Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, soittelin myös nyt tonne Herttoniemeen tarvikejakelupisteeseen noista liuskoista kun on tosiaan 1 enään jäljellä niin ei oo neuvolasta lähetettä pistetty tonne noille että pääsisin hakemaan lisää liuskoja. Voi itku, mun pitäis soittaa neuvolaan ja pyytää niitä laittaa lähetettä menemään ja keskiviikkoisin ei oo muuten auki toi jakelupiste ja huomenna mulla ei oo aikaa hakea niitä! :( itku oikeesti! Meen mun mummon koneella mittailee...
 
Alinah, Jos sun neuvolasta ei ole laitettu sitä "lähetettä" niin soittaessasi sinne vaadit saada niiltä sen verran tarvikkeita lisää, että pärjäät sen pari päivää et pääset hakemaan tarvikejakelusta. Eihän se sun vika ole jos asioita ei ole hoidettu.
 
Äääh, pelkään että aamun paastoarvot alkavat taas nousta. Nyt on ollut monta päivää 5,5 ja 5,6 -tasoa, kun metformiinin aloituksen jälkeen ovat yleensä olleet aika tasan 5. Mitäs sitten tapahtuu, jos nuo taas lähtevät nousuun? Muut päivän arvot ovat kyllä hyviä, ennen ateriaa usein neljä piste jotain ja tunnin jälkeen viisi piste jotain... mutta nuo aamuarvot... :(
 
Snälla, Veikkaisin pitkävaikutteista iltainsuliinia ratkaisemaan ton ongelman. Sitä voidaan siis Metforemin rinnalla käyttää.
 
Insuliinineula on paljon pienempi kuin se millä verensokerin mittausta varten tökkäät reiän ja toisaalta ne paikat joihin insuliinia pistetään ei ole niin herkkiä kuin sormenpäät. Eli jos sä kykenet mittaamaan verensokeria (tai sietämään et joku muu mittaa sen sulta) niin selviät insuliinistakin.
 
Joo mulla tekee itellä vaikeeta pistää tolla piikillä sormenpäähän... :(
 
Mua sapettaa tuo aamupaasto tältä aamulta, mut sit tunti aamupalan jälkeen oli 5.3 ja ennen lounasta oli 4.7.. Kohta taas mittaan..
 
Hahhah mullakin mies edelleen pistää ilta inskan :) en vieläkään pysty... vaikka se neula on pieni tms niin silti ei pysty! Toi sokereiden mittaus menee kun en joudu sitä neulaa näkemään... kumpa inskan sais samallaisen jemmaneulan :)
 
Joo no se on kyllä totta, että insuliinineulan näkee.. Tota en ajatellutkaan. Mulle itselle kun neulat on arkea työn puolesta ;)
 
Tunti lounaan jälkeen arvo 4.6... :o
 
Mäkin seurailin 2x6päivää arvoja kotona ennen äitipolilähetettä, vaikka ekassa seurannassa jo oli lähes kaikki lounaan jälkeiset koholla... Mut mulla oli kyl tulossa just neuvola, et senkin takia varmaan sit seuraattiin se toinenkin 6pv...

Mää en pelkää neuloja, mutta toi insuliinineula on kyllä niin eri tuntuinen kun se verensokerin mittauskynä... insuliinineula sattuu ehkä 1/4 pistosta, verensokerineula sattuu aina... :/ Mut tosiaan kun ite pistän mahaan, niin ei siinä kyl samanlailla oo tuntookaan ku sormenpäissä... :)
Yllätyin positiivisesti sillo ku aloin pistää inskaa, et hei, eihän tää satu ollenkaan!
 
Mullakin noi päivällisen arvot heitti tänään taas ihan huttua... ennen ruokaa oli 6,4 ja tunti ruuasta oli 5,7! Ja söin sentäs pyttipannua! Tosi tylsää kun pitää mittaa nää ennen ruokaa kun ne ei käsittääkseni juuri vaikuta vauvaan..
 
Joo mulla oli ennen päivällistä 4.2 ja nyt tunti päivällisen jälkeen oli 4.9.. :)
 
Mua ei pelota inskojen pistäminen, jos siis sellasta joskus joudun itteeni tökkäämään.
Jouduin noiden meijän lapsettomuushoitojen takia melkeen kolme vuotta pistämään milloin mitäkin lääkettä ja millon milläkin neulalla ja ruutalla, niin eiköhän nuo inskatkin mene :) alkuun kyllä sillon meinasin pyörtyä jo apteekissa, kun näin ne neulat, mutta äkkiä siihen tottu (ja on mulla kyllä kunnon rengas tuossa vyötäröllä, että sama vissiin millä tökkää :D )..
 
Wau söin iltapalalla kolme luumua ja aterian jälkeinen pomppas 8,4! Mä en taida uskaltaa syödä enään mitään hedelmiä...
 
Voi ei :( mä just odottelen tässä tunnin verran et pääsen kans sit mittaa iltapalan jälkeisen arvon. Ennen iltapalaa oli 4.3..
 
Mulla on ollut super tiukka päivä tänään ja kaikki arvot ollu 5-6. Oon syönyt pieniä hyviä annoksia. Mut aivan törkee nälkä! Siis ihan koko ajan. Mut sokerit on pysyny tasasina ja alhaisina koko päivän.
Aamupaasto oli 5.5, eli rajalla, mut eniten kiinnostaa huominen paasto.
 
Siis onko siinä insuliinisysteemissä NÄKYVÄ neula? En kyllä pysty. Olin tyhmä ja googlasin kuvia. Nyt oksettaa.
 
Vilttitossu, mullakin radi-diagnoosi tuli vain tunnin arvon ylityksestä. Mun tunnin arvo oli 10,5. Mittailen sokereita kerran kuukaudessa 3-4 päivää, paasto-arvot + 5 tunnin arvoa päivässä. Kertaakaan ei ole ollut ylityksiä mulla. Paastoarvoni oli eilen korkeimmillaan 5,1. Korkein tunnin arvo ollut 7,3. Yrittänyt noudattaa ruokavaliota jättämällä vehnät ja sokerit pois. Js syömällä säännöllisesti.
 
Takaisin
Top