Raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yönsäde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[:)] NOPEETA [:)]

JENNI74: Mulle vaan muistaakseni tuo diabeteskätilö sanoi viimeksi ä-polilla,että rv26-28 yleisesti ottaen r-diabetesta sairastavilla äideillä alkaa nuo arvot nousemaan,jos ne ovat noustakseen.Kaippa silloin sitten nuo raskaushormonit vaikuttavat tuohon haiman toimintaan enemmänkin eli oma insuliinin tuotanto heikkenee enemmän ja enemmän[8|]?
Mutta siis jotenkin näin se kätilö viimeksi puhui...Jos joku tietää tästä asiasta paremmin,niin korjatkoon [;)]
Mullahan siis viime raskaudessa aloitettiin insuliinit vasta rv29-30 ( en muista tarkkaa raskausviikkoa ),kun noi paastoarvot alkoivat nousemaan enemmänkin ja apuun tarvittiin insuliinia.
MUTTA siis tämä ei tarkoita sitä,että jokaisella teistä,joilla on r-diabetes,niin arvot alkavat nousemaan rv26-28 [;)][:D]
Ja onneksi harvat äidit tarvitsevat insuliineja avuksi [:)]

Eikös tuo piimälimppu ole aika makeeta [;)]?Sehän sisältää muistaakseni siirappia ( ainakin oikeaoppinen piimälimppu ).Eli ainakin siirappi voipi noita arvoja nostaa aika reilusti [;)]?
Mää en niin noista leivistä osaa sen enempää sanoa,kun mulla on keliakia.
Mutta sen tiedän,että gluteenittomat tuotteet ikäväkyllä sisältävät enemmän hiilareita kuin teidän tavalliset tuotteet [&:]

(.) Aamupaasto tänään 5,9.Juu,pakko se on uskoa ja nostaa tänään inskan määrää.
Eipä tänne eiliseen mitään uutta..paitsi paremmalla mielellä ollaan jälleen [;)][:D]
Siis nää "ihanat" hormonit ovat sitten jotain niin ihanaa [;)]..Jännityksellä odotetaan,että mielellä sitä ollaan huomenna [:D][:D]

Jeps,tämä poika lähtee vielä navetalle ja iltalenkille tuonne pimeään..Otsalamppu päähän ja menoksi..Heippa!!!

HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 28+2

Mä suoritin viime yönä ensimmäisen yömittauksen, kun kerran kukuin hereillään. Yöllä 6,3. Aamupaasto neljän tunnin päästä oli sitten 4,4. Mä oon vissiin hiljalleen löytämässä jonku epävakaan tasapainon noiden insuliinien kanssa.

Vaan ei se mitään, mulla on seuraava ongelma. [&:] Eilen piti lähteä arvauskeskukseen, ku oikeasta silmästä sumeni näkö. Arvauskeskuksen lääkäri ei erottanu edes vasenta ja oikeaa toisistaan... Sain arvauskeskuksesta lähetteen silmäpolille, mutta silmäpoli ehti mennä kiinni ennen kuin olisin ehtinyt keskussairaalalle asti. Kävin sitten yhteispäivystyksessä vielä ja suomea puhumaton kirurgian etupäivystäjä tarkisti silmän. (Tunnen olevani todella hyvissä käsissä.)

Sain kuitenkin eilen illalla yhteispäivystyksestä taksilappuset ja olen tästä lähdössä taas vaihteeksi keskussairaalalle. Jos kolmas lääkäri olis tosilääkäri... Olishan se kuitenki ihan kiva tietää, että johtuuko tämä äkillinen näkömuutos jostain vakavammasta, onko se raskausmyrkytysoire (eilen oli proteiinit yhdellä plussalla ekan kerran, ku arvauskeskuksessa pissin purkkiin), onko diabeteksellä tämän kanssa mahdollisesti jotain tekemistä ja monta muuta pientä kysymystä. Ja tärkeimpänä ainakin se, että jos raskausmyrkytys päättää kehittyä, niin onko silmässä mitään sellaista, joka estää käynnistämästä synnytystä alakautta. Ponnistusvaiheessa kun nuo silmätkin taitaa joutua koville.

[:)] HYVÄÄ LÖRTSYÄ KAIKILLE [:)]

SHANI: Heh..Olis varmaan lääkäri menettänyt loputkin hermoistaan,jos sinä olisit ruvennut antamaan hänelle oppitunteja sosiaalisten taitojen kehittämisestä [;)][:D][:D]
Noi monet lääkärit,kun luulevat olevan vieläkin Jumalasta seuraavia ja näinollen olettavat,että voivat tehdä ihan mitä haluavat [;)]

Voi ei..Olet kyllä ihan samanmoinen kuin minäkin noiden eläinten kanssa [:)][:)][:)]
Mullakin olisi monta ihanaa ja surullistakin tarinaa noista luonnonvaraisista eläimistä,joita olen hoitanut
Mutta kerron niitä sinulle sitten,kun tavataan [;)]
Ei vaiskaan..Olisi oikeesti ihana joskus tavata [:)][:)][:)]
Laitan sulle joku päivä vaikka yksityisenä s.postiosoitteeni,niin voidaan vaikka sen kautta joskus jutella [:)]?

Meillä on täällä 3 kissaa ja hyvin ne tulee ja on tullut toimeen lasten kanssa [:)][:)]
Kyllähän kissat on sellaisia rötköjä ja mukavuuden haluisia otuksia,että mielellään ne juurikin menevät vaunuihin tai/ja pinnasänkyyn nukkumaan [:D].Vaikka tilaa olisi missä tahansa muualla nukkua,niin eiköhän ne juurikin pyllynsä aseta sinne vauvan tarvikkeisiin [:D]
Mutta ei ne ainakaan meillä ole ikinä vauvan päälle menneet nukkumaan..Yleensä ne menevät jalkopäähän nukkumaan tai sitten tyhjiin vaunuihin.Kissathan ovat järkeviä eläimiä [;)]
Mutta tokihan aina pitää olla varuillaan eläinten kanssa,kun uusi perheenjäsen tulee perheeseen.Eihän sitä ikinä tiedä,että miten esim.kissa suhtautuu uuteen tulokkaaseen.
Mutten kyllä ikinä ole kuullut,että kissa olisi tehnyt tahallaan pahaa vauvalle [8|]?

