Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei ne tuolla sairaalassa radista huolehdi mitenkään... itekkin kun olin suppareiden takia seurannassa su-ma niin ei ne ees ma aamuna multa aamupaastoja mitanneet... iltapalaki oli niin aikaisin että mä kävin vielä hakeen yöpalaa puol 10 aikaan, mulla kun osaston "keittiö" oli vastapäätä huonetta ni oli lyhy matka käpytellä noutamaan
 
tai kun junnu syntyi niin ei silloinkaan mun mielestä mitenkään sokereita seurattu osastolla koko aikana mitä siellä olin eli käynnistyspäivästä lähtöpäivään, kai se on tällä kertaa oma mittari muistettava raahata mukana että näkee mitä vs-arvot on sairaalassa olo aikana
 
Mun sokeriarvot on pysyneet hyvin kontrollissa ruokavaliolla, joten nyt täytyy mitata vain joka toinen päivä arvoja.
 
Onneks mä pääsen tänään pois nää on ihan suosta nää ruuat ja ruokailu ajat! Lekuri pelotteli jo ateria inskoilla mutta se tuntu jotenkin epäreilulta jos ne ei pysy kurissa sen taki että joudun vuodelepoon :sad001 onneks saan kohta jutella diapetes hoitajan kanssa...
 
Voi ei FF, miten ne sen huomas, vai supisteluistako? Toivotaan, että on nyt kaikki hyvin ja pääset tänään pois kans :)

Mulla on nyt tuo aamupaasto pysyny hyvänä, kun en oo heti rientäny mittailemaan ja tällä vkolla päässyt taas kävelylenkeille, kun se nuha helpotti.
Syömisiä en oo muuttanu oikeestaan mitenkään, kun oon tuon radi-ruokavalion lailla syöny koko raskausajan ja vähän niinku vahingossa. Ainoastaan jos syön vaikka jonkun paakkelsin tai karkkia, niin syön sen heti ruuan jälkeen, niinku jälkkärinä :)
 
Joo mä lähden tänään pois :) lääkärikin sanoi ettei tää oo vankila... mut ei kyl paljoo puutukkaan! Ei oo ehkä ollu suppareita :hilarious: kohdun kaula vaan lyhenee omia aikojaan...
 
Ompas sekin reiluu että ne nyt kerto että se kortisooni nostaa mun arvoja o.O ja siks ne on päin vittua ja silti mua syyllistetään esim siitä klo01.00 yöpalasta... ja sit viel pelotella lisä inskoil vain kaikki voikin olla vaan sitä kortisoonin syytä
 
Jo on reilu meinkinki siellä ollu, noo ei se kyl se yöpala pitäs sokruarvoja sekas pistää vaan valvominen, stressi ja itkeminen + miten sattuu syöminen + kortisoni, mä kyl veikkaan että kuhan pääset kotiin lepäileen ja nukkuun kunnolla niin arvotkin taas asettuu aloilleen.
 
Joo mä lähdin omalla vastuulla... lekuri ois pitäny mut huomiseen mut mun psyyke ei ois kestäny sitä... ehkä vähän ois paremmin mennä kun eilen puhuivat että pääsen psykologille siel mut en sit koskaan päässyt! Ois varmaan pitäny hoitaa tää paremmin ni ei ois taas jääny kammoa
 
Onhan toi nyt kaikin puolin huonosti hoidettu keikka. Mut varmasti vähemmän kotona ressaa ja saa nukuttuakin. Ja sä nyt sait sit kortisooninkin jos vauva meinaa etuajassa tulla, niin ainakin ehdit sen jo saamaan. Lepoa vaan sit kotona ja liikkumiset minimiin.
 
Niimpä ja tää tilanne on sama kuin 5viikkoa sitten silloin vauva vaan oli niin pieni että mitään hoitoja ei aloitettu! Ja hyvin pärjäsin silloinkin kotona lepäilemällä ja kaula palautu +3cm :) nyt jälkeen päin vaan harmittaa kun ne laitto mut sit takas töihin! Kerkisinhän kaks viikkoo olla ja sit jouduinkin osastolle :arghh:
 
FF: varmasti on vaikutusta! Miä nyt esimerkiks stressaan ihan helkatisti muutenkin tota aamupaaston mittaamista (tai siis arvoja lähinnä) ja sitten jos vielä pitäis sairaalassa olla, kun en oo ikinä ollu yötä sielä, niin huhhuh :nailbiting: ja vielä jos ei kunnolla saa evästäkään! :sour:
 
Heh henkisesti valmistautunu että menee sitten ainakin yli tunnin päästä... mutta ei! 6,7 vaikka viime aikoina mulla on kotonakin ollu aamupalan jälkeinen yli 7! Ja söin kasan mysliä ja sokeri jugurttia!! Voin varmaan hetkeks vielä sivuuttaa mielestäni ne puheet ateria inskoista...
 
Voihan liikkuma kielto! Mä en saa millään ennen ruokaa arvoja alas.... ihan pelottaa jo että tulee ateria inskat kun ainoa millä saan noi arvot kuntoo on itteni nälkään kiduttaminen... puuh nyt viel täytyy mittaa kaikki arvot myös ennen välipalaa yms niin täytis syödä kolmen tunnin välein mutta mitä söis että ne arvot laskee kun makaa kolme tuntia eikä silti näkis nälkää?
 
Takaisin
Top