Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla aamupaastoissa ruvennu olemaan ylityksiä (5,5-5,7 välillä ja osunut muutama samalle viikollekin), mutta tänää neuvolassa totes, että seurataan vielä eli ei pistäny minua mihinkä etiäpäin. Toisaalta haluaisin, että pelko lapsukaisen koosta saattaisi helpottaa, ainakaan noi ylitykset ei auta, mutta toisaalta ei, koska en halua myöskään inskoja tai muuta vastaavaa. Hurja ristiriitaset tunteet:confused:
 
Täällä oli eri ääni kellossa tänään aamupaaston suhteen, eilen oli 6.1 ja nyt 4.7. Todella helpottunut olo! Kunpa pysyiski jatkossa näin! Ja eiköhän kun tietää mitä suuhunsa laittaa. ;)
 
Mun tosi tiukan eilisen päivän jälkeen aamupaasto oli 5.7, vähäks petyin.. No tänään oon syönyt niin ettei oo tarvinnut nälkää nähdä, oon syöny myös leipää, mut sokeria oon välttänyt. Katotaan taas huomenna.. Huoh..
 
Pääsin töistä klo 22 ja nyt kotona. Hyökkään iltapalan kimppuun, mittasin verensokeri arvon nyt niin on 3.6 kertaakaan oo vielä ollu noin matala, mut enpä mä oo vielä kauaa mittaillu. :D
 
Mä en millään meinaa muistaa mitata noita sokereita ruuan jälkeen...Onneksi ei enää montaa kertaa tartte mitata, kun tämä vauva on jo syntynyt. Toivottavasti.
 
Maria75, Mä kans muistan usein vasta 1,5h kohdalla.. Usein olen myös juuri tuohon mittausaikaan viemässä/hakemassa lasta tai kaupassa tms.
 
Montakohan ylitystä kotimittauksessa saa tulla, kai tuokin asia selviää huomenna tuolla jossain diabetes ryhmässä. Kun aloitin noi mittaamisen niin ne arvot meni vähän miten sattuu mut on nyt kyllä aikalailla tasaantunut... Mun sormen päät alkaa olla kipeet.. :(
 
Kaks ylitystä viikossa on ohjeellinen neuvo, mut mulla se ei vielä ole aiheuttanut mitään toimenpiteitä. Totes vaan eilen neuvolassa, että katotaan vielä muutama mittaus ja jos niissä tulee lisäylityksiä niin sitten uusi aika neuvolaan ja hän katsoo pitääkö laittaa lähete etiäpäin.
 
Musta on ihan ymmärrettävää jos välillä tulee ylityksiä! Varsinkin näin alussa kun ei vielä tiedä mikä kaikki nostaa arvoja... siis oon rv17 asti mittaillu ja koen olevani vieläkin ihan ummikko täs asiassa... siks aina kirjoitan siihen vihkoon jos joku on erityisesti nostanu esim maanantaina ne luumut nosti ihan taivaisiin mun sokerit mut eihän sitä tienny ennenku kokeili! Eli on ns selitys sille miks se oli niin korkea...
 
Okei, mä mietin jos ostaisin jonku vihkosen kaupasta mihin saisin noita arvoja lyödä jne kun tää lappu on ihan kämänen!

Ja niin mulla kun on muutamia ylityksiä. Niin sitä vaan mietin et tuleekohan minkälaista sanomista... ImageUploadedByVau Foorumi1446637629.577490.jpg
 
Tosi hyviltä noi näyttää :) tuskin ainakaan mistään lääkehoidosta tulee puhetta :)

Mä sain heti neuvolassa semmosen mittaus vihkosen... jossa on mm muuta huomioitavaa kohta! Tommosen lappusen oisin varmaan jo hukannu.
 
Kiitti, joo pakko ostaa joku vihko mihin voi sit just merkkaa lisätietoja jos joku tietty nostaa noita sokereita. Mä huomasin muuten että banaani nostaa mulla myös verensokeria. Eli täytyy varmaan unohtaa sen syöminen. On tää jännää touhua, nyt tein mulle iltapala leivän töihin minkä syön sit ettei pääse vs menee noin alhaiseksi mitä se nyt eilen illalla oli. :o
 
Joo mä pystyn ainoostaan omenaa syömään... varsinkin banaani, viinirypäleet, mandariini ja näköjään luumut nostaa hurjasti! Tosi tylsää niissä kun olis hyvin vitamiineja... mun täytyy kohta pyytää uus vihko :) enää kolmeks viikoks sivuja jäljellä! Paljon on tullu pisteltyä itteensä...
 
Mulla on kanssa semmonen neuvolasta saatu vihko. Kätevä, eikä mee kyllä helpolla hukkaan. Tuommoinen lappu kun alinah:lla on niin oisin jo aikoja sitten hukannut. :D
 
Minä tein viimeksi exelin, johon pidin samalla ruokapäiväkirjaa, kellonajat jne. Siihen oli helppo värillä merkitä ylitykset ja sieltä löysi helposti selitykset niille ylityksille. Nyt en ole jaksanut kun tiedän pääpiirteissään mitä kestää syödä ja mitä ei, joten olen kirjaillut vaan lukuja kalenteriin ja ympyröinyt ylitykset.
 
Huomasin muuten että lihakeitto nostaa sokereita hurjasti, tunnin jälkeinen arvo oli 7,1 :O Yleensä se on alle kuuden, max. jotain 6,2, ihan riippumatta siitä mitä olen syönyt.
 
RS toi exel taulukko on hauska idea :) saiskohan jonkun nörtin muokkaamaan tosta kännykkä sovelluksen :) kuinka kätevää kun sitä vihkoa ei erikseen tarttis raahata mukana ja kaivaa kynää jostain laukun pohjalta... +mulla se vihko on tosi runnotun näköinen kun on ollu monessa mukana!
 
Mäkin laitan ruokailun jälkeen kännykkään hälytyksen tunnin päähän, ilman sitä en muista mitata!
 
Takaisin
Top