Yönsäde
Piirimestaruustason postaaja
[:)] NOPEETA [:)]
JENNI74: Mulle vaan muistaakseni tuo diabeteskätilö sanoi viimeksi ä-polilla,että rv26-28 yleisesti ottaen r-diabetesta sairastavilla äideillä alkaa nuo arvot nousemaan,jos ne ovat noustakseen.Kaippa silloin sitten nuo raskaushormonit vaikuttavat tuohon haiman toimintaan enemmänkin eli oma insuliinin tuotanto heikkenee enemmän ja enemmän[8|]?
Mutta siis jotenkin näin se kätilö viimeksi puhui...Jos joku tietää tästä asiasta paremmin,niin korjatkoon [;)]
Mullahan siis viime raskaudessa aloitettiin insuliinit vasta rv29-30 ( en muista tarkkaa raskausviikkoa ),kun noi paastoarvot alkoivat nousemaan enemmänkin ja apuun tarvittiin insuliinia.
MUTTA siis tämä ei tarkoita sitä,että jokaisella teistä,joilla on r-diabetes,niin arvot alkavat nousemaan rv26-28 [;)][:D]
Ja onneksi harvat äidit tarvitsevat insuliineja avuksi [:)]
Eikös tuo piimälimppu ole aika makeeta [;)]?Sehän sisältää muistaakseni siirappia ( ainakin oikeaoppinen piimälimppu ).Eli ainakin siirappi voipi noita arvoja nostaa aika reilusti [;)]?
Mää en niin noista leivistä osaa sen enempää sanoa,kun mulla on keliakia.
Mutta sen tiedän,että gluteenittomat tuotteet ikäväkyllä sisältävät enemmän hiilareita kuin teidän tavalliset tuotteet [&:]
(.) Aamupaasto tänään 5,9.Juu,pakko se on uskoa ja nostaa tänään inskan määrää.
Eipä tänne eiliseen mitään uutta..paitsi paremmalla mielellä ollaan jälleen [;)][:D]
Siis nää "ihanat" hormonit ovat sitten jotain niin ihanaa [;)]..Jännityksellä odotetaan,että mielellä sitä ollaan huomenna [:D][:D]
Jeps,tämä poika lähtee vielä navetalle ja iltalenkille tuonne pimeään..Otsalamppu päähän ja menoksi..Heippa!!!
HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 28+2
JENNI74: Mulle vaan muistaakseni tuo diabeteskätilö sanoi viimeksi ä-polilla,että rv26-28 yleisesti ottaen r-diabetesta sairastavilla äideillä alkaa nuo arvot nousemaan,jos ne ovat noustakseen.Kaippa silloin sitten nuo raskaushormonit vaikuttavat tuohon haiman toimintaan enemmänkin eli oma insuliinin tuotanto heikkenee enemmän ja enemmän[8|]?
Mutta siis jotenkin näin se kätilö viimeksi puhui...Jos joku tietää tästä asiasta paremmin,niin korjatkoon [;)]
Mullahan siis viime raskaudessa aloitettiin insuliinit vasta rv29-30 ( en muista tarkkaa raskausviikkoa ),kun noi paastoarvot alkoivat nousemaan enemmänkin ja apuun tarvittiin insuliinia.
MUTTA siis tämä ei tarkoita sitä,että jokaisella teistä,joilla on r-diabetes,niin arvot alkavat nousemaan rv26-28 [;)][:D]
Ja onneksi harvat äidit tarvitsevat insuliineja avuksi [:)]
Eikös tuo piimälimppu ole aika makeeta [;)]?Sehän sisältää muistaakseni siirappia ( ainakin oikeaoppinen piimälimppu ).Eli ainakin siirappi voipi noita arvoja nostaa aika reilusti [;)]?
Mää en niin noista leivistä osaa sen enempää sanoa,kun mulla on keliakia.
Mutta sen tiedän,että gluteenittomat tuotteet ikäväkyllä sisältävät enemmän hiilareita kuin teidän tavalliset tuotteet [&:]
(.) Aamupaasto tänään 5,9.Juu,pakko se on uskoa ja nostaa tänään inskan määrää.
Eipä tänne eiliseen mitään uutta..paitsi paremmalla mielellä ollaan jälleen [;)][:D]
Siis nää "ihanat" hormonit ovat sitten jotain niin ihanaa [;)]..Jännityksellä odotetaan,että mielellä sitä ollaan huomenna [:D][:D]
Jeps,tämä poika lähtee vielä navetalle ja iltalenkille tuonne pimeään..Otsalamppu päähän ja menoksi..Heippa!!!
HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 28+2

.Mitenkäs teillä meni Joulu?En ole vieläkään kerennyt kirjoitella sinulle *nolona*.Meillä oli vähän harmia tuossa heti Jouluaaton jälkeen:(..siitä lisää omassa navassa.Heh..Vai siellä jo suunnitellaan tulevia eläinhankintoja:D.Taitaa teille kertyä samanlainen eläintarha kuin meillekin,JOS se on sinusta kiinni
?Tosin te ette taida alkaa pitämään lehmätilaa?KIITOS paranemistoivotuksista <3<3!!Poika sai magneettikuvista ihan hyviä tuloksia :).Eli ainakaan vielä ei tarvita leikkaushoitoa..jee!Hän joutuu nyt fysikaaliseen kuntoutukseen.Eli magneettikuvissa näkyi se ristiluun selvä vääntymä+lannerangassa näkyi ne kaksi nikamaa eri tasoissa.Sekä pieni välilevyn pullistuma.Mutta mitään murtumia ei onneksi näkynyt!Kirurgi kehui,että Pojan hyvä lihaskunto sekä urheilutausta ovat auttaneet tuohon selän asiaan paljon.Eli jos poika olisi ns.sohvaperuna,niin selkä olisi paljon kipeempi ja huonommassa kunnossa!Sitten kirurgi sanoi,että EHKÄ 10-15 vuoden päästä on leikkaushoito kyseessä ja silloin tehdään kahden nikaman luudutusleikkaus.
.Nyt kun minä olen oikein kunnolla mässännyt ja puputtanut kaksin käsin,niin mun paastoarvot ovat LASKENEET
.Eli koko Joulunajan mun aamupaastoarvot ovat olleet luokkaa 5,1-4,8!!!!Aika huimaa..Katotaan nyt,kun arki taas koittaa ja alan syömään taas normisti,niin mitä mun arvoille tapahtuu;).No Joulusta vähäsen..Meillä siis Aatto meni hienosti.Eli aamulla lapset koristivat Joulukuusen.Ja sen jälkeen minä lähdin Joulunavetalle.Vein navettaeläimillekin Joululahjat eli lehmille vein katoksiin ja ulos pari kassillista kuivaa leipää.Lampaat saivat navetalle porkkanaa sekä kuivaa leipää.Hanhet ja ankat ihan tuoretta ja hyvää salaattia.Sitten kätiin aamupäivällä anopilla Joulupuurolla.Anoppi asuu 5 kilsan päästä meiltä.Sitten vähän rentouduttiin ja rauhotuttiin.Heh heh..rauhottuminen ei tosin meillä onnistu;).Sitten käytiin Joulusaunassa ja sen jälkeen laitettiin Joulupöytä ja syötiin.Sitten tuli Joulupukki miljoonien kassien ja paketien kanssa..huh huh.Kyllä lapset taas saivat hirveesti lahjoja.Illalla käytiin vielä hautuumaalla viemässä kynttilöitä.Mutta sitten Joulupäivänä meidän Kuopuksen vointi yhtäkkiä paheni ja hänellä nousi 40 asteen kuume ja yskä paheni.Lähdin päivystykseen ja hän sai toisen antibioottikuurin toisen kuurin tueksi.Keuhkoista kuului edelleen rahinaa ja korvatkin olivat vielä tulehtuneet.Tänään,kun on arki.Sain tilattua hänelle vielä ajan lastenlääkärille.Parempi on vielä käydä näyttämässä Kuopusta oikein lastenlääkärillä.Mullakin sitten eilen tuli kipeitä suppareita pahimmillaan 5 minuutin välein.Soitin ä-polille ja he pyysivät heti näytille.Minä itsepäisenä tietysti odotin ja odotin ja mietin,että katson vielä tämän supparin ja sitten menen.No,en loppujen lopuksi en sitten mennytkään ollenkaan:D.Supparitkin sitten loppuivat ja tänään on tullut vain muutama suppari.Jos tänään illalla taas tulee säännöllisiä suppareita,niin kuulemma minun rakas mieheni vie minu vaikka väkisin ä-polille näytille:D.Mutta nyt lopetan tämän romaanin.Lastenlääkäri on kello 16.45 ja tässä on vielä vähän hommia ennen sitä.