Raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yönsäde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no kiva ninniw että susta on mukavaa löytää kohtalotovereita [:D] [:D] Heh, no kyllähän tuo kyrpii pistellä tota pikainskaria mutta parempi näin, että se hoidetaan kun että annettais sokrujen vaan pomppia katossa. [8|] Mulla tarvii mitata 11 kertaa vuorokaudessa sokerit. Meinaa sormet olla melko rei'illä jo, ihan sama miten paljon käsirasvaa pistää niin alkaa jo tässä vaiheessa tuntumaan että sattuu niin pirusti tuo mittaus että ihan suututtaa alkaa mittaamaan ees [&o] 

oho - tänään piti olla mittauspäivä. Unohdin Accu-chekin kotiin. Oho... huomenna uus yritys [:D] Ehdin aamupaaston mitata, 5.0. Johtukohan se kaurakekseistä ja makeasta teestä illalla - flunssaisena kun ei muuta pysty juomaan.

Lumisia terveisiä Helsingistä!

[:)] PAREMMALLA MIELELLÄ [:)]

IRI: KIITOS SUURI YSTÄVÄ KALLIS
Täällä tulee heti paremmalle mielelle,kun on näin ihania ihmisiä,jotka tsemppaavat muita ja ajattelevat muita!!KIITOS SINULLE [:)]!!

Ja minullla on tänään ihan erilainen päivä,kun eilinen masis ja känkkäpäivä [;)][:D]
Ehkä se johtuu minun äidistäni ,ihanasta lumisateesta,kipujen poistumisesta tai hormonien tasaantumisesta [;)]..tai kaikista näistä yhdessä [:D]

Sulla on juuri oikea asenne tuohon sinun tilanteesi [:)][:)][:)]
Eli juurikin ainoa asia mitä voit itsesi ja vauvasi puolesta tehdä on juurikin tuo LEPO ja RAUHALLISESTI OTTAMINEN [:)][:)][:)]
Kyllä sinulle niin toivon,että kaikki menisi sinulla hyvin loppuun asti!!!
Varmasti on aika iso stressin aiheuttaja tuo r-myrkytyksen pelko..ja että tosiaankin kokoajan saa pelätä,että nouseeko paineet,nouseeko protskut ym.ym.ikävää [&:]

MIELETTÖMÄN PALJON LÄHETÄN SINULLE TSEMPPIÄ JA VOIMIA TÄMÄN PÄIVÄN Ä-POLIKÄYNTIIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Toivottavasti tulet tänne vielä kertomaan ne hyvät uutiset tänään [:)]
Mutta,jos joudut jo jäämään synnärille....NIIN PALJON VOIMIA TULEVAAN [:)][:)][:)]

(.) Aamupaasto tänään 5,4 [:'(]..voihan kökkö sentäs.
MUTTA mieliala on ihan eri luokkaa kuin eilen [:D].Eli jäädään nyt odottamaan uutta stressikohtausta [;)][:D]

Täällä sataa lunta taivaan täydeltä...ihanaa [:)].
Vaikken edelleenkään ole talvi-ihminen olekaan,mutta parempaa tuo nyt on kuin vesisade talvella.
Justiin tulin navetalta ja lenkiltä.Ihana olotila [:)]
Sain rauhassa tehdä töitä sekä lenkkeillä,kun minun rakas äitini oli muksujen kanssa sisällä [:)]

IHANAA VOINTIA JA MIELTÄ MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+2

jes, aamupaasto tänään vaan 5,4 [:)] Ei vielä kertaakaan noin matalalla oo ollu. No, luultavasti sen ansiota että joudun pistämään kaikilla aterioilla 10-12 yksikköä tästä lähtien, mutta alkaa kyllä arvotki normalisoitua. [:)] [:)]

[:D]Terveisiä onnelliselta kotoa [:D]

ssallalle ja ninniw:lle lujia sormenpäitä ja hirmuisesti stemppiä! Tuo aterianjälkeinen pistely on vielä vaativampi laji varmasti ja tää pitkävaikutteisen käyttö tuntuu tuohon ihan pallikka simppelille (vaikka tätäkin pitkävaikutteista vastaan kapinoin, vastustin ja v...uunnuin jo ajatukseenkin insuliinista alkuun) [8|] Ja sittekin, kun järjellä tietää, että on onni Suomessa vaaveista ja äippistä huolehditaan ja saadaan estettyä moni ikivä asia [:)]

Yönsäde: Kiitokset tsempeistä ja peukutuksista [:)][:)][:)] Ne tuli perille ja kaupan päällisenä täällä on todistettu pienoisia suppareitakin, ihan käyrälle piirtyneenä [:D] Kyllähän tää kropan temppuilu huolestuttaa, mutta nyt pitää heittäytyä hoidettavaksi ja olla tosiaan vaikka liian tarkka ja toisaalta lösöttää luvan kanssa ja tehdä mukavia asioita, ettei ihan kilahda [;)] Yksi teatteri ja kampaaja on luvassa ja sopivaan lepoon yhdistettynä ne varmaan tukevat sopivasti mielenterveyttä [:D]