Joo..olen tuossakin kanssasi ihan samaa mieltä,että noita eläimiä voisi katsella vaikka kuinka ja kauan [:)][:)][:)].
Jos vaan mullakin olisi ylimääräistä aikaa,niin jatkaisin edelleen tuota lintuharrastusta ja kuvaamista.Ja myöskin jatkaisin vielä tuota ns.eläintenpelastusta.Mutta kun ei aikaa ole enään mihinkään ylimääräiseen [&:].Kaikki aika kyllä menee täällä lasten ja omien eläinten parissa sekä vielä töiden lomassa.
Meillä on tuolla takapihalla puihin laitettu linnunpönttöjä.Monesti tuohon yhteen pönttöön on mennyt orava talvella suojaan/piiloon.Se on sinne vienyt pähkinöitä ja käy niitä sinne kai sitten jemmaamassa ja syömässä?Mulla on myös siitä kuvia,kun sen pää näkyy sieltä linnunpöntön kolosta [:D]..aika hauskan näköistä [:D]

KIITOS SUURI peukutuksista ja vointien lähettelyistä

Hei..meillä on tänään meidän kylällä Joulunavaus [:)]..Sinne ollaan kohta menossa.
Voi ei,että sullakin on siellä rikkonaisia öitä [&:]..
Täällä on myös ollut jo pidempään.Toki meillä noi pienemmät lapset vielä heräilee aika usein öisin.Mutta nyt jo pitemmän aikaa mulla on tämän raskauden takia ollut myös unettomuutta.Mutta sitä mulla on ollut tietystikin joka raskaudessa.Se ei todellakaan ole kivaa [&:].Mutta näin me äidit alitajuisesti valmistaudumme näihin yöheräämisiin [;)]
Eli keho valmistautuu siihen,että vauvan kanssa sitten pitää jaksaa heräillä monta kertaa yössä.
Toivottavasti sinulla vielä nuo yöt paranevat [:)][:)]
Onneksi sinulla on mahdollisuus ottaa päikkäreitä!!!!
Nukut niin usein ja paljon päikkäreitä,kun vain on mahdollista.
Vauvan kanssa se ei enään niin helposti käykään [;)]

Siis mielettömän hyvä sulla on ollut toi yksi aamupaastoarvo 3,8 [:-][:)][:)][:)]
Siis mulla ei ole ikinä tullut arvoja,jotka alkaisivat kolmosella ja nelosellakin on alkanut vain arvot pari kertaa [&:].
Siis ja minä käytän insuliineja ja siltikään en meinaa saada paastoarvoja alle 5:seen ollenkaan.
Mullehan silloin se diabeteskätilö sanoi,että normaalistihan odottavilla äideillä nuo paastoarvot ovat tuota 3,5-5,0 luokkaa.Siis joilla ei ole r-diabetesta.
Joten saat kyllä olla tosi onnellinen tuosta arvostasi [:)]
Onkos sulla nyt ollut nuo 1h arvot hyviä [:)]??
Olen tosi onnellinen sun puolestasi,jos arvosi pysyvät ihan loppuun asti hyvinä [:)][:)][:)]
Jee jee..jatka samaan malliin [;)][:D]

(.) Tänään aamupaasto 5,2.Nostin siis 2 päivää sitten inskan määrää.Täällä odotetaan,että päästäisiin joskus lukemaan,joka alkaa nelosella [;)]
Aterian jälkeisissä arvoissa ei edelleenkään mitään ongelmia..jee!!

Jeps,mutta meidän kylällä on tänään Joulun avaus [:)][:)][:)]
Siellä on oikein poroja,Joulupukki ja lapsille kaikenlaista tekemistä.
Nyt lähdetään..Pakko oli tulla navettatöiden ja suihkun jälkeen vielä kertomaan kuulumiset ennen tapatumaan lähtöä [;)][:D]

IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 28+4

Nyt on sitten ekat kunnon hypotkin koettuna. [:'(] Vedin onnellisena päiväunia ja heräsin vesimärkänä tökkyrässä, kuolat poskella. Lapaset tärisi oikeen kunnolla ja sydän meinas tulla kurkusta ulos. Hyvä, että sai sokerit mitattua. 2,8 näytti mittari. [:@] Ei vissiin ihan osunu arviot insuliinin tarpeesta. Mulla kun tarve heittelee ja riippuu todennäköisesti kuun asemasta merkuuriukseen, koska siinä ei oo mitään logiikkaa.

Noh, sainpahan syödä puoli levyä suklaata. [:D] Tosin nyt on maha kipeänä, joten enpä tuota tiiä, että oliko se niin hyvä juttu. Muuten olo ok ja tunnin sokeri puolikkaan suklaalevyn jälkeen 6,8.

[:)] KIIREEN KESKELTÄ [:)]

...Taas juostu koko päivä..tai en ole juossut [;)],mutta mennyt kokoajan.

SHANI: Heh..Mulla taitaa jo olla "hankalan potilaan maine" ainakin joissakin tiedostoissa *viheltelee* [;)][:D]
No,oikeesti tiedän oikeuteni ja niitä kyllä käytänkin,jos tuntuu siltä,etten minä tai läheiseni saa sellaista hoitoa/tietoa tjm.mitä hänen tulisi lääkäriltä saada.
Mulla tämä johtuu ihan siitäKIN,että aikoinaan minun isäni sairautta ei otettu tosissaan ja hän kuoli pitkälle levinneeseen syöpään ainoastaan vajaa 2kk diagnoosin saatuaan [:(]
Vasta,kun hänen yleiskuntonsa romahti,niin silloin vasta häntä alettiin tutkia.No,silloihan kaikki oli jo aivan liian myöhäistä.
Mutta se siitä..En todellakaan halua sinua masentaa näillä minun omilla henk.kohtaisilla paasauksillani [;)]

Jee..Laitan sulle s.postiosoitteeni,kun kerkeen [:D].Siis en edes tiedä,että miten tuota yksityistä laitetaan *jeps,olen tyhmä näissä asioissa * [&o][:D]
Mutta huomenna on enemmän aikaa ( ehkä [;)] ),niin katsastan tilanteen,tuon yksityisen kanssa [:)]
Nyt tulin vain ihan juosten katsomaan tänne kuulumiset..

Heh..Mää täällä nauran teidän ihanan kuuloiselle koiralle [:D]
Joko teidän koira muistuttaakin jo ulkonäöltään kissaa [;)][:D]
Meillä on tuo tuo kissanpentu sellainen ihana 6 varpainen kissa .Aivan ihanan hellyyttävän näköinen,kun nuo etutassut ovat kuin lapaset [:D].
Kun se venyttelee etutassut ojossa,niin se on kyllä todella hauskan näköinen [:)]
Siis pakkohan sun on oikeesti saada teidän koiralle kaveriksi kissa [;)]..Eiköhän se sinun miehesi siitä vielä helly [;)][:)]

KIITOS kysymästä [:)]
Joulunavaus oli täynnä vauhtia,lasten iloa ja lopuksi äidin väsymystä [;)]..Eli ihan tyypillistä meidän perheen juttua [:D]
Joulupukki ja poro olivat kaikista kiinnostavimmat asiat,mistä lapset tykkäsivät.Kokoajan piti rapsuttaa poroa ja Joulupukilta kinuta karkkia.Minä keskityin enemmänkin syömiseen aina kun kerkesin lasten perässä juoksemisen lomassa [;)]
Mieskin toki oli mukana touhussa ja yhdessä tietysti juoksimme lasten perässä.
Taas tuntui siellä JoulunavauksessaKIN,että meidän lapset ovat vain villejä [8|][:D]..Jotenkin muiden lapset tuntuivat niin rauhallisilta?
Juu,ehkä nuo meidän villivekarat vielä joskus rauhoittuvat [;)]..No,kyllä tuo Esikkokin on rauhottunut.Olihan hänkin pienenä aikamoinen "pikkupiru" [:D]

