Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tosiaan tiistaina kätilöopistolla aika diabeteshoitajalla.. :3
 
Tänää aamulla paastoarvo 5.9 (tähän asti ollu ylitykset 5.5-5.6), mut oli tossa pari mittausta välissä alle rajojenki. Edelleen oottelen koska posti tuo mulle kättäriltä ajan tohon ihmettelyyn.. Muissa kuin paastossa mulla ei ole koskaan ollu ongelmia.
 
Huomenna taas mammapolille radi-kontrolliin ja ihmettelemään vauvan kasvua, onneksi mies lähtee mun mukaan niin ei tarvi yksin mennä. Mammapoli käynnin jälkeen on sit vauvatiimin psykologin käynti.... Kovasti odotettu päivä siis tulossa.
 
Maajo, mies siis voi tulla kans radi hoitajalle? Mul on eka kerta viikon päästä, ja miehellä sattuu olemaan vapaata, voisin sen ottaa mukaan? Näkis vauvan, kun kaks viimistä ultraa ei ole nähnyt (kahdessa kyllä ollut) :)
 
Mullakin on ollut nois aina mies mukana :) lähinnä koska kaks muistaa paremmin kuin yksi. .. sitä tietoa kun tulee kerralla paljon! Nii ja tietty ne opetti mun miehen pistää mua:hilarious:
 
Maajo, mies siis voi tulla kans radi hoitajalle? Mul on eka kerta viikon päästä, ja miehellä sattuu olemaan vapaata, voisin sen ottaa mukaan? Näkis vauvan, kun kaks viimistä ultraa ei ole nähnyt (kahdessa kyllä ollut) :)

Miksei sais olla? Tottakai mies saa aina olla mukana käynneillä. Meillä mies kans on ollu mukana melkein kaikilla käynneillä ihan vaan sen takia et on kaks paria kuuntelevia korvia kun ei ite kaikkea edes muista niin voi mieheltä kysyyä ja kun tuol Kokkolassa ekaks kätilö haastattelee radiasiat sun muut ja sitten lääkäri kattoo kans arvot ja tsekkaa ultralla mitä pienelle kuuluu, siellä ei ole erikseen radihoitajaa.
 
Huomenna olis kanssa täällä aika tonne kättärille. Jännittää hiukan! Mies tulee mukaan!!
 
Mulla ens viikon tiistaina äitipolille aika ja en malttais odottaa että näkee taas pikkusen! ❤
Mies on ollut mukana aiemmilla käynneillä, mutta ei pääse nyt seuraavalle kerralle kun on töissä... :/
 
Mulle tuli kans tänään kirje äitiyspolilta. Nopeaa toimintaa kun torstaina vasta lähti lähete, tänään oli kirje laatikossa ja perjantaina on käynti. Meillä lukeekin kutsussa, että puoliso on tervetullut, lapsia ei hoitohuoneisiin tms. Mun mies ei kyllä noille käynneille ehdi. Hyvä kun ehtii ne ns ihan pakolliset mukaan. Tai no eipä tuosta tiedä jos vaikka yllättäen ehtiikin, mutta epätodennäköistä.
 
Mullakin aika ens viikon keskiviikkona :) tuskin jaksan odottaa että kuulee onko junjorilla kaikki hyvin ja kasvanut hyvin...
 
Mulla on kanssa ensi viikolla keskiviikkona ktg ja lääkäri diabeteksen takia.
 
Mulla on myös ollut mies mukana kaikilla äitiyspolikäynneillä, paitsi kerran kun oli työmatkalla. Silloin otin mukaan siskon. Oli muuten vähän huvittavaa, kun nähtävästi olettivat meidät pariskunnaksi, ja kohtelivat jotenkin korostetun kohteliaasti... Ei tuntunut olevan ihan luonnollinen asia tuolla, mikä hieman ihmetytti.
 
Hain just Herttoniemen sairaalasta noita liuskoja. 150 niitä annettiin, on laskettu et pitäis riittää. Jos ei riitä, niin sitten täytyy pyytää uusi lähete. Eiköhän nuo riitä! Kun jos laskettuun on jäljellä 77 päivää.. :)
 
Höh mulle annettiin lähete kesällä ja sillä saa hakea koska vaan lisää niin paljon kuin tarttee.. ei tarvii aina uutta lähetettä!
 
alinah: se käynti menee varmasti superhyvin eikä kannata jännittää. Se mun hoitajatäti kättäril oli iha huipputyyppi ja osas kyl asiansa. Ei syyllistäny tai mitää muutakaa negatiivista sanonu. Jäi tosi hyvä maku suuhun siitä käynnistä, et meen iha mielelläni sit rv36 uudestaa sinne :) toivotaa et saat sen saman hoitsun ;)
 
Mulle tuli kans tänään kirje äitiyspolilta. Nopeaa toimintaa kun torstaina vasta lähti lähete, tänään oli kirje laatikossa ja perjantaina on käynti. Meillä lukeekin kutsussa, että puoliso on tervetullut, lapsia ei hoitohuoneisiin tms. Mun mies ei kyllä noille käynneille ehdi. Hyvä kun ehtii ne ns ihan pakolliset mukaan. Tai no eipä tuosta tiedä jos vaikka yllättäen ehtiikin, mutta epätodennäköistä.

No oho, olipa nopeeta toimintaa! tosin ehkä myöhäisemmillä viikoilla toimivat nopeammin...
mulla kun radi todettiin rv12+ ja lähete tehtiin joskus rv16+, niin kutsussa polille kesti joku yli viikko tulla ja aikakin oli vissii kuukauden päähän. :D
 
alinah: se käynti menee varmasti superhyvin eikä kannata jännittää. Se mun hoitajatäti kättäril oli iha huipputyyppi ja osas kyl asiansa. Ei syyllistäny tai mitää muutakaa negatiivista sanonu. Jäi tosi hyvä maku suuhun siitä käynnistä, et meen iha mielelläni sit rv36 uudestaa sinne :) toivotaa et saat sen saman hoitsun ;)

Joo toivotaan että saisin vaikka saman hoitsun! :) menee varmaan ihan hyvin huominen. :)
 
Balacenia, Joo mä mietin niin, et kai näillä viikoilla jo täytyykin olla nopea jos meinaa ehtiä ;) Ei oo paljon ohjauksista iloa enää kuukauden päästä. Tai no on toki, mutta hyöty on aika lyhytaikainen.
 
Alotin tänään ne "metut" ja laatta lentäny pariin otteeseen :( lisäks maha pitäny ihan hirveetä meteliä.
Jos tää näin jatkuu, niin eipä tartte annostusta nostaa heti siihen normaaliin :/ Onko muilla tullu oireita noista?
 
Mämmi, arvaa vaan! Ihan samalta kuulostaa kuin minulla. Sain lääkäriltä "luvan" aloittaa hitaammin, eli söin vain yhden vuorokaudessa vähän kauemmin kuin ohjeessa sanottiin. Oksentelu helpotti melko nopeasti, mutta eh... Sanotaanko että hajuhaittoja esiintyi kauan. Onneksi tuo aloitus sattui kohtaan kun olin muutenkin kolme viikkoa saikulla, en tiedä miten olisin pärjännyt töissä, kun ei ole edes omaa työhuonetta.

Mutta pikkuhiljaa helpottaa, ja jos oksentelua esiintyy paljon, niin pitää kuulemma melko pian olla yhteydessä mammapolille, koska lääke on turha jos se ei ehdi ollenkaan imeytyä. Katsovat sitten jonkun toisen ratkaisun.
 
Takaisin
Top