Ompas hyvä, että sun mieliala koheni eilisestä [:)][:)][:)]Noi kakkapäivät taitaa iskeä kaikkiin meihin "pallovatsoihin" toisinaan tavallista kovemmin ja vaikka sen kuinka järjellä tietäis tilapäiseksi "virranjakeluhäiriöksi" niin eipä se sillä hetkellä tunnu yhtään sen lystimmälle... Ja kun tunnekuohua tän r-db:n puitteissakin on tarjolla niin ei oo aina yhtään kevyttä liitelyä... Ja pienetkin irtiototot, että saa kävästä itekseen lenkillä on varmasti niin hyväksi! Sitten jaksaa sitä ihanaa rumbaakin paremmalla mielellä [:)] Mulle oli se inskojen aloitus ihan yhtä itkunvääntöä [&:] Silloin tää keskustelu, stempit ja ystävälliset sanat auttoivat tosi paljon [:)][:)][:)] Ja ihan se, ettei ole ainoa, eikä homma ole mitenkään yksiselitteisesti "teit väärin -tässä seuraus-hommia" vaan tämän voi tulla ihan epäloogisesti kelle vaan [8|]

Ja lääkärikuulumiset: Vaavin sykekäyrä, liikkeet ja ultra muutenkin olivat hienoja [:)] Painoarviota ei tänään tehty, koska edellisestä oli vaan viikko. Mun verenpaineet olivat niin vähän koholla, että lääkitystä ei vielä nostettu ja prostkutkin oli vain yhdellä plussalla ja vuorokausivirtsassa ei ollut vielä onneks mitään isompaa eli ensi viikolla uutta seurantaa ja vuorokausikanisteria [:)] Kummasti sitä tottuu pissimaan muovikippoon, jopa kotona [:'(] Ja jos yrittäs kirjottaa edes yhden lauseen, joka liittyy keskustelun teemaan niin sokrut on pysyneet kivasti kurissa [:D][:D][:D] Ja lääkäri ja käitilö oli tosi mukavia!!! Mun aika olikin nyt synnytysosastolla ja siellä jatketaan sit ens viikosta. Ainoo huonompi juttu oli, etten muistanut pyytää uutta inskakynäreseptiä, kun nänä ei riitä laskettuun aikaan saakka, mut sen ehtii ens viikollakin [:)]

Oikein hyviä vointeja ja arvoja kaikille!!!! Tää menniis kyljelleen [;)]

Heti kun pääsinkin taas kehumasta ettei arvot ole ikinä menny liki rajoja ni nyt meni.
Tosin rajalle, eli tasan 7,8 oli.
Eli aamulla näköjään nousee herkemmin.
Ärm...Tosin söinkin sitten paljon, kaurapuuroa (valmispussi) ja 2 itetehtyä sämpylää.
No,kattellaan kuinka käy tänään muuten.
Aamupaasto oli 4,4.

Pitäisiköhän minun edes kirjoitella tänne, kun olen niin huonosti jaksanut mittaillla sokruja ja olen ihan viittävaille insuliinit aloittelemassa loppuraskauden ajaksi.
Ruoan jälkeiset on välillä 8-9 arvoja, ja ihan omasta syystäni, koska en hillitse enää yhtään herkkuhimojani.
Paastoarvot on hyviä koko ajan. Ja pitkäaikais sokrut polilla on aina erinomaiset.

shani juu iteki kyl arvellut tota. Mutta empäs mää kauhean usein herkuttele. Että joskus aina vähän jotain.
Tänään mulla on mässypäivä. Ottanut aivoon sen verran että annoin itelleni kaupassa luvan ostaa vähän noita enkelisuklaahommia [:D]

Oho - mittasin juuri paastoarvot ennen illallista, lukema oli 7,9!!! MITÄ IHMETTÄ!?!?!?!?

heh .....

Sitten tajusin - join justiinsa mukin glögiä [:D] [:D] [:D]

Pitänee selittää ravitsemusterapeutille kun lähetän arvot [:D]

Terkkuja keskussairaalasta. Kiikuttivat torstai-iltana tänne, kun sokerit ei meinaa asettua ja niin kauan olleet koholla. [&:] Alotettiin sitten pikainskarin lisäksi pitkävaikutteinenki, ja herrajumala oikeasti mitä määriä pitää pistää (semmosta yli kymppiä ennen jokasta ateriaa ja pitkävaikutteista 9 aamulla ja 9 illalla..) [:'(] Tulee kalliiksi muuten, mutta jos tällä saadaan arvot pysymään kurissa niin ei auta valittaa. Eilen lääkäri sanoi ultraavansa, mutta eipä lääkäriä enää iltapäivästäkään näkyny. No, jospa ne ultrais huomenna, kun huomenna oli tarkotus päästä kotiin lähtemään. Tai sitten ne pitää alkuviikkoon että ottaavat ultran vielä ja varmistaa kaiken olevan hyvin. [:'(] [8|] Mutta vauvan sydänkäyrät oli ok, eli ei tässä pitäis mitään huolta vauvan suhteen nyt olla, thank god [:D] 