Oi oi..ihanaa,olette saaneet vauvalle suvussa menevän kehdon [:)]
Auts,tuota selkääsi [&:]..Toivottavasti sulle ei vaan tule loppuraskaudessa mitään selkäongelmia!!!!!
Täällä pidetään peukkuja,että kyseessä oli vain ohimenevä ilmiö [:)]
Ihanaa,että sulla on siellä noin paljon ihmisiä,jotka auttavat juhlien järjestelyä [:)][:)]
Voihan hyvin [:)]

(.) Aamupaasto eilen 4,9 ja tänään 4,8 [:)][:)][:)] *halleluja insuliini* [;)]
Kerrankin mulla alkaa paastoarvot NELOSELLA [:)]..ja nyt ei latisteta tunnelmaa puhumalla enään inskasta [;)][:D]

Eilen illalla tuli tosi paljon kipeitä suppareita,kun menin maate.Sitten tänään tuli myöskin kramppimaista alavatsakipua [&:]
Kävin neuvolassa ja siellä käskettiin mennä ä-polille näytille,jos kivut jatkuu.Jos kivut ei jatku tai pahene,niin sitten keskiviikkona lääkärille.No,nýt mulle on sitten varattu gynelle aika keskiviikoksi.Neuvolan täti soitti gynelle ja hän kirjoitti mulle jo saikkua ä-lomaan asti.Hän siis melkein pakotti minut saikulle..siis tämä gyne.Hän tuntee minut ja tietää mitä teen työkseni ja etten osaa olla paikoillani jne jne. [:D]
No,en käytä vielä saikkuani,ellei sitten keskiviikon käynnillä näy jotain tramaattista tuolla kohdunsuulla.Siis peukkuja pidän itselleni,ettei supparit vain ole saaneet mitään aikaiseksi,kun niitähän on tässä jo tullut enemmänkin aikaa.Tosin ei noin paljon ole tullut lyhden illan aikana kuin eilen [&:]
Pelkään niin sitä,että joutuisin oikeesti "pakkolevolle" [:(].En millään pysty olemaan vain rauhassa koko aikaa..Kumminkaan en yhdessäkään raskaudessa ole hiljentänyt vauhtia vasta kuin synnärillä [;)]
Mutta tietysti vauvan parasta ajattelisin,jos tuomio keskiviikkona tulisi
Mutta uskon vakaasti,että saan "terveen paperit" [:)]

Siis muuten voinnissa ei ole mitään ongelmia [:)]
Ei vieläkään ole tullut mitään liitoskipujakaan eikä häpyluun kipuja *koputtaa puutaan* [;)]
Kyllä mulle yleensä jo tässä vaiheessa noi liituskivut ovat ilmaantuneet [8|]..mutta siis onnellinen olen,jos niitä ei tulisikaan [:D]

Jeps,mutta tämän päivän ylimääräisistä kiireistä vielä sananen [;)]
Eli heti aamusta vein Kakkosta Taysiin keliakia kontrolliin [:)]
Keliakia on pysynyt hänellä hyvin hoidossa..jee!!

Kolmosta vein korvakontrolliin ja hänellä ei ollut korvatulehdus parantunut [:'(]
Eli toinen antibioottikuuri päälle taas.Hällähän on putket korvissa ja silti tulee näitä korvatulehduksia.

IHANAA VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 28+6

[:)] HELLOUTA TÄNNEKIN [:)]

SHANI: Laitoin sinulle YV:tä [:)].
Toivottavasti tuli perille [;)]

KIITOS osanotosta!!
No hui sentäs,että sinullekin on noin kauhee hoitovirhe joskus tapahtunut [&:]
Onneksi selvisit siitä hengissä [:)]

Voi hitsit,kun teillä on niin pieni karvaturri siellä [:)][:)]
Meillä vissiin tuo toinen isompi kissa painaa noin 6 kiloa [&o][:D]..sitä leikillisesti nimitänkin Läskiksi [;)],vaikka oikea nimi onkin Dumle.Juu,aika kauhee nimi,mutta aikoinaan annoin lasten valita sille tuon nimen [:D]
Jeps,ja tuo meidän toinen koirakin painaa nyt varmaankin jo yli 65kg [:D]
No,se ei kyllä ole läski..vaan isorotuinen koira [:)]

Siis hemmetti,että meillä tämä yhdenkaltaisuus vain jatkuu [;)]
Siis minäkin olen ollut kuulemma lapsena tosi rauhallinen ( aivan uskomatonta [:D] )
Ja minun mieheni on taas ollut tosi villi ja ylivilkas.Mies kuulemma lapsena hajotti aina ruokailun jälkeen ainakin yhden lautasen ( Arabian ).Eli toisinsanoen hän heitti ruokailun päätteeksi lautasen lattialle [:D].Miehen isä oli aikoinaan sanonut naapurilleen,että tuo meidän Poika tulee kyllä kalliiksi [:D]
Ja nykyään sitten..Minä olen se villi,mutten vapaa [;)].Ja mies taas on itse rauhallisuus

KIITOS SUURI muutenkin ihanista sanoistasi ja tsempeistäsi

Voi hitsit,että sulla sittenkin se selkävaiva jatkui [&:]
Toivottavasti selkäsi olisi nyt jo parempi [:)][:)][:)]

Mulla on ainakin noi viiltelyt ja nippailut olleet ihan normaaleita kohdun kasvukipuja [:)]
Nuo kipeet supistukset ovat sitten sellaisia oikein kivuliaita juttuja,että samalla kun vatsa kovettuu kivikovaksi,niin tulee sellaista aika kovahkoo kipua tuonne koko vatsalle.Ja se voi vielä sitten säteillä alaselkäänkin.
Ja silloin kun tuollainen kivulias suppari tulee,niin se ei lähde pois asentoa vaihtamalle kuten esim.harjoitussuppari.
Toivottavasti sinulle ei vain ala tulemaan mitään kipeitä suppareita!!!!!!

Wau..pääsitte miehen kanssa ostoksille [:)]
Nooh,tyhjensittekö koko kaupan/kaupat [;)][:D]?

(.) LÄÄKÄRIKUULUMISET:
Rv 29+1:
PISSA: Puhdas
PAINO: +636g/vko ( yhteensä on tullut nyt "vain" 11kg [&o][:D] )
RR: 123/73
Hb: 127..jee [:)] ( viimeksi oli 123 ) ---> siis mulla hemppa vain nousee,vaikken vieläkään syö lisärautaa [:D]
Sf-MITTA: Höh..Lääkäri unohti mitata [&:][:@]..Mutta käsikopelolla kun lääkäri kokeili vauvaa,niin veikkasi isokokoista vauvaa [&o]
No,mulla on kyllä nyt jo vatsa yhtä iso kuin muista lapsista on ollut ihan lopussa [&:]
TARJONTA: Rt? Lääkäri ei ollut ihan täysin varma.

