Raskausdiabetes

Flunssa ketutukseen vedin eilen illalla kokonpussin karkkia yksin :hilarious: ja aamu sokerit oli 5,0 eli paras mitä on koskaan ollu!!! Eilis aamun sokerit siis menee sen piikkiin että kynä oli lopussa ja eilen illalla korkattiin uus kynä...
 
löysin sitten stevialla ja maltitolilla makeutettua suklaata meidän s-marketista, ja yllättävän hyvää oli, ostin myös saman sarjan tummaa suklaata.
 

Liitteet

  • suklaa.jpg
    suklaa.jpg
    116.1 KB · Katsottu: 20
Maajo: Toi pähkinästevia on mun suosikki! Tosin jos koko levyn vetää niin menee vatta vekkulille. Auttaa siis myös ummetukseen :joyful:

Viime yönä sorruin mäkkisäkkiin :bag: ja paastokin venyi 10 h. Silti tänä aamuna paras tulos ikuna, 4,8. Eli onko siis noihin aamusokereihin ratkaisuna yöllinen herkuttelu ja pitkät unet päälle??

:banghead:
 
Minullakin raskausdiabetes diagnosoitiin , kun tunnin arvo ylitti sokerirasitustestissä raja-arvon. Ruokavaliohoidolla mennään ja kerran kuukaudessa mittaan 3-4 päivää sokereita. Olen jättänyt sokerit ja vehnät ruokavaliosta. Laihtunut raskauden alusta 1,5 kg.
Arvot reilusti alle raja-arvoja mitattessa. En ole enää uskaltanut herkutella. Yrittänyt syödä säännöllisesti. Niin on parempi olla.
 
irmeli: takuulla menee maha kuralle kun levyllisen vetää, ainu miinus tossa suklaassa on mun mielestä että tulee semmoinen jännä jälkimaku suuhun vähän ajan päästä syömisestä... ja toisilla runsas iltapala ja 10h paasto antaa parhaimmat aamupaastot ja unen laatu on suoraan verrannollinen aamusokeriarvoon, jos nukut huonosti on huono paasto arvo ja jos hyvin niin paastoarvokin on hyvä (ainakin mulla menee näin)
 
Ää, tää flunssa ei taitu ollenkaan. Ja uuden mittarin käyttöön oton myötä aamupaastot on ollut koko ajan koholla. Tänäänkään ei kyllä olo ollut yhtään sellanen, että sokerit ois koholla, mutta niin se mittari vaan näytti 5,8. No huomenna neukkuun saamaan lähetettä äippäpolille.
 
Ja mulla myös valvominen vaikuttaa aamupaastoihin. Oon nukkunut flunssan takia tosi huonosti ja siihen päälle esikoinen on vielä valvottanut.
 
Mulla kans tukkoinen olo jatkuu mutta aamupaastot pysyy samassa kuin ennenkin, täällä ainakin on sitkeetä flunssaa liikkeellä johon sitten liittyy keuhkokuumetta.
 
Siis voihan ruma sana, tämä flunssa vaan pahenee, ja paastosokerit hyppäsivät sen myötä yli kuuden :O Toivottavasti laskevat taas kun flunssa taittuu.

Enpä saanut juuri nukuttua viime ylnö, hankala löytää asentoa jossa henki kulkee kunnolla.
 
Liian vähäinen nukkuminen vaikuttaa heti paasto-arvoihin vaikka neuvolassa sitä ei oikeun uskottu.
 
Neuvolassa ne ei usko mihinkään mikä voisi vaikutaa sokeriarvoihin, ne vaan tuijottaa lukemia paperissa, mä oon kirjoittanu sarakkeeseen jos on nukkunu huonosti ja sen syytä sitten on korkeampi paastoarvo.
 
Joo ne ei neuvolassa ole kyllä kauheen avarakatseisia näiden lukujen suhtew
 
Täällä kans jatkuu flunssa jota ei yhtään helpota kiire ja tressi töissä! Keskiviikoon jos taas jaksais sit on äippäpolille aika... melkein toivon jo saikkua ku tuntuu et ennen lounasta ja päivällistä arvot on hassun korkeita varmaan koska tressaa ja on kuumetta ni ei tuu mitään!! Sit tresaaan lisää korkeita arvoja...
 
Flunssa vaan jatkuu. Kävin tänään neukussa ja terkka arpoi laittaako lähetettä äitiyspolille kun mulla nyt flunssan takia ollut tällä viikolla paastot yli. Se sanoi, että flunssa nostaa kyllä ja siksi oli kahden vaiheilla. Mä pyysin sitten itse, että laittaa sen lähetteen, niin saanpahan sen kontaktin sinne ja äitiyspolilla saavat sitten pohtia tekevätkö nyt vielä mitään :) ja pääsenpähän sit ylimääräisiin ultriin :wink
 
En siis tykkää sun flunssasta, vaan äitipolille pääsemisestä :)
 
Kannattaahan se lähete pyytää niin muodostuu se asiakassuhde äitipolille niin ei tarvi sit enää neuvolan kautta mennä radi-asioissa vaan saa soittaa suoraan äitipolille niistä (ainakin mua ohjeistettiin niin viime käynnillä) :)
 
Mä pääsen melko varmaan kyllä inskoille näillä aamupaastoilla. Viimeyönä pitkästä aikaa nukuin melko hyvin (about 7h) kun esikoinen armahti eikä liiemmin herätellyt. Luulis että hyvin nukutun yön jälkeen vois paastot olla ok, vaikka paastoväli oiskin venähtänyt yli 8 tuntiin.... No eikä mitään. Heilahti sit kunnon lukemat heti. 6,0. Esikoisen valvomiset pitänyt huolen että mun paastoväli on ollut about 7 tuntia mut nyt sit oli lähemmäs 9 tuntia ja noin pahasti heilahti yli. Mä jo alan toivoo niitä inskoja että loppuu tää ressi aamupaastoista. Mur!
 
Marianne: ei kai niillä inskojen aloituksella vielä kiire ole että ehdota mammapolille että parantelet flunssasi ensin ja mittailet vielä arvoja sen jälkeen ja jos siitä huolimatta on korkeella arvot niin inskat kehiin... mä söin viime yönä 3 aikaan evästä kun oli nälkä ja join ihan kunnon sokeroitua tiivisteappelsiinimehua ja mittasin 4h:n päästä herättyäni ns. paastoarvon niin oli vaan 5.0 ... jospa ens yönä nukkus ihan normiunet.
 
Takaisin
Top