Mukavia viikonlopun jatkoja kaikille! [:)]

[:)] HYVÄÄ LAUANTAITA [:)]

IRI: IHANAA IHANAA...ONNEA ONNEA todella hyvistä ä-polikuulumisista [:)][:)][:)]!!
Ehkäpä tuo sinun lepäily ja hissukseen ottaminen on auttanut ja r-myrkytys on menneen talven lumia [:)][:)][:)].Näin me täällä ainakin toivomme!!!!!!
Ja ihanaa,että sokeritkin ovat sinulla pysyneet hyvinä [:)][:)][:)]
Oi oi..Ja sinä siellä pääset vielä nauttimaan parturista sekä teatteristakin [:)][:)][:)]
Aivan ihanaa!!!!!

SHANI: Heh..Meidän miehillä olisi varmaankin paljon yhteistä jutusteltavaa ja ihmeteltävää keskenään,jos he tapaisivat toisensa [;)][:D][:D]..Siis meistä jutusteltavaa ja meidän eläinpelastuksista [;)]
Kuulostaa niin samanmoisilta nuo meidän miehet..niinkuin mekin kuulostamme samanmoisilta ainakin näissä eläinasioissa [;)][:)]

Heh..Minä olen joka vuosi ottanut Joulukortteihin kuvia joko jostakin lehmästä tai lampaasta kaikkien muksujen kera [:D]
Arvaas vaan,että onko monesti ollut hankalaa saada lehmä pysymään paikallaan tonttulakki päässä [:D][:D]?
Meillä kun nuo lehmät ova luomuja ja saavat talsia vapaina joka päivä.Eli niitä ei pidetä sisällä kiinni ollenkaan.

KIITOS SUURI ystävä kallis ihanista sanoistasi ja tsempeistä
*halaa takaisin*

Osaksi olin sen takia niin pahalla päällä,kun tuo meidän hotelli yö peruuntui [&:][:(]..
Eli ei me keretty tänä viikonloppuna mennä edes käymään hotellissa,kun miehellä on niin paljon töitä [&:].No,olen niin tottunut siihen,ettei meillä ole paljoakaan mahdolisuuksia pitää edes yhtä yötä "lomaa",mutta pettymys oli silti suuri.
Nyt olen jo päässyt tuosta pettymyksestä yli [;)]
Meillä on miehen kanssa sitten ekäke-iässä aikaa lomailla [;)][:D]

ONNITTELUT työharjoittelun loppuun saamisesta [:)][:)][:)]
Ja päättöseminaarin esittämisestä!!!!!!!Saitko muuten seminaarityöstä hyvät arvioinnit?
Vai onko teillä siellä opponentteja,jotka arvostelevat/kyselevät esityksen jälkeen sinulta kaikkea?
Vai antaako opettaja sitten sinulle seminaarityöstä arvosanan?
Anteeksi kauheet kyselyni [&o][:D]..tuo seminaarityö on vain niin kiinnostava aihe [;)]

JEE JEE..IHANAA,te olette tänään lähteneet hotelliin yöksi [:)][:)][:)] *kieltämättä olen kade* [;)]
IHANAA JA ROMANTTISTA YÖTÄ TEILLE [:)][:)][:)]

(.) Aamupaasto tänään 5,3.
Vointi ihan hyvä [;)]
Minillä ei ole oikeestaan mitään uutta raportoitavaa [;)][:D]

Meidän Nelonen sitten hajotti eilen näppäimistön [&o][&:][:D]..Kyllä sitä aina välillä ihmettelee,että miten meidän kaikki lapset ovat NIIN VILLEJÄ,että [8|][:D]
Illalla sitten päästiin kaupunkiin ostamaan uudet näppäimet ja nyt onkin kiva tässä näpytellä [;)]

Jeps,ja meidän kissanpentu tippui eilen vessanpönttöön [:D][:D].Meillähän on tuo pentu+2 aikuista kissaa.Ja noi aikuiset ainan välillä litkii vettä pöntöstä,jos kansi jää auki ( yök [:'(] ).Taisi pentu ottaa isommistaan mallia,mutta tippuikin pönttöön.Onneksi huomasin sen siellä;ennenkuin mies ennätti mennä aamukakalle [;)][:D] *vitsi vitsi*

HYVÄÄ VOINTIA JOKAISELLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 27+4

No nyt alkaa näyttää jo paremmalta nuo arvot, kun nostettiin inskarimääriä [:)] Nyt pistetäänki sit joka aterialla 10-15Ky, plus pitkävaikutteiset aamulla 8 ja illalla 12. on heti paljo motivoituneempi mieli, kun nyt arvot pysyy edes suunnilleen rajojen sisäpuolella [:D] Niin, ja neiti kasvaa keskikäyrän mukaisesti, nyt painoa 1,4kg eli justiisa hyvin [:)]

ssalla, tsemppejä! Ei nuo sun pistosmäärät kuulosta lainkaan pahoilta!

