Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamupalan jälkeinen arvo oli 9,1!! :O Ikinä ollu mikään noin korkee! Söin 2 viipaletta monivilja paahtoleivän palaa + levite + juusto + leikkele + kurkku ja kuppi mustaa kahvia. Apuva!! Aamupaasto oli 5,3.
 
Mä en pysty mitään paahtiksia syömään. Ja rupee olemaan viikkoja kasassa niin paljon nyt meillä, että alkaa olee yhä vaikeempaa ja vaikeempaa varmaan monilla noiden aamupaastojen ja aamupalan jälkeisten arvojen kanssa. Ite en enää pysty aamiaisella syömään juuri muuta kuin kaksi palaa minihiilaria (+päälliset) ja porkkanaa tai munakasta. Mitkään maitotuotteet ei enää sovi aamuun, edes rahka. Muuten paukahtaa yli.
 
Onneks mä oon voinu rauhassa syödä esim kaurapuuroa tai mysliä vielä... tosin sit kun syön näitä hitaita hiilareita niin ennen lounasta on aina arvot koholla! Muuuutta oon aatellu että aamiainen on päivän tärkein ateria joten siinä en kauheesti jousta!
 
No nyt kun oon töissä, en syö iltapalaa ollenkaan, vaan kuuden aikaan ison päivällisen. Siis liian ison. Ei oo nälkä vielä kasilta, kun meen jo nukkuu klo 20-20.30 aikoihin. Siks mul varmaan menee aamupaastot yli.. :/ aamun arvot ei mee yli vaikka syön kaks lautasellista puuroa.

Voinko syödä yöllä jonkun hedelmän, vai kannattaako syödä pienempi päivällinen ja sit iltapala klo 20? Sit mittaus vielä sängyssä klo 21?
 
Ehkä kannattaa koittaa väkisin syödä joku pieni iltapla ja pitää paasto alle 10h... ehkä auttaa ehkä ei..
 
Sandrax monelta mittaat aamupaaston, syöt aamupalan? Joillaki tosiaan liian pitkä paasto alkaa taas nostaa arvoja. Eihän sille oikee kauheesti mitään voi jos ei pysty ruoka-aikoja muuttamaan. Yrittää vaa kokeilla eri määriä ja ruokalajeja, mikä ois paras..
 
Kävin mun mummilla, hänellä oli sit toi vehje millä mitattiin arvoja sormen päästä. Ihan vaan huvin vuoksi katottiin mitä se näytti vaikka oltiin just syöty ehkä puolituntia sitten ennen mittausta.. (Ei sit tajuttu et oltais voitu mittaa ennen syömistä, mummini ei tarvi mittailla enään arvoja..) mutta niin, mun mummilla oli 5.3 ja mulla oli 5.1
 
Arkena tosiaan paasto voi olla klo 18-08, siitä tulee 14h. Pitää pienentää päivällistä että saan iltapalan syötyä.
Alinah, vissiin ihan hyvät arvot? Jopa matalat? 1h ruokailusta arvon pitäis olla alle 7.7 (mulla ainakin..)
 
Mullakin kasvaa toi arvo puoltuntia, tunti ja kaks tuntia jälkeen voi olla joka kerta isompi! Riippuu varmaan just siitä söikö hitaita vai nopeita hiilareita! Mut kyll kuulostaa hyvältä :) tuskin on huolta ainakaan ruuan jälkeen arvoista
 
Aaa se kasvaa siitä pari tuntia? Mä luulin et se on korkeimmillaan heti syömisen jälkeen ja vähenee siitä.. Oonpas nolo.. No mul on eka kontrolli vast tiistaina. Sit mul on vissiin ollu hyvät arvot, kun joskus on tunnin mittaus unohtunut puolella tunnilla ja vielä ollut arvoissa!
 
mää oon käsittänyt niin, että tunti ateriasta se arvo ois korkeimmillaan? ja sit alkaa taas laskea...
koska ei mua ainakaan oo ohjeistettu mittaamaan 1h lisäksi mitään myöhempiä arvoja? ja mulla just aterianjälkeisissä ollut ongelmat...
 
Mä oon nyt joutunu mittaamaan ennen nukkumaan menoa arvotkin noin pari tuntia syömisen jälkeen... mut niih tää on tätä ydinfysiikkaa kun mulla on välillä ruokaa ennen korkeampi arvo kuin ruuan jälkeen!
 
Onks teille sanottu muuten siitä katotaanko se tunti siitä kun aloitti vai lopetti syömisen?
 
Joo täytyy nyt kattoo miten tästä eteenpäin, yllätyin kyllä itte tosta lukemasta. Olin kyllä syönyt sillon sokerirasitusta edeltävä iltana täysjyvämakarooniin tehtyä makaronilaatikkoa, salaatin kera mut voi olla et joko ketsuppi tai sit riisifrutti aiheutti sen mun 6.1 paasto lukeman. Tai sitten ne oli kummatkin, en tiedä..

Ja tossa olin syöny 3 pikku piirakkaa sipaisu floralla ja leikkele päällä..

Vois käydä mummilla seurailee sillä laitteella arvoja. :)
 
ei oo mullekaan sanottu, mutta oon mitannu tunti syömisen lopettamisen jälkeen.
 
Niin mäkin oon mitannu siitä ku oon lopettanu... hahah lähinnä koska usein aloitan syömisen siinä samalla kun teen ruokaa! Tai en osaa tehdä ruokaa jos en sitä samalla maistele :D
 
Alinah pian sie saat oman laitteen kotiin ja pääset pistelee varmasti iha riittävästi :D

Sandrax juu kuulostaa et varmaa liian pitkä väli ja kannattaa kokeilla iltapalan syömistä :)
 
Söin nyt iltapalaksi kaks leipää vaikka yhtään ei ollut nälkä.. Ja päivällisen söin vähän aikaisemmin ja vähemmän. Huomenna kiva kattoa miltä paastoarvot näyttää! :)
 
Takaisin
Top