Raskausdiabetes

Olinpa taas aamulla 100% varma että sokerit on yli kun jouduin yöllä vetää rennietä pariin otteeseen. Ni eikä mitään! 4,2 näytti mittari. Alan epäilee tota mun mittaria kyllä. Mulla ois uusi korkkaamaton kaapissa mut haluisin käyttää ton vanhan koneen liuskat loppuun (niissä päiväystä kuitenkin vielä reippaasti jäljellä).
 
Marianne, kokeile uudella ja vanhalla mittarilla samaan aikaan, et onks niis heittoja? :)
 
Nii varmaan pitää korkata uusi mittari :) oon kyl ymmärtänyt että jos tuotteet vanhenee, niin ne ennemmin näyttää korkeampaa lukua kuin matalampaa. Mut pistetään testiin huomenna!
 
Marianne: mä mittailin viime syksyisen raskauden aikana junnun aikaisella mittarilla ja se antoi arvoksi ihan mitä sattuu kun vertas tuliterään neuvolasta saatuun, en kyl varmaan kerinny mittailla kuin viikon tai kaks mut eron kerkes huomata, nyt suosiolla otin neuvolasta suoraan uuden mittarin käyttöön niin saa takuulla luotettavat tulokset.
 
Nyt testasin molemmilla mittareilla. Ei ollut kyse paastoarvosta, vaan testasin kun söin sokerittomia lakuja, että miten vaikuttaa sokereihin. Vanha mittari näytti 5,0 ja uusi 5,8. Whaat?!!! No siirryn käyttää tota uutta sit vissiin :O en tajuu miten voi heittää noin paljon. Sama laite vaan vähän uudempi malli kyseessä ja molemmissa liuskat vielä voimassa.
 
Maajo: hyvä tietää, en ois muuten varmaan lähtenyt testaamaankaan. No eiköhän tolla uudella vempeleellä ehdi saamaan sit aamupaastoja "pahemmiksi" ennen ens viikon neuvolaa.
 
mulle joku joskus selosti että kun on mittari käyttämättömänä niin se jotenkin "tukkeutuu" ja siksi pitäs joka raskaudelle vaihtaa uus mittari, ite epäilin tätä mutta kyllä se viime syksy osoitti sen todeksi että todellakin kannattaa vaihtaa :)
 
Kyllähän esim verenpainemittareitakin täytyy kalibroida aika ajoin just noiden virhelukemien välttämiseksi. Sokerimittareissa lienee tulee halvemmaksi antaa uus, ku kalibroida.
 
Mulla on esikoisen aikainen verenpainemittari kotona, mutta se on joka kerta tsekattu neuvolassa ja antaa samanlaiset neuvolapaineet kuin niiden omamittari niin on luotettava kotimittari, mulla kun tahtoo noi neuvolapaineet (tai yleensäkkin tk:ssa, äippäpollla tms.) nousta paineet korkealle jännityksen takia niin seurailen sitten niitä kotona ja esikoisen aikaan onneksi seurasin kanssa kun se sitten paljasti alkavan raskausmyrkytyksen.
 
Ihme, että eivät neuvolassa sit sanoneet mitään, kun kysyin käytänkö vanhat liuskat ja koneen eka. Olivat vaan, että "joo". No sehän voi olla että noi arvot on ollut sit ihan viturallaan jo pitkään jos toi vanha mittari on noin sekaisin :sad001
 
Maajo, mulla kans "valkotakkisyndrooma" eli verenpaine on aina korkeampi vastaanotolla kuin muutoin. Itellä ei mittaria ole, mutta töissä mittailen silloin tällöin. Mulla yleensä aika alhaiset paineet n. 110/60. Vastaanotolla n. 120/80.
 
Anki: sulla sentään vain nousee hieman noi paineet kun mulla nousee tyyliin 170/105 neuvola paineet kun kotona on sitten ihan normipaineet tyyliin 125/75
 
Hehee, mulla kyllä kanssa tuota valkotakkisyndroomaa, mutta helpotti kun nykyään neukkuun mennessä ite saa mitata paineet (ja painon ja kattoo virtsan). Terkka kuuntelee vaan vauvan sydänäänet ja ottaa sf-mitan :P
 
Illalla söin tosi kevyen iltapalan kun ei vaan ruoka maistunut. Uudella mittarilla aamupaasto heti 5,4! Nyt en kyllä ottanut vertailevaa arvoa vanhalla kun jo eilisen testin perusteella päätin heittää sillä vesilintua. Mut ainakin nyt tuo 5,4 vastasi oloa. Tiesin jo illalla että jos syön niin pienesti, niin aamun arvo voi heilahtaa yli. No ei ihan mennyt, mut muistampa tänään sit illalla syödä paremmin :)
 
Marianne: ei ne neuvolassa tuommosista tiedäkkään noista mittareista mitään :) ohoh johan on ihan eri arvo mitä vanhalla mittarillasi

mulla taas aamu paasto jämähtäny samaan lukemaan joka aamu syön päivän ja illan aikana mitä vaan niin aina sama lukema.
 
Jos vanha mittari näyttää sen 0,8 liian vähän niin eipä nuo aamupaastot oo silti ylimenneet kun ovat olleet sillä pääsääntöisesti 4,2 - 4,4. Eli mahdollisesti siis oikeasti viiden pintaan. Nyt kyllä alkoi toi mittaaminen kiinnostaa taas ihan eri tavalla. Plus uuden mittarin mukana tullut "lansettikoje" on parempi kuin vanha. Saa helpommin näytepisaran sormesta ilman mitään käden esilämmittelyä ja hierontaa :D
 
Musta taas tuntuu että syön mä mitä tahansa mihin tahansa aikaan illalla niin aina paasto on hyvä. Paasto on ylimmillään ollut 5,0... Lounaan jälkeiset edelleen työpäivinä koholla...
 
Aloitin viikko sitten sen lounastamisen ja että en jätä koskaan ruokailuja väliin... sen jälkeen on ollut vain maanantai aamun paasto pielessä :smug: ja sekin varmaan siksi kun sunnuntaina söin lounaaks hesen pekoni aterian ja päivälliseks grandiosa pizzaa :hilarious: eikä ruuan jälkeiset arvot olleet yli mut heti näky seuraavana aamuna kun lukema oli 5,7
 
Mulle vaan totes mammapolin lääkäri että hyvin menee radin kaa ja kyseli että koskas haluan seuraavan kontrollin niin tuumasin ettei sillä oo väliä että koska ja kysyin et koska hän on ajatellu seuraavaa kontorllia niin lääkäri tuumas että rv 28 tai voi mennä jopa rv30 ja sanoi sitten että hän kyllä luottaa siihen että osaan soittaa heille jos sokereissa tai verenpaineessa tapahtuu muutoksia aiemmin, joten varasin sitten seuraavan käynnin 10 viikon päähän jossa vaavin kasvua taas kontrolloidaan.
 
Takaisin
Top