Minä pistän tällä hetkellä pitkävaikutteista illalla 16 ja aamulla 12, nostamaan joudun n. joka kolmas päivä 2 yksikköä... Mihinkähän asti ehdinkään nuo määrät nostaa ennen ensi vuotta...

Pikainsuliinia menee myös kiitettävästi. Olin viikonlopun hotellissa ja hotelliaamupala oli varsin kavalaa tavaraa. [8D] Laskeskelin ennen aamupalaa, että pistän 22 yksikköä (kun seuraavasta kunnon ruuastakaan ei ollut tietoa). Siitä huolimatta sokerit oli tunnin päästä yli 10 ja pistin vielä 10 yksikköä lisää, jolla sain tilanteen tasattua suunnilleen siedettävään 7,7 (kahden tunnin päästä) Ja vaikka lounas jäi väliin, niin ennen välipalaa oli lukemat kuitenkin vielä 5,8.

Mulla vaikuttaa vuorokauden aika ihan tosi paljo tuohon tarpeeseen. Aamulla pitkävaikutteinen ei tällä hetkellä enää näytä vaikuttavan (yömittauksessa saattaa olla 5,0 mutta aamulla herätessä 6,3 vaikka en unissani syökään...) niin aamulla joudun pistämään suunnilleen 3 yksikköä/10g hiilihydraattia! Lounaalla suunnilleen samat kuviot edelleen, ehkä voin pikkusen pyöristää alakanttiin tuosta. Välipalalla taas ei tarvi välttämättä pikainsuliinia lainkaan, jos syön pari mandariinia/ pienehkön omenan/ jotain muuta hedelmää. Päivällisellä sitten riittää 1,5 yksikköä/10g hiilihydraattia ja iltapalalla yleensä myös.

Tällä hetkellä tuo mun pikainsuliinin käyttö näyttää minusta siltä, että pitkävaikutteisen määrää pitäis edelleen lisätä. Se on halvempaakin... Ja mielummin pistän sitä pari kertaa päivässä ja skippaan pikainsuliinin pistoja, vaikka toisaalta syödä pitäis mahdollisimman tasaisesti ja se viis kertaa päivässä.

aamuarvo 5,7[:'(]
Tosin oon nyt paljon normaalia aikasemmin ylhäällä,
mistä tulikin mieleeni että
kuinka pitkä aika teillä on aamusin viimisestä syömisestä?
eli tuleeko teille esim 12h tauko syömisestä aamuun?
kun en tiiä pitääkö tossa olla se 12h, tässä tapauksessa ei oo ollu kyllä nyt,
syön vielä myöhään illallakin.

Muutenkin mennyt ihan penkin alle kaikki syöminen,
suklaata mussuttanut.
Mutta ei oo korkeiks onneks noussu silti,
ottaa silti kupoliin,
tuntuu välissä vaan jotenkin niin epäreilulta kun olen tupakasta jne luopunut,
niin multa viedään vielä suklaakin...
Noh...

[:)] IHANAA TIISTAITA KAIKILLE [:)]

SHANI: Tervetuloa takaisin
Höh..Ei todellakaan pidäkään potea huonoa omaatuntoa syömisistään [:)][:)][:)]
Te olitte ansaitulla virkistymislomalla ja silloin sitä pitää ihmisen syödä hyvin ja olla miettimättä,että mitähän se mittari nyt näyttää [;)][:)]
Sulla on kumminkin pysynyt noi arvot niin hyvinä [:)][:)].Ja olet pitänyt tiukkaa ruokavaliota,niin etköhän sinä rakas ystävä ole ihan ansaitusti ansainnut kaikki ne herkut mitä siellä hotellissa söit [:)] *puhuu hän kuola valuen,kun ajattelee hotellin aamiaista* [;)][:D][8D]

Ja ihanaa,että siellä hotellissa oli sitä ROMANTIIKKAAKIN [8D][8D][8D][8D]
Meillä on taas ollut vähän hiljaisempaa sillä saralla [:'(][&:]..mulla on vähän ruvennut suppailemaan kipeesti iltaisin,kun olen lösäyttänyt painavan kroppani sänkyä vasten.Ei ole sitten siinä enään tehnyt yhtään mitään sessyä mieli..

Todella mahtavaa,että sait opponenteilta sekä ohjaavalta opettajalta hyvää arvostelua seminaarityöstäsi [:)][:)][:)]
Ja ihan varmaan nappaat Joulukuun alussa hyvän arvosanan seminaarityöstä [:)]!!!
Koskas sinulla on ne valmistumisjuhlat [:)]?
Oi oi...ÄIDIT ..Sinullakin on siellä oma äitisi apuna [:)][:)][:)]
Kyllä äidit ovat vaan niin ihania!!!!

