Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarvii varmaan taas nostaa päivälliselle insuliinia... nyt on pari päivää ollu selkeesti koholla noi arvot... :/
 
Alinah, Ei mullekaan radin takia olla mitään kokoarviota tekemässä. Ei ole tarpeen kun arvot ruokavaliolla ok.
 
Sain hyvät tulokset vauvan ja radin suhteen; ei ylityksiä 9.12 lähtien, vauva sopivasti käyrillä: rv 36+1 ja paino 3090g. Jos aamupaastot lähtee takaisin nousuun, niin saan tuplata ilta-annoksen metformiinia (nyt 500g aamuin illoin).
 
Mitähän ne mulle keksii huomenna... viimeiset kolme viikkoa ollut joka aamu paasto koholla! :) veikkaan että ei ne silti mitään tee kun ollaan jo näin lopussa
 
Joo mä oon juossut tuolla kahden viikon välein arviossa :) ja kauniisti kasvaa keskikäyrillä ja painoarvio oli jos syntyy la niin 3400g! Toivottavasti ei nyt oo sit ottanu mitään kasvuspurttia loppua kohti... esikoinen syntyi rv41 ja oli 2850g että tän pitäisi nyt painaa saman verran ja viel ois kk jäljellä ei siis ihme että tää on ollut tuskaisempi raskaus ja maha alkaa tuntua isolta :)
 
Mää olin tänään äitipolilla. Vauvan painoarvio 2180g. Muuten keskikäyrällä, mutta vatsa vähän yläpuolella. Kokonaisuudessaan keskikäyrällä myös. :)
Eli vähän on kirinyt kasvussa viime käyntiin verrattuna.
 
Ff, Sulla on kyllä ollut esikoinen pieni syntyessään noilla viikoilla! Mun lapset on ollut lähempänä 4kg kumpikin. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon neuvolalääkärin arviota tämän syntymäpainosta :D
 
Joo mut se on joku geeni juttu ku mä oon äipän 4lapsesta isoin 3200g syntyessään :) ihan kiva että nyt kuitenkin näinkin iso tää baby!
 
Mulla esikoisen painoarvio oli käynistäessä 3300g ja 3 päivää myöhemmin neiti synty niin paino vaan 3000g ja oon joskus kuullu et joilain voinu melken 700g heittää toi arvio :)
 
Tiita, No jos mun nuorempi olisi ollut lääkärin arvion mukainen niin olisi painanut "vähintään 4,5kg". Onneksi tosi kokenut terkka (vuosikymmenet ollut synnytyssalikätilönä) arvioi lääkärin jälkeen että n. 4kg laskettuna aikana ja 39+6 oli tosiaan 3990g :D

Ff, Juu ja niinhän ne sanoo, että äidin syntymäpaino on lähimpänä vauvan syntymäpainoa. Perusteena on kai se, että luonto pyrkii hoitamaan homman niin, että äiti pystyy lapsensa synnyttämään. Mähän olen itse ollut syntyessääni 3880g joka on noitten kahden ensimmäisen lapsen välistä eli mun kohdalla on ainakin pitänyt hyvin paikkansa.
 
No mä oon ollut syntyessäni 4,6kg ja sisko (syntyi 3vko etuajassa) 4,4kg! Että toivottavasti ei pidä paikkaansa mun kohdalla :D

Niin ja meidän äiti on ollut syntyessään reilu parikiloinen et sen mukaan ei kyllä pitäis paikkaansa...
 
Mun äiti oli nuori ja painoi itse 45kg kun synnytti minut, laskettuna aikana ja painoin 2880g. Minä, paljon suurempi kuin äiti tuolloin (ja vanhempi!), sain kokoarvion et vauva olis nyt rv 36 3090g. Eli jos kolme vk vielä mennään niin isomman tytön saan kuin minä itse olin.
 
Yhyy, metformiiniannosta nostettiin 3+3 pilleriin vuorokaudessa, en tykkää. Vähän ihmettelen kyllä, viime viikolla oli tasan yksi liian korkea arvo, aamupalan jälkeen, ja tajusin jälkikäteen, että minähän unohdin kokonaan ottaa lääkkeen aamulla... Minkä sanoinkin tuonne. Pitäkää peukkuja, että lääkkeen nosto ei tuo taas mukanaan kuvotusta ja ripulia, en sitä jouluksi kaipaa ollenkaan...
 
Vauva kasvoi sokereista huolimatta kauniisti käyrillä joten samaan tapaan jatketaan inskojen kanssa. Nyt sai pari kertaa nostaa nopeammin mutta muuten se joka kolmas pv kaks yksikköä... eli niinkuin aattelin että ei tässä enään mitään koitella räpiköidä! 8.1 olis kontrolli jos vauva ei oo syntynyt ennen sitä
 
Saas nähdä pomppaako paastoarvo kuinka korkeelle kun vetäisin ruisleipää joulukinkulla! Mutku oli aivan pakko saada. ;)
 
Alinah: ei pomppaa kun siinä on lihaa leivän päällä...

mulla taas paastot jatkaa laskuaan, tänä aamuna oli vaan 4.1. vaikka eilen illalla vedin 2 karjalanpiirakaa ja 5 suklaata....
 
Takaisin
Top