No siis on th sanonut nätisti, että voisin vähän katsoa ettei painonnousu jatku yhtä kovassa tahdissa, mutta tosi vähän ollaan puututtu. Tähän mennessä siis tullut ekasta neuvolakäynnistä n. 13 kg (ja nyt rv 34), mutta itse raskauden alusta kuitenkin jopa 15-17kg. Varsinainen lihominen on ehkä kuitenkin tasoittunut ja oli osittain sitäkin että olin alussa normaalipainoani laihempi. Jai olen tietysti vielä normaalipainoinen, sokerirasituksessa jäin vain just ja just kiinni (paasto oli rajalla, muut ok) ja kotiarvot on olleet yleensä normaalit lukuunottamatta muutamia ylittäviä paastoarvoja (kuuden päivän mittausjaksoissa 2 poikkeavaa, tosin paasto on silti ollut aina vähintään 5.0 eli aika korkea). Sanottiin siis neuvolasta, että jos on 3 poikkeavaa arvoa tai enempi yhdellä seurantajaksolla niin sitten pitää soittaa ja ne lähettää diabeteshoitajalle, ja muuten ei kuulemma tehdä muuta kuin seurata kotona. Olis kyllä ollut kiva puhua jonkun diabeteshoitajan kanssa, kun noi paastoarvot on mulle olleet jatkuvasti ongelmallisia enkä tiedä miten ne saisin alemmas, mutta ilmeisesti ei ole tarpeeksi huonoja että saisin sen enempää neuvontaa.
Ajattelin kyllä ottaa tän radin puheeksi synnytystapa-arviossa lääkärin kanssa, ja mittailla itsekseni vielä uuden 6 päivän seurannan sitä ennen.