SISÄTUTKIMUS:
Kohdunsuu: Pehmeä ja ulkosuu raollaan ( ymmärsinköhän ihan oikein [:D] ?
Pituus: 3 viikkoa sitten oli normaali 3cm ja nyt oli 2cm pitkä

TUOMIO:
Pakko on nyt olla saikulla ä-lomaan asti.Pitää kuulemma ottaa rauhallisesti supistelujen ja kipujen takia.
Nostella ei saa painavaa.Lääkäri kysyi,että olenko nyt nostellut painavia tavaroita?
No,olenhan minä ihan normisti nostellut esim.40 kilon rehusäkkejä,joita muutenkin nostelen ja muissakin raskauksissa olen nostellut.
No,nyt tuli kielto.Kuulemma lapsiakaan ei saisi nostella paljoa.
Olen aika masis [:(]..Suorastaan vetuttaa,kun pitäisi ottaa niin rauhallisesti ja viikkojakin on vasta näin vähän.
No,onneksi ei sentäs pakkolepoa määrätty [:D]
Mutta tietysti nyt ajattelen vauvan parasta

Ensi viikolla on sitten ä-poli ja siellä otetaan sykekäyrää sekä ultrataan.
Kiva on kuulla sitten tuo vauvan painoarvio.

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 29+1

LÖYSIMPÄS TÄNNEKIN;)

...Meneekö teillä muilla hermot tähän uuteen uudistukseen??
Tää uudistus on siis ihan perseestä..hidas,ei löydä enään keskusteluja,ne ovat ihan sekaisin täällä..hymiöitäkään ei löydy mistään..*murisee*
Ei paljoa enään edes huvita täällä kirjoitella *mur mur*

SHANI:  Heippa!!
No hyvä,etten ole ainut,joka ei ole tyytyväinen tähän uudistukseen:)
Juu,ei ole hymiöitäkään enään missään..hidasta on..ihme,kun edes löysin tämän palstan enään mistään *ja valivali jatkukoot*

Voi hitsit,etten ole löytänyt minun s.posti osoitetta mistään??
Laitoin sulle siis tuohon sinun nimimerkkisi s.postiin osoitteeni!
Mihin se on voinut hävitä..outoa.
Vai pitikö se laittaa jotenkin muuten?Olen siis niin onneton tämän palstan kanssa:D

KIITOS SUURI ihanista sanoistasi *halaa*
Kyllä mulle tekee tiukkaa mennä navetallekin,kun mieli niin tekee ottaa esim.talikko käteen ja alkaa huiskimaan:D
No,pakko on myöntää,että olen kyllä vähän tehnyt kiellettyjä hommia *punastuu*
En siis osaa vain olla kokoajan,vaikka tokihan noista pelkistä lapsistakin jo täällä hommaa riittää:D
Mutta tuo navettatyö nyt vain on niin ihanaa työtä:)
Mutta kyllä nuo supparit ovat ihan selvästi vähentyneet,kun olen rauhoittunut!!

No voi ei,että siellä ollaan oltu pahalla mielellä:(
Pahoittelut opinnäytetyön arvosanasta!!
Ihan hyvä arvosanahan se oli,mutta tietysti ymmärrän hyvin pettymyksesi,kun itse olit olettanut,että saat paremman arvosanan!!
Lohdutuksen sanaksi voin sanoa,ettei sillä työn numerolla enään vuosien jälkeen ole mitään merkitystä;)
Siis tarkoitan sitä,ettei sitä kysellä työhaastatteluissa.
Ei ainkaaan minulta ole kysytty,kun aikoinani tein erikoissairaanhoitajan töitä.Työhaastattelussa kysyttiin työtodistusta,koulutodistuksia sekä ehkä joskus ylihoitaja kysyi,että mistä aiheesta olen lopputyöni tehnyt.
*suuri lohtuhali sinulle rakas ystävä*

Ja ihanaa,että sokeriarvosi ovat pysyneet hyvinä!!
Selkäsikin on ollut parempi!!
Ja vauvakin on ollut vilkas!!!

(.)   Jeps,torstaina sitten kävin kampaajalla vähän piristämässä omaa mieltäni.Otatin vähän blonditukkaani raitoja sekä latvoista otettiin pari senttiä pois.

Aamupaastoarvot ovat heitelleet eli ovat olleet lukemia 4,8..4,9--5,1..5.6..5,1.Eli tuo yksi arvo oli liian korkea vain.
Eli ihan tyytyväinen olen ollut noihin aamuarvoihini!!
Mutta nyt olen sitten mittaillut myös noita ennen aterioita olevia arvoja ja hui..kaikki ovat menneet yli tuon 5,5 arvon.
Esim.Eilen ennen lounasta arvo oli 6,0 ja tunti lounaan jälkeen arvo oli vain 5,5!

Kävin perjantaina sitten hakemaasa liuskoja neuvolasta.Ja samalla neuvolan täti mittasi sitten tuon sf-mitan,kun lääkäri sen keskiviikkona unohti mitata.Taysissa ne haluavat,että kaikki on neuvolakortissa kohdillaan;)
Apua..mun SF-MITTA oli nyt 29!!!!!!*kauhuissaan*
3 viikkoa sitten mitta oli 24 eli mitta on kasvanut huimat 5cm 3 viikossa *apua*
Eli sf-käyrä nousi nyt kohtisuoraa ylös ihan yläkäyrän ulottumattomiin..toisinsanoen avaruuteen.
Ennenhän tuo minun sf-käyrä on mennyt tasaisesti keskikäyrän yläpuolella.
Eli kyllä minä itse olen ollut oikeassa,kun olen huomannut,että tässä raskaudessa minun mahani on nyt yhtä ISO jo kuin muissa raskauksissa ihan ennen synnytystä.
Ja vertasin sitten noihin muihin lapsiin tätä mittaa,niin noista muista lapsista näillä viikoilla tuo sf-mitta on ollut vain 22-26 luokkaa.Ja vasta rv 33-34 mulla on ollut sf-mitta tuon 29!!
Ja mittaajana on ollut aina sama täti!!Ja nytkään ei ollut mitään supparia mittauksen aikana.
No,tämähän on vain käyrää..mutta silti kyllä jännittää mennä perjantaina ä-polille..hui.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 29+5

Tosta Sf-mitasta, mulla menny koko raskauden melkein viikkojen mukaan. Eli viikolla 18 oli jo 18, sitten nytkin viimeks viikolla 28 oli jo 28. Eli nyt ollaan sitten varmaan likempänä 30. Mulla menee nättinä käyränä siellä yläkäyrällä.
Kauhulla oottelen kuinka iso musta oikeen tuleekaan vielä :DD

Arvot olleet mitä on. Itsekuri hakusessa.
Toki se hullu mässääminen on jäänyt, mutta herkkuja tulee sillon tällön silti syötyä.

Ultra-aika olis sitten 15pvä. Näkee pikkusen <3

HEIPPA PITKÄSTÄ AIKAA!!!!

...Katsotaan nyt,että miten tänne kirjoitus onnistuu?
...Kuvitelkaa hymiöt tähän mun kirjoitukseen:D

SHANI:  KIITOS SUURI jälleen ihanista sanoistasi *suuri hali*
Ja ihanaa on kuulla,että siellä ollaan jo paremmalla mielellä.Ja ettei lopputyön arvosana enään harmita niin paljon:).Ja mistä sitä ikinä tietää..että antaako opettaja oikeesti oikeutetun arvosanan?!Kyllähän nykyäänkin koulumaailmoissa vielä vaivaa tämä joidenkin oppilaiden suosiminen ja toisten syrjiminen.Olen sata varma,että sinun työsi oli vitosen arvoinen<3

MAHTAVAT LÄÄKÄRIONNITTELUT:)!!
Joo,noilla ja näillä viikoilla tuo painonkehitys on ihan normaalia!!Nythän sulla vasta vauva alkaa oikein kunnolla kasvattamaan rasvakerrosta ympärilleen:).Hienoa,ettei sulla ole suppaillut!!Ja hyvä,että kumminkin sait saikkua.Nyt vaan sitten saat rauhassa keskittyä omien juhliesi järjestelyihin:)
Ikävää tuo hiiva:(..mutta onneksi sekin on helposti hoidettavissa.

