Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään meni about kolme tuntia lääkken otosta, ennenkuin alko yrjöttää, mutta saa nähä, mihin tää tästä menee :|
Se rd-kätilö kyllä sano, että kesken ei sais jättää, sitkeesti pitäs vaan jatkaa lääkkeen ottamista oireista huolimatta, hyh. Kuullosti sillon helpolle, mut ei tää taijakkaa nii simppeliä olla.

Luojan kiitos, että oon jo äippälomalla :D
 
Mulle ei onneks oo tullu mitään oireita metukoista :) mulla menee 500mg 2+2.
 
Maajo, älä vaan! Niin kyllä mullekin tuli mieleen meetwursti! :D
 
Diabeteshoitajalla käyty, kehui hyviä arvoja ja jatketaan ruokavaliohoitoisella. Kahden viikon välein lähetän noita arvoja sähköpostilla heille, jos ylityksiä nyt alkais tulla niin sit katotaan insuliinia tms. Mutta epäilen, ei tässä varmaan tarvitse aloittaa insuliinia.. ;)
 
Hmm.. Täsmälleen sama ruoka (itse tehty pizza) ja sama annos eilen päivälliseksi -> tunnin päästä vs 7.8, tänään lounaaksi -> tunnin päästä vs 6.7. Kumpanakin päivänä edellisestä syömisestä oli yhtä pitkä aika ja edellisen ruokailun jälkeinen vs sama, kummankaan jälkeen en ollut millään tavalla fyysisesti aktiivinen ennen mittausta tms. Tää on kyllä välillä outoa :)
 
Aamupaastothan mulla heittelee vaikka olisin syönyt edellisenä päivänä täsmälleen samat ruoat ja ainoa ero on vaan yöheräilyjen määrässä.
 
Mmm... noi paastot on hankalia... mäkin jouduin taas nostaa inskaa... tuleekohan sille jotenki immuuniks? Vai miten se aamu arvo rupeaa aina hiljalleen nousemaan vaikka saman lailla syön viikosta toiseen!
 
Nii.. tossa rv26 nostettiin kerralla enemmän mut eih aina se vaan hiipii hiljalleen yli sallitun... olikohan se rv33 asti kun inskan tarve on isoin? Joutuuko sen jälkeen laskemaan annosta... onhan jännä nähä mihin tää kehittyy :)
 
FF, viikkoon 36 asti voi insuliinin sietokyky muuttua. Sen jälkeen ei enää. :)
 
Ei tosiaan tullu mulle mitään painoarvioo tuolla äippäpolilla, saan sen rv 35-36.
 
Mämmi: mulle "metut" ei sopineet ja sain sen parin viikon kokeilun jälkeen lopettaa ne kokonaan. Mulle sanottiin että jos oksentelee tai ripuloi niin ei se lääkkeen haitat voi olla isommat kuin hyödyt. Ja ei siis mitenkään painostettu jatkaa sitä. Mä en yrjönny mutta toisesta päästä tuli kamaa siihen tahtiin että välillä oli jo vaikee ehtii vessaan. Hyi!!!

Inskoja oon tässä pistellyt kohta kuukauden iltaisin mut eipä niillä silti mun aamuarvoja oo saatu kuriin. Ohjeena on 9-10 tunnin paasto ja mun kroppa ei vaan niin pitkää paastoa kestä nyt edes inskoilla. Jännää miten kaikki muut päivän mittausarvot on ihan priimaa mut noita aamupaastoja ei vaan oo saatu kuriin. Ihan sama mitä syö edellisenä päivänä: paasto on aina aamulla 5,9. Inskaa on nostettu koko ajan mut paastoarvo on jatkuvasti silti yli. Herään aina aamulla siihen kun sokerit lähtee nousemaan (aina 8h kulunut paastoa) mut kun ohje on että pitää paastota pidempään, niin sit ne on tunnin päästä siitä jo menneet yli. Mulla ei oo pitkä aika enää siihen rv 36:een (tänään vierähti 33 viikko käyntiin). Saa nähdä miten sit inskoille käy. Ja 19.11 on seuraava painoarvio. Maltan tuskin odottaa, että näkee mitä nää jatkuvat aamupaastot on bebelle tehny :O toivottavasti ei mitään - niin kuin ei ollut aikaisemminkaan ;)
 
Onneks ei tosiaan oo pitkään enää tätä! Mut jotenkin on vaan niiiiiiin turhauttavaa kun 14viikkoa ollaan tätä pelleilty eikä nää oo vieläkään missään balanssissa... oon tavannut diapetes hoitajaa ja ravitsemusterapeuttia... ja silti!!! Toissa päivänä nostettiin 26 yksikköön ja eilen oli tosi hyvä aamuarvo mut tänään taas 5,7... ei auta vaikka päällään pomppis! Onneks vauva on kasvanut kuitenkin normaalisti :) eipä tässä muuta positiivista kai ookkaan...
 
Mä sain lähetteen viime viikon tiistaina mut ei oo viel tullu postissa tietolappua milloin aika olis kättärille. Tosin ei meillä tunnu postikaan liian hyvin noita kirjeitä kuljettavan kun joka toinen päivä postilaatikko on tyhjä (yleensä siellä on aina edes jotain). Nyt toivon että lappu ei mee sen takia ohi tai että pääsen työpäivän jälkeen samana päivänä hakemaan lappusen kun sen mukaan ois kuulunu olla aika:nailbiting: Tässähän kehittää jo kunnon stressivainoharhoja. Niin kuitenkin haluaisin tonne kun tyypin koko pelottaa ja aamuarvot ei nyt vaan enää pysy mitenkään kurissa.
 
Bumble, Voithan sä soittaa sinne kättärille kun postin kulkemisen kanssa on tuo tilanne, että onko sulle annettu jo aika. Itse ainakin vastaan töissä useinkin vastaaviin kysymyksiin ja ihan mielelläni tarkistan onko aika jo olemassa. Useimmiten ihmiset tosin onnistuu soittamaan juuri sillain, että kirje on lähtenyt juuri edellisenä päivänä ja sitä sitten nauretaankin yhdessä puhelimessa :)
 
Alkuraskaudesta soitin kättärille ultra-ajoista kun ei kuulunut vaikka neuvola vakuutti lähetteen lähteneen etiäpäin, ja kun sinne soitin niin naikkarille oli ajat varattu jo. Postissa tiedot tulikin vasta parin viikon päästä, että ei sinänsä eka kerta kun tuolta odotan postiao_O Eli taidat Aphrael olla oikeassa, luuri käteen tälläkin kertaa.
 
Takaisin
Top