Raskausajan ruokavalio

Miten lisäisi helposti kalaa ruokavalioon? Rapeat kalafileet ja lohimedaljongit ainoita mitä arjessa aiemmin tullut syötyä...

Miten lisäisi helposti kalaa ruokavalioon? Rapeat kalafileet ja lohimedaljongit ainoita mitä arjessa aiemmin tullut syötyä...
Tulee mieleen lohikeitto/kalakeitot, lohiperunalaatikko, uunilohi, paistetut muikut, kalapihvit ja -pyörykät (näitä löytyy pakasteina tosi paljon erilaisia), pizzan päälle tai piirakoihin voi myös ujuttaa kalaa. ☺️

@Anni123 Minä käytän vain kofeiinitonta murukahvia, Pirkka ja Coop. Tykkään niistä! 🙂

Tykkään käyttää välillä chiasiemeniä ja juoda rooibos-teetä, mutta Suomessa ne ovat raskaana olevien kiellettyjen aineiden listalla. Amerikassa niitä taas suositellaan ja pidetään tosi terveellisinä raskaana oleville. Suomessa ne on kiellettyjä siksi, koska ei olla tutkittu onko niillä haittavaikutuksia. Tiedä sitten. Parempi varmaan olla käyttämättä mitään öljysiemeniä ja yrttiteitä.

Oisko vinkkejä hyvästä kofeiinittomasta kahvista? Mulla nyt joku Pauligin Los Angeles ja en tykkää.. Jostain syystä kofeiinittomien kahvien haju saa mun sykkeen nousemaan, en tajua mikä siinä on. Ajattelin kokeilla vielä jotain toista merkkiä!
Jos tykkää vaniljan makuisista erikoiskahveista tms., niin little’s coffeen french vanilla -pikakahvijauhe toimii. Ei maistu niin pahasti pikakahville kuin perus pikakahvijauheet ja mukava vaniljan maku. Löytyi ihan Prismasta. 😊 tätä mä oon hörppinyt kofeiinittoman teen lisäksi ja hyvin oon saanut vähennettyä kahvinjuontia.

Luulen, että itselleni raskausajan ruokavalio tuottaa vielä hankaluuksia/harmitusta. 😅 Jostain syystä olen tähän asti syönyt tosi paljon kiellettyjä/rajoitettuja tuotteita! Kahvia en juo kovinkaan paljon, mutta ennen plussaa join energiajuomia 1-3kpl päivässä. 🙄 Syön kalaa useamman kerran viikossa ja pakkasessa on nytkin itse tehtyä graavilohta. Kalaahan saa toki syödä, mutta pitää alkaa tarkemmin katsoa, että mitä ja minkä verran. Yhen haukihampurilaisen varmaan voi syödä...

Sushia syön kanssa vähintään kerran kuukaudessa ja suosikkeja on merilevä-raakalohi versiot. Mätiäkin löytyy pakkasesta. 🙄 Siemeniä lisään vähän kaikkeen. Juustot tulee ehkä olemaan kuitenkin se vaikein. Onneksi niitä saa syödä kunnolla lämmitettyinä. Näin kyllä viime yönä unta, että söin pizzaa, missä oli reilusti kylmää aurajuustoa päällä ja tajusin sen vasta, kun melkein koko pizza oli syöty. Onneksi se on yleensä kuitenkin pizzassa lämpimänä. 😅

Ja kohta tulee korvasienien aika! Korvasieni on lempisieneni. 😔

Mutta eiköhän tämän alle vuoden kestä näitä rajoituksia, kun syy on hyvä. 😊

Takaisin