Voi hitsit..mää aloin heti tässä miettimään,että olisipa aivan ihanaa,kun asuttaisiin naapurissa [:)][:)][:)]
Meillä tosiaankin varmaan riittäisi joka päivä yhteistä jutusteltavaa ja harrasteltavaa [:)]
Ja meidän miehet varmaankin kävisivät yhdessä metällä [;)]
Ja me sitten yhdessä itkettäisiin,kun miehemme tuovat kotiin kuolleita eläimiä [:(][;)].
Mutta kyllä me sitten hyvällä ruokahalulla söisimme sitä lihaa [;)]
Tosiaankin taidetaan asua ihan eri puolilla [8|].Mehän asumme Pirkanmaalla..tällaisessa aika pienessä paikassa keskellä metsää ja peltoja [;)]
Olisi tänne kyllä kiva saada hyvä naapuri,jolla on samanalaisia ajatuksia kuin minullakin [:)]
Saisinkohan minä millään teidät muuttamaan tänne päin [;)][:D]?

Hei..Minä muuten eilen juurikin "tuunasin" eli harjasin meidän Unelma lehmän tuolla laitumella ja laitoin sille tonttulakin päähän.Ja otin valokuvia Joulukorttia varten.Unelma on sellainen TOSI KESY ja IHANA MAMMAN KULTA ,joka tottelee vähän kuin koiratkin [;)].Unelma on 5-vuotias ja sen emä kuoli poikimiseen [:(]..ja minä sitten "adoptoin" Unelman.Eli olen sen syöttänyt vasikasta pitäen tuttipullosta.
Tosin aika kesyjä ja rauhallisia noi meidän muutkin lehmät ovat..paria päätä lukuunottamatta [;)]
Eli siis tänä Jouluna sitten päätin tehdä Joulukortin pelkästä lehmästä [:D].Vähän vaihtelua näihin juttuihin [;)]
Lapista sitten laitan kuvia Joululahjoihin ja annan niitä sukulaisille [:)]

JEE JEE..Sulla on huomenna ULTRA [:)][:)][:)]
Miljoonittain tsemppiä ultraan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja tulet heti kertomaan kuulumiset,kun ehdit...täällä odotetaan jännityksellä [;)]

NUU: Mulla on yleensäkin ollut noi aamupaastoarvot aina korkeemmat,että mitä kauemmin oli kulunut viimeisestä ruokailusta [8|] ( omasta mielestäni siis tosi outoa ).
Mutta nyt´,kun olen insuliinilla,niin arvot pysyvät inskan avulla suht hyvinä [:)]
Tsemppiä tuohon ruokavalioon [:)][:)][:)]
Onhan tämä haasteellista,mutta kun ajattelee,että vauvan parasta tässä ajatellaan,niin se antaa sitten voimaa taas jatkaa [:)]
Ja synnytyksen jälkeen saat sitten taas herkutella oikein kunnolla [;)]
Niin ja me kaikki tietysti [:D]

(.) Eilen oli aamupaasto 5,1 ja tänään 5,5 [:'(]
Ja tänään tuo arvo oli korkeampi,koska jouduin olla syömättä ja juomatta tuon 12h,kun kävin verikokeissa tänään.
Normaalistihan minä mittaan aamupaaston jo kello 5.30-6.Että saan sitten heti keittää ja juoda aamukahveet [8D]
Mutta minähän siis syön iltapalankin tosi aikaisin [;)]
Tänään en saanut aamukahveita ja mittasin paaston vasta kello 7.

Vointi ihan ok [:)]
Mini on hyvin aktiivinen [:)]
Joulukortti tilaus laitettu eilen postiin [:)]
Tänään pitäisi vielä noista miljoonasta lasten kuvista valita kuvia noihin Joululahjoihin..huoh.Siinähän meneekin mun koko ilta ja yö..niin ja terveys [;)][:D]

HYVÄÄ VOINTIA MEILLE JOKAISELLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 28+0

[:)]HYVVEE TIISTAITA[:)]

Vaikka kovasti aamulla etsin mittarista keskiviikon aamupaastolukemaa äippäpolille mailattavaksi... Ei kumma kyllä löytynyt [:D] Ja kiitokset teille stempeistä ja myötäelosta [:)][:)][:)]

Shani: Oikein ihanaa ultraa ja stemppiä kypsäriin!!! Kohta pääset ansaitusti juhlimaan isoa saavutusta, mutta sitä ennen on kyllä ihana kurkistella sinne masuun [:)][:)][:)] Toivotaan, että poitsu on kasvanut sopivasti [:)] Ainakin ittellä tää ittensä hoitaminen on onneksi auttanu sekä sokruissa että muussa ja Tirri onkin nyt hylännyt yläkäyrän yläpuoleiset sfäärit ja on kasvultaan ihan mukavasti keskikäyrällä [8D] Niin meille kaikille käy!!!! Ja äityispakkaus oli musta kyllä tosi kiva! Ainoo oli se valkoinen "ruttu-trikoo"-puku, joka oli hieman hassu - mulle tuli mieleen siitä kankaasta mieleen mun siskon yks kuumimmmista bilemekoista 90-luvulta - mut ei haittaa.. Mä varmaan hymyilen ja ajattelen ihanaa isosiskoani, kun se on vaavin päällä [:)][:)][:)]

