[:)] HYVÄÄ LÖRTSYÄ KAIKILLE [:)]
TIITUKKA: Hyvä,jos minusta oli sinulla edes jotain hyötyä [:)]
Heh..Meidän pitää loppuraskaudessa laittaa omat tuntomerkit toisillemme,niin tunnistamme sitten toisemme,jos tosiaan kävisi niin hauskasti,että samaan aikaan lähdettäisiin synnärille [;)][:D]
Insuliineista: Eli minä sain sekä viime että tässä raskaudessa Taysista tuon yhden insuliinikynän ilmaiseksi [:)].Ja lisäksi sitten noita neuloja tuohon kynään.Loput tarvikkeet saat sitten haettua omasta neuvolastasi eli liuskat,mittarin ja lisää neuloja.
Mutta mulla siis on tuo kotimittari ollut jo omassa käytössä rv 12 lähtien.
Hinnasta: Tänään hain juuri Apteekista itselleni lisää insuliinia ja tässä on ihan tarkka hinta nyt [;)].Eli tuo pitkävaikutteinen insuliini ( Protaphane ) pakkaus maksoi 44.68 euroa.Ja siihen saat sen Kelan korvauksen ( 42 % ).Joten itsellesi maksettavaa jää tuo 25.91 euroa.
Ja tuossa pakkauksessahan on 5 kynää eli noita kyniä ei saa yksitellen ostettua;ei ainakaan meidän Apteekista!
SSALLA: Mulla ei ole mitään hajua noista ateria-insuliineista [:-]?Eli minä käytän vain tätä pitkävaikutteista inskaa.
Mutta sinuna kyllä soittaisin aika äkkiä tuonne ä-polille,mistä sulle noi insuliinit määrättiin.
Ja kysyisin vähän tarkemmin neuvoa noiden inskojen käyttöön!
Että aika ihmeellistä on siellä teillä päin,jos ei ä-polilla äitiä neuvottu kunnolla insuliinijen käytössä [&:]
SHANI: KIITOS KIITOS YSTÄVÄ KALLIS [:)][:)][:)]
Juu,että kyllä tuo metsästys tosiaankin tuo sellaisia ristiriitaisia tunteita minulle [&:]
Eläimet ovat olleet ja ovat edelleen minulle niin tärkeitä.Olenhan minä "entisessä" elämässäni noita luonnonvaraisia sekä lemmikkieläimiä pelastanut jos mistäkin tilanteesta.Ja edelleenkin meillä asustaa 2 hanhisiskoa,yksi kissa ja yski undulaatti,jotka olisi tapettu ilman minun "väliintuloani" [:D].Jeps,ja sitten olen kyllä muutenkin noita eläimiä tänne haalinut [;)]
Mutta sitten myös tosiaan on ihanaa nähdä miehen ja Pojan into ja ilo,kun molemmat ovat niin onnellisia yhteisestä harrastuksesta [:)]
En minä heiltä sitä onnea pystyisi pois ottamaan!!
Pääasia on kumminkin se,että tiedän,ettei minun mies eikä minun poika vahingoita eläimiä tahallaan.Vaan kunnioittavat luontoa ja eläimiä siinä missä minäkin,mutta ainoa poikkeus on se,etten minä pystyisi kyllä tappamaan yhtäkään eläintä [&:]
Kyllä minä varmaan tulen vielä monet itkut itkemään,kun isä ja poika tuovat tänne meille kuolleita eläimiä [:(][:(].Tosin minä en niitä kyllä sitten edes pysty katsomaan..Ja tiedän tasan tarkkaan,ettei minun mieheni edes näyttäisi minulle kuollutta eläintä [;)]
KIITOS myöskin ultra onnitteluista [:)][:)][:)]
Oli kyllä tosiaan IHANA kokemus eilen ä-polilla [:)]!
Oikein suuresti ihmettelin,että Taysissa oli noin ihana gyne [:)].Yleensä siellä on lääkärit olleet hyvin hätäisia eivätkä ole kyllä mielellään mitään 4D-ultrakuvia antaneet vauvasta.
Toivottavasti 4 viikon päästä olisi sama tohtori paikalla [:)]
Ja toivottavasti tekin saisitte 4D-ultrakuvaa teidän pikkuisesta,kun menette seuraavaan ultraan [:)][:)][:)]
Jos lääkäri ei meinaa näyttää,niin vihjaatte sitten miehesi kanssa sillain pikkaisen,että miltähän meidän pikkuinen näyttäisi 4D-kuvissa [;)][:D]
Ihanaa,että teidänkin pikkuinen siellä potkiskelee päivittäin [:)][:)][:)]
Juurikin nuo vauvan liikkeet ovat sitä parasta tässä raskaudessa ( ainakin minun mielestäni [:)] ).Ja varsinkin sitten,kun nuo liikkeet ovat jo niin voimakkaita,että liikkeet näkyvät hienosti masun ulkopuolellekin [:)]
Ahaa..teillä on kotidoppler [:)]..Millaisia sykelukemia teidän vauvalla on ollut?
Vai näyttääkö tuo kotidoppler noita lukuja [:-]?Mulla ei siis ole noista kotivehkeistä mitään tietoa [:D]
Minä laulan päivittäin,vaikkei lauluääntä edes ole suotu [:D][:D]
Mutta minä siis laulan tuttua sävelmää ja itse aina keksin omat sanani siihen biisiin [:D]
Meidän jokaiselle lapselle olen keksinyt oman "laulun" eli esim.Täti Monika sävelmällä omat sanat siihen [;)].