Sulla on aivan mahtava tilanne siellä,kun siskosi on kampaaja!Wau..Sulle laitetaan oikein hiustenpidennykset..ihanaa!
HYVÄÄ VOINTIA SINULLE YSTÄVÄ!!!!!Ja jaksamisia juhlien järjestelyihin!!

NUU: Toi on hyvä asia tuossa sf-mitassa,jos käyrä menee ns.omaa käyräänsä.Eli ettei se pompsahda yhtäkkiä joko ylös tai alas.Mullahan tosiaankin on tämä sf-käyrä mennyt tasaisesti keskikäyrän yläpuolella,kunnes rv29+2 se pompsahti sieltä kohtisuoraa ihan tuonne taivaisiin *punastuu*:D
Toivottavasti me emme saa mitään jättikokoisia vauvoja!!

(.)  No,ei mene mitenkään hienosti nyt täällä:(
Mulla on ollut ikävä flunssa 3 päivää.Keuhkot ja röörit ovat ihan tukossa ja astma ei tykkää tästä yhtään.Useasti joudun ottamaan avaavaa lääkettä,jotta saan paremmin hengitettyä.Mun piti niin ottaa tällä viikolla tuo influenssa rokotuskin,mutta se jäi nyt tämän taudin takia ottamatta.Kumminkin tuo rokotus on hyvä ottaa,kun on astma ja kaikenlisäksi on raskaana.Raskaana olevillehan tuo influenssa voi olla hengenvaarallinen.

Ja sitten nuo minun sokerini:( Aamupaasot ovat nyt heitelleet 5,2-5,6-5,8 ja yhtenä aamuna oli huimat 6.6 :(.Huomenna on se ä-poli,joten siellä nyt varmaan taas käsketään lisäämään insuliinin määrää.Edelleen nuo ruoan jälkeiset arvot ovat tosi hyviä:).Nehän jopa välillä ovat matalampia kuin paastoarvot *tosi outoa*.Kyllä ihan tuon sf-mitan ja näiden paastoarvojenkin puolesta jo jännittää nähdä vaavin painoARVIO *hui*
Tulen huomenna kertomaan sitten kuulumiset,JOS tämä foorumi suostuu toimimaan;)

Hei..Meidän Esikoinen nyt sitten täytti JO 15-vuotta <3
Huomenna hän menee mopo-ja traktorikortti kokeeseen:).Saas nähdä,että pääseekö poika läpi?Kovasti hän jo suunnittelee,että menisi kouluun ja treeneihin meidän toisella traktorilla:D

HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 30+2 <3

shani mullahan on mennyt koko ajan toi sf-mitat sen yläkäyrän mukaan. Ja on siellä keski- ja alakäyrätkin jotka on myös ihan normaaleja, että älä huoli. Mulla nyt vaan sattuu olemaan iso maha :DD Voi johtua siitäkin että mulla on ihan himopitkä selkä, en sitten tiiä.

Pitkästä aikaa pika-pikaa, lukematta väliin tulleita kuulumisia ystävät armaat, ennen kuin menen päikkäreille... 

♥ Passelin kokoinen Onni-poika päätti tulla maailmaan 1.12 2010 klo 11.30 ♥ Mitat 3755 g, 52 cm. Toinen päivä kokonainen päivä kotona on menossa :-) Onnin vointi on ollut kokoajan mitä mainoin, mutta mun vointi salli kotiutumisen vasta eilen.

Meillä nukutaan nyt mahdollisimman paaaaljon sen minkä Onnin ihastelulta ja imetyshommeleilta malttaa emoticon

Hyviä vointeja kaikille!

iri: ONNEKSI OLKOON!!! Toivottavasti arki alkaa mukavasti rullaamaan, lepää nyt kun voit!
Kävin ä-polilla lekurin luona, ihan rutiinitarkastus. Sain kehuja hyvistä arvoista :) On se kivaa kuulla kehuja, vaikka on näinkin "vanha" :)
Paino oli keskellä käyrää 1,530 kg :D   Perätilassa, mutta hyvin on tilaa liikkua ja kääntyä vielä.

MOIKKA PITKÄSTÄ AIKAA!!!

...Meillä pimeni netti perjantaina ja pimettä jatkui koko viikonlopun ajan.Täällä maalla on niin mukavaa,ettei viikonloppuisin voi edes vikailmoitusta tehdä.Tänään sitten tehtiin ilmoitus ja miehet tulivat meiltä mittailemaan,että mistä kaukaa on linjat poikki.350 metrin päästä sitten löytyi tolppa katkenneena.

IRI:  SYDÄMELLISET JA SUUREMMOISET PRINSSI-ONNITTELUT <3<3<3.Ihanaa,että siellä on kaikki hyvin!!Hyvän kokoinen poika oli!!
Tulehan kertomaan vielä tarkemmin synnäriä ja teidän kuulumisia tänne :).Voikaahan hyvin koko perhe!!!

SHANI:  Moikka rakas ystävä <3<3.Et ole tainnut vieläkään löytää minun lähettämääni postia?Yritän tämän uudistuksen myötä laittaa sinulle uudestaan yksityisviestiä..Katsotaan,että löytääkö se nyt perille;).
Juu,ei kannata noista sf-mitoista huolissaan olla *halaa*.Etkös sinä kumminkin juuri käynyt ultrassa ja siellä vauvan koko oli ihan normaali?Eli silloin kyllä vauvalla on kaikki hyvin,jos ultraava lääkäri ei mitään sanonut:).Kyllä se käyriin merkkailu kuuluu neuvolan tädille,mutta voi siihen ihan itsekin merkata ne rastit,kun kerta neuvolan täti ei niitä itse "osaa" tehdä;).Voit sitten sillain leikkimielellä hänelle huomauttaa,että "Katsoppas,kun minun sf-käyräni menee hienosti..ja ihan itse olen sen siihen merkannut":D
Voi ei..Toivottavasti sinulla ei nyt alkaisi noi aterian jälkeiset arvot nousemaan!!Pidän sinulle miljoonasti peukkuja,että ne pysyisivät hyvinä!!
Ihanaa vointia sinulle :):).Tämä oli nyt tällainen nopea katsaus tänne...