Ihana, että teillä oli kiva reissu ja silloin saa hetkeksi kyllä löysätä syömisiäkin!!!! Se arkihan se ratkaisee Ja se on kyllä ihan totta, että parisuhteessa on ihana tietää, että toinen on tukena tärkeimpinä hetkinä [:)] Silloin jaksaa värjötellä toisen kanssa pihalla valokuvia napsien tai urheiliosastoa kiertäen, joihin on oma mielenkiintoa on toisinaan hieman rajallinen...

Oikein ihanaa juhlien-, vaavikamojen ja joulun järjestelyä sulle! Musta tuntuu vielä, että sekä joulu että vaavi ja joulu on tulossa vähän liian nopeaa, mutta ei kai sitä enimmäisen kanssa vaan voi olla valmis - pitää vaan heittäytyä rohkeasti koitokseen [;)]

Yönsäde: Niin mainioin kuuloisia on sun joulukorttijärjestelyt Ne on taatusti hienoja!!!! Ja kisun uintireissu Ulkopuolista naurattaa kovasti

Toivottavasti teille vielä järjestyy aikuisten yhteisaikaa kahden kesken, vaikka hotellisuunnitelmat meni metikköön Ainahan se antaa voimia jaksaa arkea ja niitä teidän ihania villkkojakin

ssalla: Ihania uutia, että vaavi kasvaa soppelisti!!! Ja arvojen ja inkojen asettuminen helpottaa ihan hirveesti, vaikka eri systeemeillä mennäänkin... Mulla meinas kyllä kiristää hermoo pahimmassa heittelyssä ihan törkeesti niin on kyllä kaikkien puolesta hyvin onnellinen, kun tasapaino alkaa löytyä, on se niin iso helpotus!!!!

Nuu_: Harvoin mulla se yöpaasto on 12 h ja toisinaan pidempi paasto antaa paremmat lukemat, toisinaan taas ei... Nyt inskojen aloituksen jälkeen lyhyempi paasto -paskempi arvo on pitäny paikkansa. Mut hirmuisen hienostihan sä oot jo jaksanu tsempata, kun oot tupakan pystyny tupakan jättään!!! Uusin voimin syömisten suhteen taas ja välillä pitää pikkuherkkuja saadakin, ettei mielenterveys liikaa kärsi [:)][:)][:)]

Omaa (.): Elo on ihan ihan kotoilua Jorvikäyntien välissä... Synnyttäneiden osastolla on vissiin paremmin lekuriaikoja, joten siellä ole nyt asiakkaana... Tirrin käyrät ovat olleet hienoja ja lääkäri tuumi, että lapsihan pyörii ku hyrrä, kun mittojen saaminen oli vähän haasteellista [:D] Viimeisin paino oli 3640 g (aluksi mitat oli pienemmät kuin kaks viikkoo sitten ja sitten mittailtiikin uudelleen... eli arviopa arvio) ja tällä tahdilla Tirri ois sitten nelikiloinen, kun la koittaa [:)] Minkäs sille mahtaa, kun on siellä masussa niin kovasti tekemistä [;)] Raskausmyrkytys dg sieltä kuitenkin tuli, koska vuorokausivirtsassa oli oli yli raja-arvon prostkuja [:o], mutta verenpaineet taas on pysyneet aisoissa [:)] Muuta oiretta ei ole onneksi pukannu [8D] Kotiin päästivät sillä ehdolla, että heti tulee takaisin, jos vähänkin tulee oiretta, kerran asun säällisen lähellä. Passas mulle, koska ei nyt oikein haluais sairaala ympäristöön ähöttämään ennen kuin lähetään "vauvaa hakemaan" [;)] Ja sokrut on pysyneet kurissa mukavasti [;)] Ainoo mistä oon saanu noottia, jos ateriaa edeltävää arvot ollu välipalan takia aterian jälkeisempiä koholla, mutta aina ei voi mittaus osua arvojen kannalta kauniisti... Syötävä on jos nälättää [;)]

Mutta ke uutta pissikannua täyttäen ja to uutta käytiä Jorviin... Ihme kyllä tänään neuvolassa protskut oli hädin tuskin plussalla, kun olin juonut vettä niin antaumuksella eli taitaa tämä tyttö kallistella vesilasia jatkossakin hanakasti, jalat ilmassa dekkaria lukien [;)]

[:)]Oikein hyviä viikonjatkoja, vointeja ja arvoja kaikille [:)]

nuu, mua ainakin kehotettiin syömään iltapalan lisäksi (syön ilttiksen joskus 7 paikkeilla) vielä jotain ennen nukkumaan menoa, eli syön lisäksi siinä 9 aikoihin esim jugurtin tai leipää, kun mulla laskee sokerit sitten aamupalalle niin rajusti jos en syö. Eli mulla tulee sit aamupalaan semmonen keskimäärin 9h väliä viimesestä syömisestä.. 