Ja kyllä..vauvat nauttivat ihan hirveesti,kun olen laulanut heille.Mutta sitten,kun he ovat jo vanhempia,niin silloin ne eivät enään niin nauti äitinsä laulusta [:D][:D]
Siis puhun nyt meidän Pojasta,joka on kohta 15-vee..hän sanoo nykyään minulle,kun laulan,että "ole äiti jo hiljaa" [;)][:D][:D]
RUOKAVALIOSTA JA RUOASTA: Siis minä itse olen sitä mieltä,että terve maalaisjärki pätee myöskin näihin ruokailutottumuksiin/tapoihin [:)]
Siis ihmisethän ovat suurimpia petoja ja pedothan on tarkoitettu lihansyöjiksi [;)]
No joo..mutta minä ja minun perheeni kyllä syödään kaikkea mahdollista ruokaa.
Ja PERUNA kyllä kuuluu melkeimpä meidän jokapäiväiseen ruokavalioon [8D]
Minä en siis voisi elää ilman perunaa!!Siis riisit ja makaronit ovat yksiä pöperöitä,joita me syömme vain silloin tällöin.
Minä en ole ikinä laihduttanut tai laskenut kaloreita.Enkä varmaan tulekaan sitä tekemään.
En syö pilleripurkista mitään lisävitamiineja normielämässä,koska minun mielestäni terveellisestä ruokavaliosta saa kaiken tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet [:)]
Nyt,kun olen raskaana,niin syön kyllä Multi tabsin monivitamiinia,mutta sehän nyt on eri asia tässä tilanteessa.
Ikinä en ole syönyt mitään kevyt tuotteita,enkä syö [:D]
Ihan kunnon ruokaa vain!!
Ja olen aika kova syömään,mutten silti ole ylipainoinen,vaan ihan normaalipainoinen.
Ja vaikken ikinä ole laskenut kaloreita enkä käyttänyt kevyt tuotteita.Ja kunnon rasvaa olen ikäni syönyt.Niin silti mulla oli syksyllä kolesteroli arvo 3,3 [:)]!!Eli tosi hyvä.Lääkärihän minulle sanoikin,että minun kolesteroliarvo on yhtä huippu kuin Japanilaisilla kalastajilla [:D][:D].Vaikken riisiä ja kalaa pelkästään syökään [;)].Mutta jospa minun suonissani virtaakin jossakin kolkassa Japanilaista verta [;)]
Mutta siis..jokainen saapi minun puolestani syödä miten haluaa.Ja minua itseäni ainakin ärsyttää,kun vähän väliä muuttuvat kaikenmaailman suositukset.Oli kyse sitten ruokailuun liittyvistä asioista tai liikuntaan tai nukkumiseen tai lääkkeiden käyttöön jne.
Parempi vaan,kun luottaa näissä ruoka-asioissakin ihan omaan maalaisjärkeensä vain [;)].
Mutta sitä en ymmärrä,että tällainen r-diabetes sitten on pamahtanut meikäläisenkin riesaksi [;)][:D]?
No,ehkä se johtuu meikäläisen rasvan käytöstä,kun en käytä aina öljyä,vaan myös ihan kunnon voitakin [8D].
Tai sitten mun kroppa vaan on niin kakka,ettei se toimi enään tämän ikäisenä kunnolla [:D].
Tai sitten mulla on vaan niin hemmetin huonot geenit [:D]
Mutta kaikkia tauteja vaan nyt tulee,vaikka eläisimme kokoajan säännösten mukaan [;)]
Tai jos ei tauteja tule,niin ainakin pää hajoaa [:D][:D],kun kokoajan olisi turhaa stressiä siitä,että syönkö minä nyt varmasti säännösten mukaan vai en jne jne.
Nythän juuri tuli uutta tutkimustietoa,että Parasetamoli ei olisikaan turvallinen särkylääke odottavalle äidille.Varsinkaan,jos äiti odottaa poikavauvaa [&o].Ja aina,kun on toitotettu,että Panadolia juurikin raskaana olevien pitää käyttää,jos särkylääkettä pitää käyttää.Koska se on turvallinen lääke raskaana oleville!!
Joo,mutta tuo minun "leikkimielinen" paasaukseni oli nyt vähän myös huumorimielellä kirjoitettu.Eli tosimieliset..älkää lukeko sitä ollenkaan [;)][:D]
(.) Kakka mooses sentäs..Nostin eilen illalla insuliinin määrää ja tänäänkin aamupaasto oli 5,9 [:'(].
Joo,mutta tiedetään,että useasti tuo insuliinin annoksen nostaminen voi jopa alussa nostaa arvoja,mutta sitten noi arvot alkavat tasaantumaan.
Toivottavasti nyt mullakin käy näin [:)]
Jeps,huomennahan sen sitten näkee..
Mutta nyt on pakko lopettaa..
Lähdetään nyt viemään jo minun Isäni haudalle ruusu ja kynttilä [:)]
Huomenna emme kerkeä sinne mennä,koska minun isäni on haudattu sen verran pitemmälle.
Miehen isän hauta on täällä,joten hänen haudalleen pääsemme huomenna.
Ja huomenna on sitten ISÄNPÄIVÄ

Saapa nähdä,että mitä mies sanoo lahjastaan [;)]..teetätin tosiaankin hänelle pienen taulun,jossa on kaikkien lasten kuvat [:)].Ja sitten sellaisen pienen esineen,jossa on myös lasten kuvat.
Mutta muuten meillä on myöskin tämä Isänpäivä ihan tavallinen "arkipäivä".
IHANAA VOINTIA KAIKILLE MEILLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 26+4