(.)  PERJANTAIN Ä-POLIKUULUMISET:
Rv 30+3:
PISSA: Puhdas
RR:  116/76
Ultrassa vauvalla oli kaikki hyvin!!Vihdosta viimein Mini oli RT:ssä..jee.PainoARVIO oli 1428g eli edelleen mennään keskikäyrillä.Meillähän on nämä muut lapset menneet näissä ARVIOISSA aina alakäyrillä ja siltikin he ovat olleet syntymäpainoiltaan normikokoisia ( 3400g-3900g ).Eli mun oma veikkaukseni on nyt,että Mini painaa syntyessään vähän yli 4kg ;).Insuliiinia nostettiin ( tiesin kyllä ).Ja nyt sitten tarkkaillaan useammin noita minun muitakin ennen ateriaa olevia arvoja.Ne kun ovat kaikki aina yli tuon 5,5.Mutta sitten taas kaikki aterian jälkeiset arvot ovat tosi matalia eli matalampia kuin ennen ateriaa olevat arvot.Seuraava ultra ja ä-polikäynti on 5.1 eli rv 34+1.

JEE..Poitsu pääsi läpi mopo-ja traktorikorttikokeesta:)!!Nyt onkin sitten kovat keskustelut,että koska äiti eli minä uskallan luovuttaa pojalle toisen meidän traktorin kulkupeliksi *hui*

Aurattiin sitten tuonne meidän yhteen peltoonkin pitkä peltoautorata.Pääsee poika kavereittensa kanssa sinne krossailemaan.Ja tietty minäkin:D.Minä siis rakastan hurvitella tuolla pellolla pojan autolla..ihanaa!

HYVÄÄ VOINTIA JOKAISELLE!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 30+6 <3

ultrakuulumisia täältäkin...
Tuli pikkasen huutia noista arvoista.
Tiukemmalle mun syömiset siis,
huomenna meen diabetes hoitajalle.
Kattellaan mitäs se puhelee.

Sitten, painoarvio...
OLI 1,7 KILOA !!!
Eli meidän pieni on jo nyt vähän isohko.
Ä-polin mukaan tänään 30+1 ja neuvolan mukaan 30+4.
Ai kauheeta, joudun siis synnyttämään kuuskilosen lapsen.
Pakko vaan lopettaa kaikki huonot syömiset.

Muuten jäi vaan kurja olo kun sai saarnaa.
Otan kovin helposti itseeni, kun kuitenkin oon vähentäny ihan
hirveesti ja kun tässä nyt ollu kauheesti kaikkea.

Hyviä vointeja !

HELLOUTA KAIKILLE!!!!!!

SHANI:  Hellou Ystäväiseni <3!!Ja KIITOS..tuli perille;).Sinä olet näköjään viivaampi ja osaavampi kuin minä,koska sinun lähettämäsi yksityisviesti tuli perille:D.*nolonako hän*.Yritän huomenna keretä laittaa sinulle s.postia.Joten laitan nyt tänne sulle vähän lyhkäsempää viestiä;).
Joo..täällä on myös toinen VALTAVA:D.Ja olen myöskin siitä kuullut *viheltelee*.Jopa rakas mieheni on "kehunut" minun suurta ja mahtavaa olemustani:D.Ja tosiaankin tässä tilanteessa otan sen ns.kohteliaisuutena..muuten en kyllä.Mulla siis on oikeesti edellisissä raskauksissa ollut tämä maha aina aika pieni.Mutta nyt ei tosiaankaan ole..
Kyllä muuten varmaankin tuo selän pituuskin vaikuttaa tuohon sf-mittaan.
Minä uskallan ihan itsekseni mennä ajelemaan peltoautolla,mutta Pojan kyytiin en kyllä tällä vatsalla uskaltaisi mennä.Meidän tuo Poika on niin hurjapää,että viime vuonnakin me saatiin miehen kanssa vähän väliä käydä traktorilla hinaamassa auto pois penkasta:D.Eli ihan vauvan terveyttä ajatellen pysyn suosiolla poissa Pojan kyydistä.
Voi ei,että sulla on siellä ruvennut noi arvot olemaan enemmänkin sallittujen rajojen yli:(.Mutta ei niille tosiaankaan aina itse mitään voi.Sullakin on noita viikkoja tuon verran,että ne sokerit alkavat nousemaan,jos ovat noustakseen.Eikös mullakin juurikin noilla viikoilla alkanut paastoarvot nousemaan ja inskaa olen saanut nyt nostaa vähän väliä.Älä suotta itseäsi soimaa siitä!!Me emme aina vaan voi oman kropan toiminnallemme mitään!!Olet kumminkin niin hienosti hoitanut itseäsi ja vauvaa tässä jo monta viikkoa,että olen ihan ylppö sinun puolestasi:).Kuinkas usein sinä nyt käyt ä-polilla tarkastuksissa?
Jee..Sinä olet ihan kuin minä näissä eläinten lahja-asioissakin <3.Minä ostan aina jokaiselle meidän eläimelle omat Joululahjat.Eli esim.Lampaille leipää ja porkkanaa.Lehmiä on niin paljon,että niille vien Jouluna ison yhteisen kasan vanhaa leipää.Koirille isot luut.Kissoille kissanruoka herkkuja.Linnuille lintujen herkkuja,ankoille ja hanhille salaattia.Ja oikeesti..paketoinn ne vielä:D.En siis lampaiden ja lehmien lahjoja paketoi,mutta kyllä noiden pienempien.
Nyt toivotan sinulle IHANAA VOINTIA JA HYVIÄ JA PAREMPIA ARVOJA!!!Yritän kirjoitella sinulle huomenna s.postia.

NUU:Mun mielestä rv30 tuo vauvan painoARVIO on suurinpiirtein juurikin tuo 1,7kg?!Eli ihan hyvän kokoiseltahan tuo teidän vauva kuulostaa?Minä katsoin meidän vauvan tuota painoARVIOO näihin viikkoihin ja tosiaankin meidän vauva olisi viikkoihin nähden vähän pienemmän kokoinen?Mutta tosiaankin nämähän ovat vain arvioita.Että älä vielä vaan masennu tuosta vauvan painoarviosta:).Pidän sinulle hirveesti peukkuja,että onnistuisit nyt paremmin tuon ruokavalion kanssa!!Nyt se on vielä hankalampaa,kun on tulossa Joulukin.Minuakin ihan jännittää sikana,että miltä mun paino ja sokeriarvot oikein näyttävät Joulun jäljiltä *huh*.
Koitahan jaksella ja iloista mieltä lähetän sinulle:)!!

(.)  Meidän Kuopus ( 1v7kk) sairastui..tai siis hänellä on ollut nuhaa jo pari viikkoa,mutta eilen nousi korkea kuume ja tuli yskä.Kurkunpään tulehdushan hänellä on,muttei onneksi sen vakavampaa!Hän on normaalisti aina iloinen pieni ihminen,mutta nyt kun on kipee,niin kyllä itkua ja kiukkua tulee jatkuvalla syötöllä:D.
Mulla aamupaasto tänään taas 5,8:(.Ja ennen lounasta oli arvo 6,4:(.Justiin nostin inskaa ja taas arvot sahaa ihan ihme luokissa.Edelleen aterian jälkeiset arvot ovat matalia ( jotain hyvää ).Joudun jo perjantaina lähettämään Taysiin tuon seurantalapun,kun noi ennen ateriaa olevat arvot ovat noin korkeita kokoajan.
Jeps,mutta muuten vointi ok!!Viimeiset Joululahja ostokset tein tänään."Tule Joulu kultainen"...;)

HYVÄÄ VOINTIA JOKAISELLE!!