[:)] IHANAA SESSYVIIKKOA [:)]

...Miten musta tuntuu,että kokoajan on SESSYviikko [;)][:D][8D]..tai siis ei meidän makkarissa kyllä aina ole..varsinkaan nyt [:D] *vihellykset perään*

SHANI: Ultra-onnittelut [:)][:)][:)]
Olipas ihanaa kuulla,että vauvalla oli kaikki hyvin ja painoarviokin oli kohdillaan [:)][:)]!!
Mutta voi tota lääkäriä [:'(]..Siis just tuollaisia lääkäreitä voi hyvinkin tavata juurikin ä-polilla.Siis mulla on myös tuollaisista lääkäreistä kokemusta,mutta onneksi ei montaa kertaa.Ja määhän olen sellainen,että kysyn,kun kysyttävää on ja vaadin vastausta.Niin pari kertaa olen saanut tällaiselta lääkäriltä aika ikäviä katseita [;)][:D].Mutta mua ei ole haitannut..mun mielestä lääkäri on juuri meitä varten ja hänen kuuluu kunnolla kertoa,että miten asiat ovat!

Mutta olihan hänessä sentäs jotain hyvääkin [;)]..Kehui sentäs sinun huippu hyviä sokeriarvoja..jee jee [:)][:)]
Ja kehumpa minäkin heti perään [;)]..Eli mielettömästi ONNEA hyvistä sokeriarvoista..jippii [:)][:)][:)]
Jatka rakas ystävä samaan malliin!!

Ja SUURI KIITOS sinulle ihanista sanoistasi [:)][:)][:)]

Harmi,ettemme asu samalla suunnalla [8|][&:]
Mutta ehkäpä/toivottavasti tämä meidän palstaystävyys vielä jatkuisi synnytyksen jälkeenkin ja voisimme ehkä joskus tavata tai ainakin jatkaa jutusteluja?Eihän se nyt välttämättä mikään mahdottomuus tarvisi olla?

Aivan..kyllähän eläimeen tulee ihan erilainen side,kun sitä hoitaa ja kasvattaa ihan vauvasta lähtien [:)].Tuo Unelma on juurikin sellainen,että sitä voisi luulla koiraksi tuon luonteen perusteella
Mulla oli kerran sellainen ihana ankka ( Aku nimeltään) ,jonka hommasin ihan untuvikkona.Pidin sitä lämpölampun alla ja yöt se nukkuin meillä sisällä paikassa,jonne olin tehnyt sille nukkumapaikan.Aku sitten leimaantui minuun ja piti minua niinkuin äitinään [:D].Se siis seurasi minua joka paikkaan..Kävin sen kanssa uimassa ja se aina kiipesi mun selkään,kun ei enään jaksanut uida pitempää matkaa [:D].Tuli heti luokse,kun huusi..ym.ym.Akusta tehtiinkin lehteen juttua,koska sellaista ankkaa ei oltu ennen tavattu missään.Sitten,kun Akun aika jätti,niin se oli kyllä mulle oikeestaan todella rankka juttu [:(].Vieläkin itken monesti Akun haudalla [:(]
Joskus sitä oikein ajattelee,että olisi paljon helpompaa,kun ei olisi tällainen "eläinhullu" [;)]

Noihan äitiyspakkauksen tuotteet alkoivat huonontua sen jälkeen,kun niiden valmistus siirrettiin ulkomaille.Muistaakseni se näin oli,ettei niitä vaatteita enään valmisteta Suomessa [:-][&:]?
Eli en yhtään ihmettele,jos niiden laatu on huonontunut.
Ilman muuta annat palautetta tehtaalle..vai annetaanko sitä palautetta Kelaan vai minne?
Toihan on jo vauvallekin vaarallista,jos nepparit noin helposti irtoilevat [&:]

Ihanaa vointia sinulle ja edelleen niitä hyviä arvoja sinulle toivottelen [:)][:)][:)]

IRI: KIITOS SUURI [:)][:)][:)]
Kyllä minuakin nauratti silloin,kun näin meidän kissanpennun pöntössä [:D]
Siis eihän siinä voinut olla nauramatta,kun toinen huusi hädissään pöntössä.Ja minäkin heti juosten hain kameran ja otin kuvan..kauhee äiti minä olen [;)][:D]
Mutta toki minä näin,ettei kissalla mitään isompaa hätää ollut..pelästynyt oli vain enimmäkseen.Jos kissa olisi oikeesti ollut hukkumassa,niin enhän minä sitten kameraa olisi hakenut enkä nauranut.Mutta tilanne oli kyllä aika koominen ja odottamaton [;)]

Ä-poli onnittelut sinne [:)][:)][:)]
Ihanaa kuulla,että Tirrillä oli kaikki hyvin [:)][:)][:)]
Tuo painoARVIO on jo aika hyvä Tirrillä [;)][:)]
Ja sinullakin on viikkoja jo tuo 37 eli Tirrikin on jo täysiaikainen..Onnittelut siitäkin [:)]!!
Eli onneksi ei ole enään mitään vaaraa Tirrille,vaikka synnytys jouduttaisiinkin käynnistämään vaikka jo lähiaikoina!!

