[:)] IHANAA TIISTAITA KAIKILLE [:)]
...Pitää äkkiä tulla vielä koneelle ennenkuin/jos alkaa se paljon puhuttu lymimyräkkä.
Jos sellainen tänne tulee,niin melko varmasti täältä korvesta lähtee jälleen sähköt.
Joten äkkiä kirjoittamaan ennenkuin vaikenen..tai siis kone vaikenee [;)][:D]
TIITUKKA: Tervetuloa tänne juttelemaan ja vaihtelemaan ajatuksia [:)]
Tosin ikävää tämä aihe [&:]
Sulla on siis ihan sama tilanne kuin minullakin on ollut viime raskaudessa ja nyt tässä raskaudessa.Eli että paastoarvot pysyvät vain korkeina ruokavaliosta huolimatta ja aterian jälkeisissä arvoissa ei ole mitään ongelmia!
Ihan varmasti sinulla aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini..ikävä kyllä [&:]
Sulla on kumminkin niin korkeita nuo paastoarvot.Kun Taysissa on se pääperiaate ( ainakin minun kohdallani on ollut ),että jos paastoarvoista on puolet tai yli puolet tuon 5,5 tai sen yli,niin aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini.
Mullahan oli myös melkein jokainen paastoarvo tuon sallitun rajan yli ja insuliinit aloitin tässä raskaudessa rv 22+3.
Ja nyt luin viestiäsi eteenpäin [;)][:D]..
Hitsit..meillä siis melkein samat lasketut ajat ja synnärinä Tays [:)].
Mistäs sitä tietää,vaikka päästäis samaan aikaan pungertamaan [;)]
Juu,eli mulla siis viime raskaudessa todettiin ensimmäistä kertaa r-diabetes ja silloinkin oli ongelmaa vain näissä paastoissa.
Silloin mulla aloitettiin insuliinit vasta rv 30.
Ja silloin mulla oli ensimmäinen käynti ä-polilla,jossa kävin ensin sisätautilääkärin vastaanotolla ja hän määräsi heti ne insuliinit.Sitten kävin diabeteskätilön luona,joka opetti pistämään ym.Ja lopuksi vielä gynen vastaanotolla,jossa ultrattiin vauva ja muutenkin kyseltiin vointia.
Mutta nyt tässä raskaudessa kävin rv 22+3 ensimmäistä kertaa ä-polilla ja ensin olin yli puoli tuntia diabeteskätilön vastaanotolla.Oli muuten ihana kätilö [:)]!!Ja hänen kanssaan katsottiin sitä minun 3 päivän ruokapäiväkirjaa+verensokeriarvoja.Ja hän sanoi jo siellä,että insuliinit aloitetaan.
Niin ja vaakalla piti toki käydä myöskin ennen diabeteshoitajalle menoa [;)]
Sitten kävin gynen vastaanotolla ja hän sanoi suoraan,että aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini.Kirjoitti insuliinireseptin.Ja sen jälkeen hän ultrasi vauvan.
Seuraavan ajan sain sinne ja se oli 4 viikon päästä eli nyt menen jälleen ä-polille perjantaina 12.11.
Eli viime raskaudessakin kävin ä-polilla ensin 4 viikon välein ja sitten raskauden lopussa 2 viikon välein.
Ja raskauden ei anneta mennä yliaikaiseksi,kun äiti sairastaa r-diabetesta.
Mullehan annettiin viime raskaudessa jo synnytyksen käynnistämisaika.Mutta ONNEKSI meidän vauva oli niin fiksu,että päätti syntyä ihan ilman käynnistelyä rv 39+0 [;)][:D]
Ja kun äidillä on paastoarvoissa ongelmia,niin se VOI aiheuttaa vauvalle liian matalia sokereita syntymän jälkeen.Eli meidänkin vauvalla oli syntyessään sokerit liian alhaalla ( muistaaksen 2,2 ) ja hän sai heti lisämaitoa synnytyssalissa.Onneksi lisämaidolla arvot nousivat ja vauva ei joutunut lastenosastolle!!
Ja ikäväkyllä tuohon paastoarvoon ei äiti aina itse voi vaikuttaa [&:]
Minä esimerkiksi olen sellainen tapaus,että mulla vain on paastoarvot koholla,vaikka elämäntavat pitäisivät olla ihan ok [:'(]
Minkäs tällä kropalleen aina mahtaa [;)]..kakka mikä kakka [:D]
Mutta tsemppiä sinulle paljon [:)][:)][:)]
Onneksi tämä r-diabetes on vain väliaikaista!!Ellei sitten kyseessä ole muuta diabetesta..
Kyllä me kaikki tästä kunnialla selvitään [;)]
(.) Kävin tänään neuvolassa ja tässä kuulumiset..
NEUVOLAKUULUMISET:
Rv 26+0:
PISSA: Puhdas [:)]
PAINO: +825g/vko [:D] ( alusta tullut nyt tasan 9kg ) -->mulle on siis joka raskaudessa tullut painoa 15-20kg eli nou hätä vielä [;)]
RR: 132/73
Hb: 123 [:)] ( 4 vkoa sitten 122 ) ---> ja ihan ilman rautaa vieläkin..jee!
Sf-MITTA: 24 ( 4 vkoa sitten 19 ) ---> kokoajan mennään keskikäyrän yläpuolella
SYDÄMEN SYKE: 147 [:)]
TARJONTA: Ei tietoa
LIIKKEET: ++ [:)]
Eli kaikki niin hyvin,kuin vain näillä tutkimuksilla vaan voi olla [;)]
Tänään aamupaasto oli 5,2...kiitos insuliinin [;)]
IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]
Yönsäde ja Mini rv 26+0