Yönsäde ja ini rv 31+2 <3  

Huomenta! Nyt se siten tuli minullakin vastaan että sokerirasituskokeessa meni arvot yli. Paasto arvo oli ihan kohdallaan 4.9 mutta 1h 11.2 ja 2h 10.5, tai jotakin noillamain. Keskiviikkona oli koe ja neuvola, ja neuvolasta soitettiin sitten perään että tuletko vielä käymään arvot yli rajojen. Eli sieltä sitten lähti mittari mukaan ja nyt mittaillaan 3-4 päivänä viikossa ja äippäpolille 28.12. kai sitten ultraan ja lääkärille nyt joka tapauksessa. Eilen mittailin ja tänään ajattelin myös mitata. Arvot kuitenkin olleet ihan ok eli ennen ateriaa 4.3-5.4 ja aterian jälkeen 4.3-7.2.
Mulla tuo sf-mitta huiteli rvk20 22cm mutta nyt tullut likemmäs tavoitteita eli rvk 24 25.5cm. Painoa koko aikana on tullut kolme ja puoli kiloa lisää, itseasiassa viimeisen kk aikana pudonnut puoli kiloa edellisestä. Minun tapauksessani tämä on ihan ok ja saisi pysyä vaikka loppuun saakka samoissa lukemissa. Onneksi tuon syömisen kanssa ei ole ollut mitään hurjia mässäilyhimoja, itseasiassa vähempi tulee mussuteltua jotenkin ajattelematta kuin aikana ennen raskautta. mitään pahoinvointia ei mulla ole ollut koko aikana. Tosin viime aikoina jotkut jutut on alkaneet yökkäilyttämään kuten reissussa tarjottu joku jänne tai luuydin, mitä lie, oli paakko sievästi ulkoistaa nenäliinaan, samoin kun joku räkii niin meikäläisellä meinaa tulla pitkää sylkeä perään. Nää tosin olis aivan hyvin voineet tapahtua ns normitilassakin!
Mutta sellaista, eli nyt seuraillaan ja jouluna ei tarvitsis sitten kauheasti konvehtirasioiden perään kuolailla :P

HYVÄÄ SUNNUNTAITA!!!

IHANAINEN: Ikävää,että sinäkin sitten jäit kiinni sokerirasituksessa :(.Tsemppiä paljon ruokavaliohoitoon!!Ainakin hienoja lukemia olet nyt saanut kotimittauksissa..jee!!

(.)  Nyt tulee valitusta..sulkekaa korvanne ;).En ole täällä palstalla jaksanut käydä,kun meidän perheessä podetaan nyt urakalla tulehduskierrettä :(.Eli torstaina meidän Kuopuksella ( 1v7kk ) todettiin se kurkunpääntulehdus ja hällä edelleenkin jatkuu kova yskä ja nuha.Perjantainan sitten meidän Kakkonen ( 5v8kk ) alkoi valittamaan kovaa vatsakipua sekä kirvelyä pissatessa.Päivystykseen ja pissanäytteessähän sitten oli protskuja,verta ja leukkareita eli kyseessä oli paha pissatulehdus.No,perjantai-lauantai yöllä meidän Nelonen ( 2v8kk ) alkoi yskimään ja itkemään.Aamulla aikaisin ylös ja Nelosen silmät olivat ihan tulipunaiset ja turvonneet.Taas päivystykseen ja silmätulehdus sekä kurkunpääntulehdus:(.Tässä on vähän väsymystä ja stressiä itsellä päällä.Jouluakin pitäisi vielä keretä laittamaan..hui.Siis perjantaina on jo aatto!No,onneksi ei kauheesti enään mitään ole kesken.Pientä "pintaremonttia" vielä ;).
Mulla aamu paastoarvot ovat nyt heitelleet..5,5-5,6,5,6 ja tänään oli vain 5,0.Vointi on ihan ok.

MUTTA IHANAA VOINTIA TEILLE JOKAISELLE!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 31+5 <3

Joo on oi arvot olleet ihan hyviä ainoastaan kerran on ollut aamiaisen jälkeen 8.jotain... Muuten ei ole ollut mitään ylityksiä, joten saas nähdä mitä ne ensi viikolla siellä synnärillä sanoo asiasta.

2 YÖTÄ JOULUUN!!!!!!!!!!!

SHANI: KIITOS SUURI vielä tännekin postista <3!!Munhan piti sinulle jo kirjoittaa takaisin,mutta jouduin jälleen käymään lääkärissä yhden lapsen kanssa ja stressiä ja suppareitakin pukkasi..niin se sitten jäi.Kirjoittelen sinulle jälleen,kun tässä ehdin :).
Sulla on todella huippu toi seuraava ä-poli käynti ;).Meinaten minulla on aivan sama päivämäärä,kun menen seuraavaksi ä-polille.Jälleen meillä on jotain samaa :D.
Joo,minä taidan meidän eläimille ostaa paremmat Joululahjat kuin omille lapsilleni :D.No,ei nyt ihan sentäs..Mutta mulle nyt vaan on nuo eläimetkin niin tärkeitä,että joka Joulu niille ostan kunnon lahjat.Tosin koirille ja kissoille sekä minun parille "lemmikki"-lehmälleni ostan myös synttärilahjatkin <3.Voi ei..toi on aina ikävää ja surullista,kun rakas lemmikki viettää viimeisiä päviään/kuukausiaan:(.Vaikka tuo teidän vanhempienkin koira on jo iäkäs,mutta silti se luopuminen on aina niin ikävää:(.Koitahan jaksella <3!
KIITOS paranemistoivotuksista!!Ja noista minun arvoistani ja inskasta..Kyllähän mulle tuo insuliini auttaa,mutta mulle itselleni on vaan niin vaikeeta aina nostaa tuota insuliinia *punastuu*.Kumminkin mulla on vielä varsin pieni tuo insuliinimäärä ( ainakin ä-polin mukaan ),että tosiaan mulla on vielä varaa vaikka kuinka nostaa tuota insuliini määrää.Mutta minä itse olen vain niin jotenkin aina vastaan tuota insuliinimäärän nostoa *taas punastuu*.Mutta pakko sitä oli taas nostaa..määräys tuli tuolta "isommalta taholta" eli ä-polilta ;).
Täällä on peukut ja varpaat pystyssä,että tuo sinun iso arvosi olisi vain johtunut viikonlopun juhlista!!!!Toivottavasti arvosi siitä tasaantuisivat :)!!Ja ehkä tosiaankin tuo  sinun sf-mittasi on mitattu väärin?Mun tarvii tässä kaivaa joku kerta mun vanhoja äitiyskortteja ja laittaa mun vanhoja sf-mittoja tänne ylös.Mullahan on siis noista muista raskauksista aina sf-mitat menneet alakäyrillä ja SILTIKIN meidän lapset ovat aina olleet syntyessään normaalipainoisia :).Ihan varmasti sinunkin vauvasi siellä on ihan normikokoinen.Se voi olla,että hän vain viihtyy alhaalla ja asennon takia tuo sf-mitta on alhainen.Kumminkin ultrissa teidän vauva on ollut normaalikokoinen.Älä rakas ystävä stressaa enään tuosta sf-mitasta <3.Helppoahan se minun on sanoa..
IHANAA VOINTIA SINULLE!!!!!!!!!

