Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikkee pitäis kai mättää illalla :) Kohtalaisia tuloksia tuli hirssi-kaurapuurosta raejuustolla ja päälle pari porkkanaa. Hirssi kuulemma on yks hitaiten imeytyvistä hiilareista täysjyväkauran kanssa. Ja protskua raejuustosta ja porkkanaa kans hidastamaan.

Joo, ei toiminut joka aamu. Ja ei tota määrää nälkäänsä syönyt koskaan vaan ainoastaan mittaustulosten takia...
 
Meillä menee viikonloppuisin päivällinen niin myöhään (n.klo 19), ettei iltapalaa enää jaksa syödä (nukkumaan n. klo 21/22). Mutta silti paastoarvo oli tänään 5.3, ihan Ok.
Mä en oo ehtinyt syömään minään päivänä tota välipalaa lounaan ja päivällisen välissä, kun oon sairaslomalla kotona ja tulee nukuttua pidempään! Ehkä sitten kun viikon päästä menee töihin niin saan siihenkin sarakkeeseen mitattua arvoja... :)
 
Mullakin jää viikonloppuna iltapäivän välipalat väliin.
Varsin vaikea on pitää ruokailurytmistä kiinni, jos on liikenteessä viikonloppuna. Kotona helpompi pitää ruokailurytmi ja töissä. Toisaalta ruuan kulutus on viikonloppuna pienempää,joten ei varmaan haittaa, jos joku välipala jää välistä. Sairaslomallakin varmaan kulutus on pienempää.
 
Yhyy, eksyin tänään jumppaan ilman aamupäivän välipalaa. Vika oli ihan omassa lahossa päässä, unohdin ottaa välipalan mukaan. Ei hätää, liikuntakeskuksen alakerrassa on iso marketti, sieltähän sitä ruokaa saa. Paitsi että ei sunnuntaisin, vähän ennen kello yhtätoista. Siis suoraan jumppaan, ilman välipalaa. Huono ratkaisu. Energia tuntui loppuvan kesken ja nälkä kurni. Seuraavalla kerralla sitten vaikka banaania nassuun, jos akuutti nälkä uhkaa.
 
Taas kyllä pyyhkii yli hilseen näitten arvojen kanssa ja ärsyttää ihan suunnattomasti :/
Eilen aamulla paastoarvo oli 5.2 :-o la iltana söin vaan yhden vaaleetakin vaaleemman paahtiksen ( joka ei ikuna kuulu miun ruokavalioon kyllä muuten) ja vetäsin unta melkein 11 tuntia. Lauantain päivä- syömisetkin oli epäsäännöllisiä ja ei niin terveellisiä. Menee siis niinkö järki ihan tyysti tän ruokakikkailun kanssa ja nyt kun oon luullu syöväni raskausajan suht terveellisesti ja kun ei sitä alkoakaan mene :|
Eilen taas söin, niinku pitäiskin ja iltapalaks otin rahkaa, niin taas paasto oli 5.6
 
Onneks ke pääsee äippäpolille! Nää mittaus päivät aiheuttaa mulle harmaita hiuksia!!!

Miten voi olla kun söin välipalaks pienen jugurtin ja 3,5h myöhemmin mittasin 6,8 ennen ruokaa! Ja sit söin kaks leipää, lasin mehua ja kaks lautasta hernekeittoa ja tunnin arvo oli 6,2.... menee ihan hermot! Yleensä syön rahkaa välipalaks ja kakstuntii myöhemminkään ei oo ollu noin korkeat o.O
 
^ no ei oo kiva, ettei tää muillekkaan oo itsestäänselvää, mut toisaalta mukava, kun en oo ainut..
Ja sitten ei pitäis stressata, joopa joo. Kyllä sekin vähän ketuttaa mitatessa, kun en välillä saa sitä veripisaraa tulemaan, vaikka oon kokeillu pistosyvyyttäkin muuttaa jne jne..ja sitten onkin sormet kipeenä ja reikiä täynnä.
 
FF, jukurteissahan on paljon sokeria, jos oli siis kaupan maustettu jukurtti...
voisko sillä olla vaikutusta tohon korkeeseen ennen ruokaa arvoon?
 
Mut onhan nois raimbow rahkoissakin... en ymmärrä! Ja yleensä on lyhyempi välikin välipalan ja päivällisen välillä...
 
Mä syön vaan maustamatonta jugua tai sit Arlan luonto plus (ei sis. Sokeria) ja silti sokerit ei välttämättä aina ihan tykkää niistä. Kroppa kestää paremmin esim. Rasvaista turkkilaista jugurttia kuin vähärasvaista maustamatonta jugua :D
 
Marianne81 toi oli ainoa mitä itekkään keksin! Ja se selittäis sitäkin miks se laski taas kun söin...
 
No voi ärsytys! Nyt on sit alkanut aterianjälkeiset (lounas, päivällinen) arvot nousemaan! Pitää varmaan lähettää polille sähköpostia ja kysyä, mitä tehdään... Torstaina on muutoinkin polikäynti, kun on ensimmäinen kokoarvio. Mut tuskin ultraava lääkäri on sisätautilääkäri, joten hän ei varmaan kommentoi sokruarvoja?
 
Mä en oo metformin lopettamisen jälkeen saanut aamupaastoja kuriin vaikka päälläni seisoisin. Jotenka huomenna meiliä äippäpolille ja sit kuulen millä annoksella alotetaan inskat. Muut arvot mulla pysyy ruokavaliolla aisoissa.
 
Mä huomasin että mun aamupaasto on parempi jos en mittaa sitä heti kun herään..

Nyt mittasin heti ja oli 5,7... keittelin kahvia ja touhusin hetken ja sit kun mittasin uudestaan oli 5,5...
 
Ff: se on ihan loogista kun sokerit laskevat kun liikkuu. Mäkin teen aina aamupalan ennen kuin mittaan. Sit saatan vähän pyöritellä käsiä ja venytellä.

Laittelin aamulla meiliä äippäpolille (mun viikon mittaukset) ja sain ajan ens viikolle koko arvioon ja siitä sit inskojen aloitukseen. Siihen asti saan mittailla kotona joka aamu ja yhden päivä käyrän. Ihan kiva, että tipahti aika ultraan. Pääsee näkee bebeä ennen synnytystapa-arviotakin :D. Täytyy vaan toivoo, että ei ole hirveesti vauvalla kirinyt paino kun tässä on jo pitkään ollut nuo aamupaastot koholla (5,5-6,2) ja metforemit ei niihin auttanut. Jännityksellä siis odotan että millanen jättiläinen tuolla "yksilössä" asustaa ;)
 
Hahha mä en oo koskaan malttanut.... vaan heti kun silmät aukee niin juossu mittaa kauhulla odottaen mitä se on :) täytyypä hillitä itteensä tästä eteenpäin!
 
Miekään en mittaa ihan heti kun herään ko ekaks pitää könytä yläkerrasta alakertaan, käydä pissalla ja juoda puol litraa vettä ja sit vasta istahdan ja otan verensokerit :)
 
Hahah on kyl huippu jos saan sillä nää alas ettää oottelen hetken :hilarious: eipä tullu aijemmin mieleen!
 
Ei varmaankaan oo tullu kun toiset sanoo että ne mittaa vs:n ennen kuin nousevat ees sängystä ylös ettei vaan pääse sokerit pomsahtaan ylös nousussa korkeelle.
 
Takaisin
Top