Moikka ja kiitokset vielä onnitteluista ihanat ihmiset :-)
Tää onnesta soikeena - sokerirasituksen tulokset oli erinomaiset! Virallinen paastoarvo oli 5.1, 1h arvo 6.2 ja 2h arvo 4.9 :-D Diabeteshoitaja RADIEL-tutkimuksesta kannustikin jo nopean sokeriarvojen tietävän hyvää 2-tyypin db:n kannalta. Toki se tietää yhä, että riski on kohonnut ja vuosittainen sokerirasitus olisi tarpeen... Suvussa sitä ei liiemmälti ole ullut, mutta johonkin ne salmatkin iskevät... Mutta motivoi jatkamaan terveellisemin, mutta ei mitenkään hullu tiukkislinjaa, mitä se melkeimpä ruokavaliona loppuraskaudesta oli. Se saa nyt riittää ja onhan se hyvä lapsellekin, että vanhemmalla on järjelliset ruokatottumukset :-)
Ja jälkitarkastuksessa oli sekä mammalla että pojalla kaikki hyvin. Lääkäri oli oikein asiallinen ja totesi, että raskausdb ja toksemia ei Onniin tosiaan ollut vaikuttanut. Toki tuon jo tiesinkin, mutta kiva se oli jälleen kuulla. Mamman ponnistukset siis palkittiin mahdollisimman parhaalla tavalla. Tuo paikkasi tehokkaasti maanantaita, kun mun oma terkka tuntui sokerirasitustuloksia soittaessani jo lukemista huolimatta päättäneen, että mulla on 2-tyypin db... Kyseli olenko hoitanut sitä. Puhelun jälkeen sitten itkin ja raivosin miehelle, kuinka kohtuutonta se on, että leimataan turhaan ja kun on kaikkensa tehnyt (hormoonit ehkä hieman osallisena asiaan... ;-)) Tosin torstaina se ei edes muistanut mun saaneen tuloksia... Yhä edelleen olen onnellinen, et tutkimuksen ja äippäpolin kautta olen saanut asiallista tietoa, kun tuo terkka on tietoineen ihan kivikaudella tai sitten muuten aivan metässä :-/ Mutta pienessä neuvolassa, kun olen niin sama täti jatkaa vielä lasten neuvola-asioissakin... Jos täti vielä suoltaa kovin soopaa niin mä ehkä saan ite tilanteessakin suun auki (keksin hyvät vastaukset noihin tyhmiin kysymyksiin ja kommentteihin yleensä jälkikäteen)...
IhaNainen: Ompas hienoja uutisia! Varmasti mahtava, kun voi huoletta jatkaa samalla linjalla :-)
Shani: Kiitokset :-) Ihanaa, että sun arvot ovat tasaantuneet ja vauvan koko on noin hyvä! Ja helpotus, että saat löysätä mittailujen suhteen. Ne kuitenkin hankaloittaa arkea :-( Ilman kännyn muistututusta mä en ois muistanut ikinä mitään... Nyt kattelee sitä tarvike läjää mikä jäljelle jäi on ihan utopistinen ole, et noita kaikkiako mä käytin sujuvasti...
Tuo ruoka-asioissa lipsuminen on mullakin pelkona ja saa nyt miettiä mitä rajoittaa. Ilmeisesti tuo tuoremehu on se himottava tuote aika monelle ja oon päättänyt vain kaksi lasia päivässä ja makeaa ei määrättömästi. Imetys on kyllä painonhallinnan tukena aivan mainio juttu, kun energiaa menee n. 500 kaloroa vrk:ssa. Ilman miettimättä mä kyllä pystysin hörsimään tuon energiamäärän pian siitä tuoremehusta :-P
Taisin olla vähän väsynyt, kun ponnahti viimetteeks tuo vauva-arjen rankkuus niinkin pinnalle... En mä kiellä, etteikö se sitä välillä ois, mutta hymyt, öhinä-ähinä-juttelut ja että toinen kattelee omien aikuistensa perään antaa voimia, vaikka ois valvottuja ja huudettu masuvaivoja yöllä. Onneks se on tasoittumaanpäin ja äippä tajuaa, että se masu joka vaivaa niin ei hätänny itkusta niin paljon. Myös maidontulo on tasoittunut - megasuhkuaminen kiukutti poika parkaa... Kertaalleen maitoa melkein suihkusi toisen silmään :-D Vielä me täältä kotinurkistakin kevään myötä päästään vaunulenkkejä pidemmlle, mut näissä maailman valloituksissa pitää ymmärtää mennä Onnin tahtiin, ettei meidän orastava rytmi ja kallisarvoiset yöunet mee tärviölle :-)
Oikein hyviä viikonlopun jatkoja ja arvoja kaikille!!!