(.)  Kun pääsin tuonne toiselle palstalle sunnuntaina kehumaan,että lapset voivat jo paremmin paitsi Kuopus,niin tokihan se kostautui.Eli meillä siis tuolla Kuopuksella ( 1v7kk ) edelleen jatkuu paha yskä ja vein häntä eilen uudestaan lääkäriin.Vasemmalla puollella on keuhkokuume ja molemmat korvat ovat tulehtuneet :(.Viime torstaina hänellä oli vielä keuhkot ja korvat ihan terveet.Onneksi hän on niin hyväkuntoinen,ettei mitään isompaa hätää ole!Kovat antibiootiti hän nyt sitten sai ja tuota yskää ja yleiskuntoa toki pitää seurailla.
Mulla itselläni sitten eilen illalla tuli tosi ikäviä suppareita.Kestivät noin pari tuntia putkeen ja kipeitä supareita siis tuli ihan yhtenään.Meinasin jo lähteä ä-polille nätille,mutta onneksi supparit loppuivat kuuman suihkun jälkeen.Oikein pelästyin eilen.Taitaa tämä stressi ja lasten sairastelu vielä vaikuttaa näihin suppareihinkin?
Tänään pitää vielä mennä Taysiin Esikoisen kanssa.Saadaan kuulla ne magneettikuvien vastaukset.
Onneksi Jouluvalmistelut on tehty..jotain positiivista:).Kinkku vielä uuniin aattoyöksi ja Joulu saapi tulla :D.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE,JOTKA EIVÄT TÄÄLLÄ ENÄÄN KÄY <3<3<3.JA OIKEIN HYVÄÄ VOINTIAKIN!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 32+1 <3

HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA JOKAISELLE emoticon

SHANI:  Moikka emoticon .Mitenkäs teillä meni Joulu?En ole vieläkään kerennyt kirjoitella sinulle *nolona*.Meillä oli vähän harmia tuossa heti Jouluaaton jälkeen:(..siitä lisää omassa navassa.Heh..Vai siellä jo suunnitellaan tulevia eläinhankintoja:D.Taitaa teille kertyä samanlainen eläintarha kuin meillekin,JOS se on sinusta kiinni emoticon ?Tosin te ette taida alkaa pitämään lehmätilaa?KIITOS paranemistoivotuksista <3<3!!Poika sai magneettikuvista ihan hyviä tuloksia :).Eli ainakaan vielä ei tarvita leikkaushoitoa..jee!Hän joutuu nyt fysikaaliseen kuntoutukseen.Eli magneettikuvissa näkyi se ristiluun selvä vääntymä+lannerangassa näkyi ne kaksi nikamaa eri tasoissa.Sekä pieni välilevyn pullistuma.Mutta mitään murtumia ei onneksi näkynyt!Kirurgi kehui,että Pojan hyvä lihaskunto sekä urheilutausta ovat auttaneet tuohon selän asiaan paljon.Eli jos poika olisi ns.sohvaperuna,niin selkä olisi paljon kipeempi ja huonommassa kunnossa!Sitten kirurgi sanoi,että EHKÄ 10-15 vuoden päästä on leikkaushoito kyseessä ja silloin tehdään kahden nikaman luudutusleikkaus.
Voi ei noita sinun sokereitasi :(.Toivon sydämestäni,että nuo sinun arvosi nyt alkaisivat siitä tasaantumaan,etkä joutuisi insuliinille.Tosin eihän tämä insuliinihoito mikään maailmanloppu olekaan.Äkkiä siihen tottuu kuitenkin..jopa minäkin olen siihen jo melkein tottunut ;).Mullahan ennen insuliinia ja insuliinin pienemmällä annoksella nuo ennen ateriaa olevat arvot vaan nousivat korkeiksi,vaikken syönyt mitään.Se on tosiaankin merkki siitä,että maksan toiminta alkaa vähän "taantumaan",kun raskaus etenee :(.Koitahan jaksella rakas Ystävä <3.Yritän kirjoitella sinulle,kun tässä ehdin!!

(.)  Juu,eli ensin mun paastoarvoista..Mulle siis on tehnyt Joulu ja Jouluruoka terää emoticon .Nyt kun minä olen oikein kunnolla mässännyt ja puputtanut kaksin käsin,niin mun paastoarvot ovat LASKENEET emoticon .Eli koko Joulunajan mun aamupaastoarvot ovat olleet luokkaa 5,1-4,8!!!!Aika huimaa..Katotaan nyt,kun arki taas koittaa ja alan syömään taas normisti,niin mitä mun arvoille tapahtuu;).No Joulusta vähäsen..Meillä siis Aatto meni hienosti.Eli aamulla lapset koristivat Joulukuusen.Ja sen jälkeen minä lähdin Joulunavetalle.Vein navettaeläimillekin Joululahjat eli lehmille vein katoksiin ja ulos pari kassillista kuivaa leipää.Lampaat saivat navetalle porkkanaa sekä kuivaa leipää.Hanhet ja ankat ihan tuoretta ja hyvää salaattia.Sitten kätiin aamupäivällä anopilla Joulupuurolla.Anoppi asuu 5 kilsan päästä meiltä.Sitten vähän rentouduttiin ja rauhotuttiin.Heh heh..rauhottuminen ei tosin meillä onnistu;).Sitten käytiin Joulusaunassa ja sen jälkeen laitettiin Joulupöytä ja syötiin.Sitten tuli Joulupukki miljoonien kassien ja paketien kanssa..huh huh.Kyllä lapset taas saivat hirveesti lahjoja.Illalla käytiin vielä hautuumaalla viemässä kynttilöitä.Mutta sitten Joulupäivänä meidän Kuopuksen vointi yhtäkkiä paheni ja hänellä nousi 40 asteen kuume ja yskä paheni.Lähdin päivystykseen ja hän sai toisen antibioottikuurin toisen kuurin tueksi.Keuhkoista kuului edelleen rahinaa ja korvatkin olivat vielä tulehtuneet.Tänään,kun on arki.Sain tilattua hänelle vielä ajan lastenlääkärille.Parempi on vielä käydä näyttämässä Kuopusta oikein lastenlääkärillä.Mullakin sitten eilen tuli kipeitä suppareita pahimmillaan 5 minuutin välein.Soitin ä-polille ja he pyysivät heti näytille.Minä itsepäisenä tietysti odotin ja odotin ja mietin,että katson vielä tämän supparin ja sitten menen.No,en loppujen lopuksi en sitten mennytkään ollenkaan:D.Supparitkin sitten loppuivat ja tänään on tullut vain muutama suppari.Jos tänään illalla taas tulee säännöllisiä suppareita,niin kuulemma minun rakas mieheni vie minu vaikka väkisin ä-polille näytille:D.Mutta nyt lopetan tämän romaanin.Lastenlääkäri on kello 16.45 ja tässä on vielä vähän hommia ennen sitä.

IHANAA IHANAA VOINTIA TEILLE JOKAISELLE!!!!

Yönsäde ja Mini rv 32+5 emoticon

Takaisin