Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin kyllä jouluna syödä graavilohta.. Vetelin eilen patongin sekä pipareitten päällä valkohomejuustoa.. Nam!
 
Mä en ole uskaltanut syödä homejuustoja raskausaikana. En tosin ole homejuustojen ystäväkään. Ainostaan grillattujen herkkusienien ja pizzan kanssa syön homejuustoja. Niitäkin olen nyt vältellyt koko raskausajan.
 
Nyt ottaa päähän. Tuli ensimmäinen ylitys sokerimittauksissa, kun tunti syönnin jälkeen arvo oli 9,1. Ilmeisesti en voi todellakaan syödä yhtään vehnää sisältäviä leipiä, kun söin aamupalaksi 2 joululimpun viipaletta. Sitten join vielä tuoremuhehua veden kanssa laimennettuna. Tätä menoa kyllä sitten varmaan joutuu loppuun asti mittaamaan niitä arvoi...
 
Eipä ollut taas mitään uutta tässä lääkäri käynnissä... vauva kasvaa käyrillä ja ja ja .... ja sit niistä aamupaastoista sanottiin että nosta inskaa joka kolmas pv kaks yksikköä! Eipä tässä muuta kuin että turhauttavaa
 
Mä unohdin mitata aamupaaston tänään, kun hain jo kahvin sänkyyn ensimmäisen lomapäivän kunniaks. Ei siinä muuten mitään mut huomen olis se radihoitajan aika, ja v-loppuna ei yhtään ylitystä! Olis ollut enemmän näyttöä näistä aamupaastoista.. Hups.. :)
Tylsää Ff! Mut onneks vauva on käyrien sisäpuolella!
 
Ihanaa, mulla oli nyt tänään aamupalan jälkeen 1h arvo rajan alla! Viime viikolla oli joka arkipäivä yli! Vaikka tosiaan aloitin noi inskat aamuun viime viikolla...
 
Mua on naurattanu nämä aamupalan jälkeiset.... rupeaa näyttämään että ainoa mitä voin syödä on kaurapuuroa kaikki muu jopa yksi leipä nostaa ihan pilviin arvot mutta kaurapuuroa voi syö mielinmäärin :) no onneks sitä voi varioida erilaisilla sokerittomilla mehukeitoilla...
 
No nii.. ei sit näköjään enään syödä edes kaurapuuroa! Huoh... eilen nostettiin inskaa ja silti aamupaasto oli 6,2 ja söin tavalliseen tapaan puuroa aamupalaks mut silti nousi jälkeinen 8,4!!! Melkein tekis mieli soittaa äippäpolille ja pyytää ne ateria inskat... jossain vaiheessa oli puhetta että saisin kaks pitkävaikutteista aamuun ja iltaan mut ei niistäkään oo kukaan enään puhunu mitään!
 
FF: Ohoh :-o
Mitä tarkalleen ottaen sitten söit aamupalaksi? Juotko kahvia? Onko sun puuro ihan kaurapuuroa vai neljänviljan vai jtn muuta?

Mulla jostain syystä kahvi välillä sotkee aamupalan jälkeistä arvoa, välillä on parempi ja välillä nousee miltei sinne rajoille :(

Ja ootko kokeillu mitata pari kertaa joskus peräkkäin, niin tietäs, onko mittari ihan kunnossa jne..?
 
Ja oij, mieli kyllä tekis Jouluna syödä graavilohta, mut miehellä on niin jyrkkä asenne kaikkiin "kiellettyihin" ruokiin. Itse siis tietty graavaisin, mutta ukkeli on ihan hysteerinen, että vaikka lohi onkin ostettu kalatiskiltä, niin voi kuulemma olla silti vakuumipaketista :D
 
Joo kuppi kahvia on pakko saada heti :) siitä en luovu! Ihan vaan kaurapuuroa en uskalla lisätä siihen mitään... täytyy varmaan jättää aamupala väliin kokonaan kun en oo mikään munakkaan tms ystävä enkä ainakaan maustamattoman rahkan yäk! Niin en enään keksi hiilaritonta aamupalaa... ehkä pitää syödä vain porkkanoita :)
 
Tyhmä kysymys, oli jo kerran juttua, mut mittaatteko tunti siitä kun olette lopettaneet syömisen vai mistä lähdette aikaa ottamaan? Mun aamurutiiniin kuuluu just se et lipitän kahvia aika kauan samalla ku teen jotain muuta, sit jossain vaiheessa syön aamupalan ja sit kun lopetan kaiken mässyttämisen, laitan kelloon tunnin ajan.
Ff eikös laskettu aikakin ala jo kohta olemaan käsillä? Kauan te vekslaatte noiden iskojen ja muun kanssa :O
 
Kokeilepa lisätä siihen kaurapuuron rinnalle jotain kasviksia niin ei nouse verensokeri niin nopeasti. Ja juusto/leikkele on kans hyviä lisukkeita proteiinipitoisina.
 
Mulla siis menee ainakin niin et jos syön siivun ruisleipää margariinilla niin sokerit on tunnin päästä huomattavasti korkeammat kuin jos syön saman ruisleipäsiivun juustolla, leikkeleellä ja kurkulla.
 
Mä mittaan tunnin päästä siitä kun lopetin syömisen, eli jos nyt lopetan syömisen 9.47 niin mittaan 10.47 vs.. :) ja mun se syöminen kestää ehkä puolisen tuntia jos sitäkään.. :D
 
Mäkin mittaan siitä kun lopetan syömisen...

Taidan syödä tästä eteenpäin vain kasviksia aamulla... ainakin siihen asti kun saan paastot alas! Koska jos lähtökohta on jo +6 niin ihmekkös jos heilahtaa yli! Ärsyttää vaan taas täällä vinkua kun eilen lääkäri ei sanonu muuta kuin että älä syö sellaista minkä tiedät että nostaa???!! Mutta kun joka päivä eri jutut nostaa... toissa pv puuro piti tosi hyvänä sokerit ja tänään ei :sorry: mä en vaan osaa! Eikä kukaan auta...
 
Mä sain nyt metformiinit käyttöön, aamuin illoin pienellä annostuksella. Ja ei rahkaa enää iltapalaksi, vaan kaks näkkileipää; oon syönyt liian vähän hiilareita illalla.
Paino oli pudonnut kaks kiloa, se on sama nyt kuin oli kolme viikkoa sitten.
 
Mun jossain radi ohjeissa luki, että puuroon kannattaa lisätä esim leseitä tai siemeniä!

Määkään en ymmärrä mun sokereita! Söin tänään tismalleen samanlaisen aamupalan kun eilen ja pistin saman verran insuliinia. Eilen tunti aamupalasta vs oli 7,4 ja tänään 9,2!!!!
 
Musta tuntuu että alan jo toivoa kanssa ateria inskoja... vaikka itteni pelottaa pistää niin vielä enemmän pelottaa mitä tää tekee vauvalle kun kokoajan on sokerit pielessä!
 
Takaisin
Top