Raskausdiabetes

Eipä ne neuvolan terkat osaa muuta tehdä kuin lyödä lippuset kouraan että tossa on sulle ruokavaliosuositukset+esimerkkiannokset+aterian hiilarimäärätaulukko ja tossa verensokerimittari+opettaa pistämisen, rukkaa ite ruokavalio sopivaksi... Itse olen parhaimmat vinkit saanu muilta radilaisilta mitä kannattaa välttää ja miten kannattaa syödä, itse se on sitten pitäny opiskella että mitä oma keho kestää ja mitä ei, esim. mulla ei kärsi aamulla syödä sekä rahkaa/viiliä ja juoda maitoa joten on valittava jompi kumpi joten tänä aamuna meni leivän kanssa rahkaa ja join kahvia+vettä. Alussa tässä raskaudessa oli ettei kärsiny illalla ja aamulla syödä yhtään maitotuotteitta kun nostivat vs selvästi mutta nyt on sitten sen verran tasaantunut että kärsii jompi kumpi ottaa :)
 
Mää en saanu ees mitään hiilarimäärätaulukkoo... :D
Mut ehkä oma terkka tai si viimeistää äippäpolilla on osaavat ihmiset...
 
Marianne81 Kyllähän nää vaikuttaa jopa 24h!! Paah aamupalaa pitää ainakin nyt syödä reippaammin kun puolkasi söin mannapuuroa ja yhentoista aikaan olo oli jo tosi hutera vaikka sokerit oli vaan 4,9! Eli huono olo tulee heti ku tippuu alle 5
 
FF: kannattasko soittaa mammapolille heti ens viikolla tuosta? ei kuulosta kovin hyvälle jos tulee huono olo kun tippuu alle 5 vs
 
Nii tai sit tähän vaan täytyy tottua että sokerit putoilee... aijemmin en oo koskaan varmaan antanu tippua vaan heti syöny jotain ku siltä tuntuu :) ja toisaalta kiva jos voi rennommin syödä kun on tätä pelivaraa :) jospa se tästä lutviutuu! Mut tää päivä menee kyll ihan pelastusarmejalle kun höntti olo näistä sokereiden heittelyistä!
 
Balacenia: näiden mukaan mää ite meen....

Huoh, kuulostaa kamalan paljolta noi ruokamäärät! :eek:
Ja en oo tottunu syömään leipää ruuan kanssa... Mitähän tästäkin tulee... :woot:
 
Huoh, kuulostaa kamalan paljolta noi ruokamäärät! :eek:
Ja en oo tottunu syömään leipää ruuan kanssa... Mitähän tästäkin tulee... :woot:
Huomasitko että niissä ateriaesimerkeissä oli vaihtoehtoja? Syö ruokaa A TAI ruokaa B, ei molempia? :wink
 
Mikään pakko ei oo syödä ruualla leipää jos syö esim. 3 pientä perunaa, lihaa, kasviksia ja maitoa niin niistäkin saa jo ihan tarpeeksi hiilareita sille ruualle. Esim. mulla eilen oli päivälliseksi omatekemää pizzaa pala , palassa hiilareita tuon 60g ja vs. 1h päästä 6.3 että ei oo mikään pakko pastaa/riisiä/perunaa/leipää puputtaa :)
 
No voihan P***a. Nyt edes salaattilounas ei saanu pidettyä sokereita kurissa.. :eek: 8,2 pompsahti mittariin... :angry1'
 
Balacenia vaikka mä oonkin huono esimerkki mutta mulla nosti myös se ehkä jopa enemmän jos söin vain salaattia tai ns kevyesti! Mutta puolikiloa pastaa taas ei tehnyt mitään... että koitappa jossain kohtaa sitä että syöt kunnolla ihan sen malliannoksen:)
 
juu, kaikkee täytyy kokeilla. :D
Mut näillä arvoilla alkaa näyttämään siltä, että aika nopsaa pistävät sinne äitipolille lähetettä...
 
Balacenia, toivottavasti olisivat siellä ammattitaitoisia... pääsisitkö ravintoterapeutille? Omani ainakin on ihana ja todella ammattitaitoinen.
 
Täytyy kysyä sit kun tää 6:n päivän seurantajakso on ohi... Mulla on onneks just sopivasti 17.8. lääkärineuvola, jonka yhteydessä varmaan si käydään tää mun seurantalappu läpi.. Tai sit ei, en tiiä. :D
 
Jahas, tänään sit KAIKKI paitsi paastoarvo ollu yli rajojen. :sad001 :eek:
 
Voi että kuulostaa hurjalta! Saa omat radi ongelmat perspektiiviä :oops: onneks oot viel niin alussa että sulla on aikaa yrittää kaikkea! Ja muista että tressikin nostaa ainakin mulla arvoja... teet parhaas ja sillä hyvä :wink sit on lääkärin yms ammattilaisten vuoro auttaa!
 
No kyl oon kirjoittanu kaikki ruuat ylös, vaikka terkka ei niin sanonutkaan...

Mää en ymmärrä. :sad001 vaikka yrittäisin syödä kuinka ton ohjeen mukaan niin aina menee yli... :sad001 Päivällisekskin söin 2dl jauhelihaperunasoselaatikkoa (itetehtyä), yli puoli lautasellista salaattia, lasin maitoo ja näkkärin margariinilla...

Onneks on tosiaan näitä päiviä viel tässä...
 
Takaisin
Top