Raskausajan ruokavalio

Minäkin menen maalaisjärjen mukaan. Esim kofeiinin kanssa noudatan ohjeita, mutta ei oikein jaksa enää turhasta stressata noin muuten 😅

Mulle vaikeimmat oli leikkeleet! Oon aina syönyt leivän päällä leikkeleitä ja tuntui tosi oudolta että ei saisikaan syödä enää (tai näin olen ymmärtänyt?) Mutta sitten opin korvaamaan sen maksamakkaralla, levitän sitä pienen määrän leivälle ja se yleensä jääkin yhteen kertaan päivässä (joskus harvoin kaksi kertaa syön) niin ei tarvitse pelätä että tulisi liikaa syötyä😅

Luulin että kahvi olisi ollut isoin ongelma, mutta jotenkin koko kroppa kerralla tajusi että kun ei saa niin ei saa ja sitten ei tee edes mieli kuin aamulla jolloin kupillisen juon.

Kyllä leikkeleitä saa syödä, siis kunhan ovat kypsiä. Raakamakkaroita, ilmakuivattuja ym kypsentämättömiä lihavalmisteita suositellaan vältettävän. Maksamakkara on ok, mutta korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi suuria määriä ei pidä syödä

Lakritsi on mulla kyllä vaikein kun raskastan sitä. Nyt varsinki tehny mieli vielä enemmän. Sit välillä teksis mieli jotain energiajuomaa. Kahvia en oo pystynyt nyt viikkoon varmaan juomaan etes. Normisti sitä on ollu heti aamusta pakko saada.

Takaisin