 
Nyyh
mä söin eilen illalla joulutorttuja ja suklaata, nyt se sitten kostautui: aamupaasto oli 5,8. Koskaan aiemmin ei oo paasto ollut yli rajan... No, täytyy tänään syödä paremmin ja kattoo mikä tilanne huomenna...

Muuten alkaa nyt olla sokerit kohdallaan, niin kiva jos nyt noi paastotkin alkaa nousta! Eikös tän pitäis jo alkaa helpottaa, nyt jo rv 33+5!
 
Mun tietääkseni sokerinsietokyky voi rv36 asti vaihdella ja sen jälkeen sitten pysyy yleensä samana.
 
Mulla on menossa rv 36+0 enkä nää mitään logiikkaa tai suurta tasaantumista näissä arvoissa.... mutta ehkä mä oonkin joku poikkeus :)
 
Mulla on menossa rv 36+0 enkä nää mitään logiikkaa tai suurta tasaantumista näissä arvoissa.... mutta ehkä mä oonkin joku poikkeus :)

No oot varmaan joo poikkeus kun sulla on arvot heitelleet miten sattuu ja silti normikokoinen vauva! :)

Mulla oli viimeks äitipolilla vauvan vatsanympärys vähän kirinyt kasvussa ja oli hieman yli käyrän. Ei onneksi kuitenkaan niin paljon, et lääkäri ois ollu huolissaan... Muuten kasvaa nätisti käyrällä...
 
Missäköhän nyt mättää kun aamupalan jälkeen oli vs arvo 6.2 ja söin puuroa mustikoilla ja raejuustolla.. Täytyy seurata, ei oo kyllä aikaisemmin tolleen pomppinu..
 
Nojoo mut mulla ei oo ikinä pompannut noin korkeelle 1 tunti aamupalan jälkeen, siks mä oon ihan kauhuissani.. :D
 
Täytyy kattoo, ei oo siis kyllä aikaisemmin samasta satsista tolleen noussut. Kunhan jää tähän yhtee kertaa ni oon tyytyväinen.. :)
 
Mulla kans on pysyny hyvinä nuo verensokerit tähän mennessä, kunhan ei pomppaa noi tunnin arvot enempää noin paljoo.. Täällä oli tänään painoarvio 2800g 5.1 äippäpolille sit taas.
 
Täytyy kattoo, ei oo siis kyllä aikaisemmin samasta satsista tolleen noussut. Kunhan jää tähän yhtee kertaa ni oon tyytyväinen.. :)

vaikkei jäiskään, niin edelleen toi on tosi hyvä arvo. :)

Mullakin välillä sama aamupala, sama insuliinimäärä ja suunnilleen saman verran liikuntaa, niin arvot ihan eri. :D
välillä samalla aamupalalla oli 7,1 ja toisena aamuna 8,2! :DD Et ei noi sokerit aina oo oikein loogisia... :D
 
Takaisin
Top