Raskausajan ruokavaliot ja mieliteot

Ja tällä palstalla viimeistään sairastuu hysterioosiin :wink Ensi viikolla saan tietää tuloksen omasta listerioosin viljelystä, tosin vatsaflunssa oli lyhyt mutta raju, joten tuskin toivottavasti kuitenkaan mistään isommasta on kyse.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olen menossa rapujuhliin viikon päästä ja nyt mietin, että kannattaakohan niitä rapuja syödä. Kyseessä on siis pakastetut kiinalaiset ravut. Netissä olen löytänyt ohjeita sekä puolesta että vastaan. Pitäisiköhän ottaa varman päälle ja olla syömättä... Silloin kyllä raskaus paljastuu sille kaveriporukalle, koska olen vuosikaudet vetänyt rapuja kaksin käsin aina rapujuhlissa.

Myöskin katkarapujen kohdalla olen epävarma. Tein viikolla pakastetuista katkaravuista pastaa, jolloin paistoin ne. Mutta nyt tekisi mieli katkarapusalaattia ja mietin, että uskaltaisikohan niitä katkarapuja syödä vain sulatettuina?
 
En ehkä itse menisi syömään pelkästään sulatettuja rapuja, en kyllä tiedä onko sille mitään järjellistä perustetta. Ehkä se, että esim. noro ym virukset eivät kuole pakastettaessa. Muistaakseni myös kaikki pakastevihanneksetkin suositellaan kuumennettaviksi ennen syömistä. Mutta niistä rapujuhlista, eikös ne ravut kuitenkin keitetä jotenkin ennen syömistä? Eikai niissä sitten ole vaaraa? En siis tiedä, mutta näin kuvittelisin...
 
Näitä kiinalaisia valmiita rapuja emme ole keittäneet vaan ihan vain sulattaneet. Ne ovat keitetty ennen pakastamista. Ehkä jätän väliin varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii stressata ainakaan sitä. :)
 
Rondine, minäkin jättäisin väliin. Voithan toki kysyä asiaa vaikka neuvolasta. :) Paljastuuhan siinä kyllä :D
 
Hapankorput ja savuporotuorejuusto

Sent from my HTC One_M8 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos Tökkönen tiedosta :) Yllättävän paljon kuitenki on pastoroimattomia tuotteita. Niissä kylläkin (nyt kun oon tarkkaillut) lukee AINA jos ne ei ole pastoroituja, ja yleessä myös kun on... Pitää muistaa vain katsoo.. :wink
 
Puuro! Herranjumala mä vetelen noita annospuuroja monta pussia päivässä!

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko muilla tällaista. Näläntunne kadonnut kokonaan. Ei huonoa oloa, mutta ei kyllä nälkäkään. Pelkään, että tää ennakoi kamalaa huonoa oloa jossain välissä. Olen tänään vetäissyt aamukahvin ja croisantin sekä palasen suklaakakkua. :-/ Janottaa vaan kamalasti ja kylmä vesi maistuu taivaalliselta!
 
Mulla on se janotus ja kylmän veden himo vaihtunut siihen että vedestä meinaa yrjö lentää. Joutuu väkisin juomaan, mutta tosi paha olo siitä tulee! Ja syötävä on kahden tunnin välein, vähintään! Nyt siis 7+6.
 
Mulla kans hirvee janontunne (9+2) kokoajan, herkkujakin tullut vedeltyy niin että huono olo tulee...

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli aluksi mielitekoina: maustamaton viili, maustekurkut,salmiakki ja mehujäät. Nyt on ollut jo jonkin aikaa mielitekoina: mandariinit,marjat, granny smith omenat, appelsiinimehu, viinirypäleet ja maustamaton luonnon yogurtti ja musta ja vihreä tee, näilä siis lähinnä elän. Ja vettä on tullut juotua paljon enemmän.Täälläkin on herätty useana yönä syömään :rolleyes: tulee vain ihan järkyttävä nälkä, tosin huomaan jos syö tuhdin ja proteinipitisen iltapalan niin nälkä ei välttämättä iske ja se täytyy syödä just ennen nukkumaan menoa..
 
Itse olen myös huomannut että saa syödä kokoajan. Mitään makeaa ei tee mieli, pelkkä ajatuskin oksettaa. Ihan tavallinen kotiruoka himottaa eniten. Joskus luulee että tekee mieli jotakin ja sitten kun on syönyt vähän alkaa yököttämään. Onneksi alun ympärivuorokauden kestävä pahoinvointi on jo ohi ja nyt olo pysyy kurissa kunhan syö tarpeeksi usein, ainoastaan illalla mikään ei auta. Mitenhän pitäisi suhtautua savustettuun lihaan? Sitä tekisi mieli...
 
Paljonko te juotte maitoa päivän aikana? Itselleni ei oikein tuo maito nyt maistu,huono olo tulee kun maitoa juon. Väkisin on pitänyt se 2-3 lasia koittaa juoda.
 
Mä en aikaisemmin juonut maitoa kun ehkä kerran vuodessa. Nyt yksi himo on maito. Tulee juotua 2-6dl päivässä. Tosin syön paljon muitakin maitotuotteita, mutta silti neuvolassa vaan liputetaan maidon perään. Rahka ja piimä ei oo mitään, vaan SE maito!
 
Tulee mullakin rahkaa ja maustamatonta jogurttia syötyä joka päivä ja ne maistuu ihan normaalisti. Maito alkaa heti oksettaa, mietinkin että pitäisiköhän jotain kalsium lisää ottaa vai riittääköhän tuo 2-3 lasia maitoa + muut maitotuotteet. Neuvolassa vaan kysyttiin että juonko maitoa, mutta ei mistään minimi määristä ollut puhetta. Muita lapsia odottaessa maito kyllä maistu kuten ennenkin niin ei ole aiemmin tullu edes mietittyy tota maidon määrää paljonko sen pitäs olla.
 
Muistaakseni maitoa pitäisi kitata 6-8 dl päivässä..? Ite rupesin ottamaan kalkkitabletin päivittäin, koska ei mulle uppoa kuin maksimissaan kaksi lasillista päivässä, useimmiten vain yksi.
 
Mä en oo koskaan juonu maitoa, en edes lapsena, yök. Kuuman pullan kans kylmä maito menee, that's it.
Mut nyt maistuu piimä superhyvälle, ja jogurttia syön, ja juustoa leivän päällä. Ja vkonloppuaamuisin maitopuuro. Multa ei ole kysytty neuvolassa kalsiumin saannista mitään, eka kerralla tais kysyä syönkö vitamiinilisää, sen maman kyl otan 1 krt päivässä, mut ei muuta. Tai tossa kohtapuolin ajattelin alkaa syömään omega 3+6 tablettia, ku niillä on positiivinen vaikuus ni moneen asiaan.
 
Mullakaan ei ennen maistunut maito melkeinpä ollenkaan.. mutta nykyään kun on himo paahdettuun ruisleipään nii kyllä siinä samalla tulee juotua se iso lasillinen (5dl) maitoa :p nam mikä yhdistelmä :love017
 
Takaisin
Top