Raskausdiabetes

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ku oon ollu saikulla niin oon huomannu että noita ennen ruokaa arvoja on toooosi vaikee saada alas! Vaikka esim ruuan jälkeen arvot ei oo vieläkään menny alas :wideyed:

Söin aamupalan klo 7 ja 10.30 se oli vielkin 5,4 ja söin leipää puolenpäin aikaan ja sit seuraavan kerran neljältä arvot oli 5,6 ja makarooni makkara hassäkän jälkeen se oli vaan 6,2? Miten vitsi se ei laske vaikka jätän välipalat tms väliin...
 
Mulle ainakin painotettiin, että pitäisi syödä säännöllisin väliajoin. Välipalojakaan ei kannattaisi jättää väliin. Mun ei kyllä ole tarvinnut mitata aterian edeltäviä arvoja muuta kuin aamupaastoarvo. Mä syön 5 kertaa päivässä, aamupala n.7.30, luonas 11-12, 14.30-15.00 välipala, 16-17 päivällinen ja iltapala 20-21. Tuolla rytmillä pystyy yleensä paastoamaan aamuun asti.
 
Nii yleensä mullakin ollu niin päin että turhankin alas tippuu mut nyt kun ei saa edes kunnon lenkkejä tms tehdä niin vaikea hallita näitä! Toivottavasti pääsen torstaina töihin niin varmaan arvotkin laskis....
 
FF, eihän noi arvot mitenkaan erityisen korkeat ole? Sairastelu saattaa nostattaa arvoja, mut noi ei kyl vaikuta huonoilta!
 
Mulla on taas niin että maitoa ei aamupalalla kärsi juoda mut ton viilin kärsii syödä :eek: ja mun on kans pakko syödä 5krt päivässä että sokrut pysyy tasaisena

FF: ihan normiarvoilta mulle kuulostaa noi sun arvot? tuntuuko nuo sun omassa olossa miltään?
 
Tuleeko teille huono olo, jos ette syö tarpeeksi usein ?
Mulla saattaa alkaa kramppaamaan mahaa, jos on liian pitkä aika syömisestä tai juomisesta. Välillä tulee huono olo,kun ajan autoa. Mulla on nyt flunssakin ja kurkku kipeä. Sekin tekee huonon olon välillä.
 
Pakko syödä säännöllisesti, varsinkin nyt kun on insuliini käytössä. Jos tulee liian pitkä väli, niin tulee kiukkunälkä :D silloin pitää saada ruoka asap!
 
No ei mun olossa muuten mitään järjetön nälkä vaan kokoajan kun on tottunut syömään useammin! En osaa syödä paljoa kerralla. ... noh huomenna taas äippäpolille ni voin lääkärin kanssa yhdessä ihmetellä näitä arvoja! :) ja onneks ei tartte mittaa ku kaks pv viikossa nii ne kaks päivää jaksaa paastota! Huomenna voin taas syödä normaalisti :)
 
Mulla sama juttu jos ei syö säännöllisesti niin tulee kiukku ja se helpottaa kun syö.
 
Mut eihän sitä sit saa oikeaa kuvaa arvoista, jos mittaa vain "paastopäivinä". Onhan se kiva saada hyviä arvoja, mut ei se sit totuutta kerro? Ymmärrän, ettei vältsyy silloin tartte mitata, jos on herkkupäivä. Mielestäni mittauspäivinä pitäisi syödä "normaalisti". Vai olenkohan ihan väärässä?
 
Heh varmaan pitäis mut niih... en haluu mitään ateriaa ennen inskoja :) tai mitähän ne nyt sit keksikään... mä en jaksa ravata siell äippäpolilla ihmettelemässä ja varmaan mun arvot paranis heti jos saisin tänään luvan liikkua ja pääsis töihin!
 
Onkohan noiss äippäpoli käynneis joku maksukatto? Pelkästään tässä kuussa on mennyt niihin jo 96€...
 
Forestfairy millainen ruokavalio sulla on ? Onko sulla raskausdiabeetikon ruokavalio käytössä ? Mun mielestä 5 kertaa päivässä syöminen on aika usein. Ennen söin 3-4 kertaa päivässä ja iltapainoitteisesti. Ei raskausdiabeetikon pitäisi paastota, vaan syödä samalla tavalla joka päivä.
 
Äh, sain äitiyspolilta käskyn lähettää sokeriarvoja heille, ja mukana piti olla ohjeet. No ei tässä ole kuin lappu missä lukee mihin osoitteeseen ne lähetetään, ei sanota miten usein tai miten usein pitää mitata. Esimerkin perusteella pitäisi joka toinen päivä mitata ennen ja jälkeen aamupalan, ja joka toinen päivä ottaa arvot ennen ja jälkeen jokaisen aterian. Eihän se noin voi mennä? Puhelimessa sanoi jotain ihan muuta, mutta en kirjoittanut muistiin kun sanoivat että ohjeet tulee paperilla. Äääh. En jaksaisi todellakaan pistellä noin usein, muutenkin sormet ihan rikki aina niinä päivinä kun mittailen usein, eikä sitä auta ollenkaan että tällä hetkellä pitää näpytellä näppäimistöä 12 h/vuorokausi. Prkl kun työssä ja opiskelussa pitää vain kirjoittaa, kirjoittaa, kirjoittaa....
 
Kuulostaa aika ikävältä, jos noin monta kertaa päivässä pitää mitata noi arvot. Ilmeisesti sulla on forestfairyn kanssa sama homma, että joudutte mittamaan ennrn ruokaa arvotkin. Musta 6 kertaa päivässä mittaaminenkin on aika paljon.
 
Mä en vaan voi uskoa että toi on oikein, kun puhelimessa tosiaan sanoivat jotain ihan muuta. Pitäisi kai soittaa, mutta en saa aikaiseksi, kun tuo aika on niin hankalaan aikaan, eikä töissä ole paikkaa missä voisi rauhassa puhua ilman että kaikki muut kuulee.
 
Usein mitataan joka toinen viikko 4 aamua, eli ennen ja jälkeen aamupalaa. Sitten seuraavalla viikolla vasta 1. kokonaisen päiväkäyrän jossa mitataan ennen ja jälkeen jokaisen ison ruokailun.
 
Mun tarvii onneks enään mittaa 2kertaa viikossa 6kertaa ja sit muuten joka aamu paasto ja tuntia aamupalasta!

Maria75 ei mulla mitään ruokavalioo ole kun arvot ei koskaan mee yli.... ja taas tänään ultrassa ihmettelivät kun vauva laahaa painoarviossa jäljessä!! Kolmen viikon päästä taas äippäpolille... tuskin siis mitään sokeri vauvaa tulee... en jaksa aina edes uskoa tähän sokeri humpuukiin!

Huomenna pääsen takas töihi! Täytyypä ottaa mittaus päivä kun elämä palautuu normaaliks!! Vuhuu ja tänään pääsen SAUNAAN
 
Munkin vauva oli kooltaan vain 19+5, kun olin ultrassa viikolla 20+4.
Raskausdiabetesdiagnoosit on varmaan osittain ylivarovaisuuttakin, kun ennakkoon yritetään ehkäistä ongelmia.
 
Niimpä ja sit kätilöt menettää hermonsa hysteerisiin äiteihin jotka pelkää liian isoja lapsia!

Esikoisen kanssa en suostunut edes sokerirasitustestiin ja hän syntyi 41+0 viikolla alle kolmekiloisena... ja silloin ne alkuun pelotteli jätti suurella vauvalla!
 
Takaisin
Top