Raskausajan ruokavalio

Minäkin menen maalaisjärjen mukaan. Esim kofeiinin kanssa noudatan ohjeita, mutta ei oikein jaksa enää turhasta stressata noin muuten 😅

Mulle vaikeimmat oli leikkeleet! Oon aina syönyt leivän päällä leikkeleitä ja tuntui tosi oudolta että ei saisikaan syödä enää (tai näin olen ymmärtänyt?) Mutta sitten opin korvaamaan sen maksamakkaralla, levitän sitä pienen määrän leivälle ja se yleensä jääkin yhteen kertaan päivässä (joskus harvoin kaksi kertaa syön) niin ei tarvitse pelätä että tulisi liikaa syötyä😅

Luulin että kahvi olisi ollut isoin ongelma, mutta jotenkin koko kroppa kerralla tajusi että kun ei saa niin ei saa ja sitten ei tee edes mieli kuin aamulla jolloin kupillisen juon.

Kyllä leikkeleitä saa syödä, siis kunhan ovat kypsiä. Raakamakkaroita, ilmakuivattuja ym kypsentämättömiä lihavalmisteita suositellaan vältettävän. Maksamakkara on ok, mutta korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi suuria määriä ei pidä syödä

Lakritsi on mulla kyllä vaikein kun raskastan sitä. Nyt varsinki tehny mieli vielä enemmän. Sit välillä teksis mieli jotain energiajuomaa. Kahvia en oo pystynyt nyt viikkoon varmaan juomaan etes. Normisti sitä on ollu heti aamusta pakko saada.

Onko muilla loputon nälkä normaaleista arkiruokailuista huolimatta? Otetaan ideoita vastaan terveellisistä/ vähäkalorisista välipaloista/snäkseistä! Olin miettinyt porkkanatikkuja + dippiä tai keitettyjä kananmunia.

Parhaat vinkit ja ideat kehiin 😎
Pakastimessa kohmetetut viinirypäleet on herkkua:) oon syönyt nyt melkein joka ilta telkkaria katsoessa

Mulle on ollut aika helppoa tottua ruokarajoitteisiin. Isompana haasteena on saada syötyä tarpeeksi nyt loma-aikana kun ei ole työpäivien ruokarytmiä.

Kalsiumin saanti tuntuu jäävän monena päivänä vähäiseksi ja nyt oonkin monena iltana juonut sitten ison mukillisen kaakaota paikatakseni sitä. Ostin juuri kalsiumlisän mutta en ole vielä tottunut sen jauhoiseen makuun😖

Suuren osan kahvista vaihdoin kofeiinittomaan jo yritysaikana ja plussaamisen jälkeen olen omaksikin yllätyksekseni vaihtanut kokonaan kofeiinittomaan. Ja viime aikoina ei ole tehnyt kauheesti mieli edes sitä.

Ja kuivatut luumut olleet viime aikoina tosi jees snäkki:)

Pakastimessa kohmetetut viinirypäleet on herkkua:) oon syönyt nyt melkein joka ilta telkkaria katsoessa
Nam! Täytyykin ostaa viinirypäleitä ja laittaa pakkaseen 😊

Tääl vähän sama ko pilvikirsikalla, ei jaksa niin ressata kaikkia suosituksia. Tieten mulla nyt helppo muutenki ko en juo kahvia, syö kinkkuja tai juustoja ja kraavilohta inhoan. Joten eipä oo silleen hirveesti mitään mitä pitäs välttää.

Ainut on laku, mut sitäkin oon välistä PIENIÄ määriä syöny. Laku tai pari kk ei mun mielestä tee yhdestäkään lapsesta adhd:tä, muuten niitä ois ennenvanhaan ollu paljon enemmän. Koska silloin suositeltiin raskaana oleville lakua joilla oli matala verenpaine. Et otan nuo enemmänkin suosituksina nimenomaan sen takia että joka maalla on omansa ja mun mielestä suomessa kielletään paljon ihan varmuuden vuoksi. Mut jokainen tieten tyylillään ja oman riskiensietokyvyn mukaan:smiling-eyes:

Nyt kun ollaan vielä raskautta salattu, niin anoppilassa ollut tosi vaikeeta syödä. Kerran grillattiin, ja pystyin syödä vaan kanaa ja perunaa. Salaatissa oli mm. ituja, ja viime aikaisen uutisoinnin perusteella en niiden kohdalla uskalla ottaa riskiä. Onneksi ei edeltävänä päivänä oltu siellä, kun tarjolla oli ollut mätileipiä (ai että nam), mediumiksi paistettuja naudan pihvejä ja kuohuviiniä. 😆 Kuohuviinin juomattomuutta ei ois ihmetellyt, kun en muutenkaan juo, paitsi just kuoharista yleensä otan kohteliaisuushörpyn. Muuten ois ollut selittelemistä, tai uskon että eipä ois selitykset auttanut.

Inkiväärishotteja on ikävä! Ja lakua kans, houkuttelevasti lähikaupan kassalla on pitkään ollut tarjouksessa isoja laatikoita Pandan täytelakuja...

Takaisin