Ikävää tuo,että sait tuon r-myrkytys diagnoosin [&:]
Mutta hienoa,että verenpaineet ovat ok!!Ja ettei mitään päänsärky eikä muitakaan oireita ole [:)]
Nyt vaan hirveesti sinulle tsemppejä loppumetreille [:)][:)][:)]
Ja ihania vointeja [:)][:)][:)]

(.) Nyt sapettaa..Aamupaasto oli tänään huimat 6,1 [:o][:'(]..ja mittasin sen vielä pari kertaa,kun en oikeesti uskonut tulosta todeksi.
Eli ei auta vissiin kuin nostaa inskan määrää.
No,ei tuo nyt minua masentanut..mutta vetutti kyllä.Tuo lukema tuli niin puun takaa [:'(]
Mutta niinhän se on,että juurikin rv28 lähtien sokerit yleensä nousevat,jos ovat noustakseen?

Ja tuohon sapetukseen voi sekin vielä antaa lisäpontta,kun mulla on muutenkin ollut tämä päivä kakkapäivä [&:]
Hormonit ovat taas niin heitelleet,että olen ollut kuin persiille ammuttu karhu [:D]..Ja rakkaan miehen korvat ovat taas olleet punaisena koko päivän [;)][:D]..No en minä nyt sentäs koko päivää ole kiukutellut [;)]
Juu,ja tänään on tullut enemmänkin noita suppareita aina kun olen levähtänyt [&:]
Mutta olen sitten ottanut nyt rauhallisemmin.En halua vaarantaa turhaan vauvan terveyttä,jos sattuukin niin,että nuo supparit saisivat jotain pahaa aikaiseksi.

Jee..Poitsulle tuli tänään aika sinne magneettikuviin.Eli aika olisi 15.12. [:)]
Olen tosi positiivisesti yllättynyt,että näin nopeeta kumminkin tuli aika tuonne tutkimukseen!!Luulin/pelkäsin ihan,että vasta ensi vuonna poika pääsisi kuviin.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]
JEPS..JA HUOMENNA PAREMMALLA MIELELLÄ [;)][:D]

Yönsäde ja Mini rv 28+1

Niin sitä mää tolla aamupaastolla, että kun yleensä mulla tullut pidempi tauko, eli edellisen illan syömisen ja mittaamisen välillä ja sillon ollut ok arvo, mutta nyt kun olikin lyhkäsempi niin arvokin ylempi.
Että mulla menee niin päin kyllä.

Muutenkin mennyt ihan päin honkia viime päivät.
En saa itteäni ja mielihaluja kuriin ja kiukuttaa.
Tää päivä mennyt paremmin, en tosin oo mittaillukkaan.

Mutta josko tämä tästä.
Ei paljon auta, että mulle iskenyt leipomisvimma ja oon suklaakakkuja tehnyt...

Jaahas - oli taas mittauspäivä. Ja periaatteessa kaikki arvot ok, alle jopa minimirajojen (5,0 ja 7,0) paitsi lounaan jälkeen kun oli 7,6 mutta sekin ihan ok.

Mites muuten muun aamupalan jälkeinen arvo voi heiteillä niinkin paljon kun yks aamu 7,6 ja toinen aamu 5,6... Ja samaa syön - more or less. Leivän laatu ehkä muuttuu. Piimälimppu (korkeampi arvo) ja ruispalat (alempi arvo).

Ketuttaa toi mittaaminen kun koko ajan olen niiin alle rajojen. Toisaalta voin ottaa hieman rennommin tuo ruokavaliojuttu. Edelleen en ole suklaaseen koskenut. Onko siitä nyt jo 3 viikkoa. Eli en ole suuhuni laittanut: suklaata, salmiakkia, jätskiä kinuski-ja/tai suklaakastikkeen kanssa, pullaa... sen sijaan marja/hedelmärahkoja olen tehnyt 1 satsin / vko ja vedän niitä sitten ruoan jälkeen. Ja joskus jäätelöä marjoilla.

Ja sanoin just miehelle, että koska arvot ovat niin hyvät, niin aion sallia itselleni melko normaalin joulun, eli piparit, tortut ja suklaat sallittakoon.

Yönsäde: sanoit että arvot alkaa nousta vko 28 jos on noustakseen? Osaatko kertoa lisää tästä tiedosta?

Nuu_: voih, voisinpa antaa ison oikean halin - koska se homman nimi on juuri se, että jos on esim putkeen 2 vkoa syömättä esim suklaata, niin himo vähenee...

Takaisin