Raskausdiabetes

Mä puolestani oon huomannut, että rasva on melkeen pahempi kun hiilarit... Jos illalla vaikka vetäsee makkaraa niin aamulla arvot koholla.. Leipää taas saa syödä huoletta, vaikka vaaleampaakin... (Keliaakikko kun ei voi tuohon ruisleipään turvautua)
 
Ite syön niin vähä rasvasta ruokaa että oon vaan huomannu itellä noi hiilarit. Varsinki riisi nostaa sokereita, peruna ei ihan niin pahasti. Mutta mikä kelläki arvoja nostaa taitaa olla melko yksilöllistä.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kaikilla pysynyt sokerit kurissa? Minulla nyt ollut kuusi kertaa aamusokerit koholla. Pahin oli 6.4.
 
Miulla on kestäny vielä kurissa, yllättävänkin hyvin... Mutta nyt vaihdettiin viime viikolla mittausväliä eli kahden pääaterian sijaan ryhdyn mittailemaan just noita paastoarvoja tarkemmin. Joten saa nyt nähdä, miten käy...

Marieli, mitä ovat neuvolasta sanoneet noihin liian korkeisiin paastoarvoihin?
 
Kurissa on arvot itelläki pysyneet. Kerran nousi liian korkeaksi arvot päivällisen jälkeen ku söin epähuomiossa liian ison annoksen. Neuvolassa olivat tyytyväisiä ja mittalut jatkuu samoin ku aikasemminki.
 
Minulla kans muutama paastoarvo ollut koholla ja tarkemmin on nyt pitänyt seurata nimenomaan niitä paastoja... Eivät ole sen ihmeempää minulle ainakaan asiasta kommentoineet kun kyse vain muutamasta koholla olevasta arvosta ja sikiön kasvukin arvioiden mukaan normaalia! :)
 
Onkos teille puhuttu siitä paino-arvioultrasta? Miun edellinen neuvolatäti sanoi, että kun kotimittaukset ollu normaaleja ja SF-mittakin käyrillä, niin en pääse ultraan. Mutta nyt tää uus neuvolatäti sanoi, että eiköhän se painoarvioulta tule miulle viikolla 38 jokatapauksessa sairaalassa.Vähän kummastuttaa nää erilaiset näkemykset eri neuvolatätien välillä...
 
Mulla oli arvot hyvin kurissa, kunnes viimeviikolla lähti pomppimaan. Tosin oon syönyt ihan normaalisti koko ajan, myös pullanhimoni olen tyydyttänyt, mutta täytyy nyt alkaa vähän pienentää annoksia ja kattoa hiilareita niin eiköhän ne siitä taas tasotu. Painoarvioon olisin joutunut jos arvot olis ollut koholla, mutta kun tosiaan pysy hyvinä, niin ei oo nyt ollu puhetta. (Alkuun oli muutama poikkeama, mutta mulla oli viallinen mittari) Tosin olin/olen migreenin takia äippäpolilla seurannassa niin 39 viikolla on sinne vielä aika ja lääkäri sanoi, että lähinnä tarkistetaan pienen kasvua silloin. Kun eihän tuossa vaiheessa lääkityksille enää mitään voida mun ymmärtääkseni...
 
Minä oon jo kahteen otteeseen käyny äippäpolilla vauvan kokoarvion tarkistuksessa nimenomaan raskausdiabeteksen takia, vaikka arvot pysyneetkin suhthyvin aisoissa... Vielä on yks käynti kolmen viikon päästä ja sen tarkoitus on ilm. Synnytystapa-arvio.... :) Että tosiaankin tuntuu tässäkin käytännöt vaihtelevan...
 
Mulla on pysyneet sokerit kurissa ja SF-mittakin on käyrillä vaikkakin yläkäyrällä. Mulla mitta menee kokoajan viikkojen mukaan, mutta kuulemma siitä ei tartte murehtia. Painoarvioo vaan ei kuitenkaan saada muuta kuin käsikopelolla kun lääkärineuvolan ultralaitteet ei kuulemma ole riittävän tarkkoja muuhun kuin lapsiveden määrän mittaamiseen ja vauvan tarjonnan tarkastamiseen.
 
MaMaMehiläinen, ei asialle ole tehty mitään. Rakenneultrassa sain ylimääräisen ultran viikolle 36. Nyt olisi viime viikolla synnytystapa-arvio, mutta ei varattu koska mulla on se ultra (isommassa sairaalassa). Hätäilin itse näitä sokeriarvoja niin että soitin voiko sitä ultraa aikaistaa, niin sainkin ajan huomiseksi (rv 35+2). Ihmettelivät miksi musta ei ole laitettua tietoa sinne synnytyssairaalaan että mulla on rd. Käskivät sieltä juuri mittailla aamuarvoja ja syödä iltapalalla proteiinia enemmän ja myöhemmin. Mulla on käsikopelolla arvioita taas yli 4kg vauvaa. Sf mitta kulkee samaa tahtia kun esikoisesta (4.425,sektio). Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan :)
 
Takaisin
Top