Raskausajan ruokavalio

Mä oon syöny monta vuotta raskausmonivitamiinia ja nyt edellisestä raskaudesta lähtien sen lisänä 1 mg foolihappoa sekä kalkkitabletteja. Nyt plussan myötä raskausmonivitamiini jää neuvolan suosituksesta tauolle. Se monivitamiini kun sisältää 0,4 foolihappoa, joten pelkkä foolihappovalmiste riittää takaamaan riittävän määrä foolihappoa. Lisäksi jatkan kalkkitablettien syömistä, niissä on mukana tarpeeksi d-vitamiinia kattamaan sen tarve.

Mietin et mitähän muita vitamiineja pitäs ottaa? Foolihappoa oon syöny joulusta lähtien ja D:tä koko talven. Ehkä joku monivitamiini ja rauta myöhemmin?
Mä aloitin kalkin omatoimisesti, koska maitotuotteet jää aika vähälle päivässä. Tuota monivitamiinia ne neuvolasta suositteli, mutta siis se foolihappo ja d-vitamiini tärkein. Rauta täytyy varmaan jossain kohtaa itekin aloittaa.

Mitä ootte juonu teen sijaan? Tuntuu et kaikki "korvikkeet" on kielletty 😂 eli rooibos, yrttiteet, inkivääri ym

Join yhden kupin piparminttuteetä, mut en sitäkään viitti joka ilta juoda. Koitan olla kokonaan kofeiiniton.

Mitä ootte juonu teen sijaan? Tuntuu et kaikki "korvikkeet" on kielletty 😂 eli rooibos, yrttiteet, inkivääri ym

Join yhden kupin piparminttuteetä, mut en sitäkään viitti joka ilta juoda. Koitan olla kokonaan kofeiiniton.
Mä juon paljon pelkkää lämmintä vettä tai lämmintä vettä tilkalla hunajaa. Tää siis lähinnä kahvin sijaan itellä, juon tai joisin kofeiinitonta kahvia (muutenkin kuin raskausaikana), mutta en yleensä jaksa vaan itelleni keittää. Joten helppo korvike on pelkkä lämmitetty vesi 😅

Mä juon paljon pelkkää lämmintä vettä tai lämmintä vettä tilkalla hunajaa. Tää siis lähinnä kahvin sijaan itellä, juon tai joisin kofeiinitonta kahvia (muutenkin kuin raskausaikana), mutta en yleensä jaksa vaan itelleni keittää. Joten helppo korvike on pelkkä lämmitetty vesi 😅
Joo ehkä toi hunajavesi vois toimia 😍

Mä juon päivällä niin paljon kofeiinitonta kahvia, etten illalla enää jaksa, mut joku lämmin juoma ois kiva 😂 mä juon kahvin pikakahvina, se menee ihan samalla vaivalla ku keitetty vesi. Ostin Prismasta oli Änglamark merkkista kofeiinitonta pikakahvia, joku 5e purkki ja se on ihan hyvää 😋

Joo ehkä toi hunajavesi vois toimia 😍

Mä juon päivällä niin paljon kofeiinitonta kahvia, etten illalla enää jaksa, mut joku lämmin juoma ois kiva 😂 mä juon kahvin pikakahvina, se menee ihan samalla vaivalla ku keitetty vesi. Ostin Prismasta oli Änglamark merkkista kofeiinitonta pikakahvia, joku 5e purkki ja se on ihan hyvää 😋
Joo mullaki on kofeiinitonta pikakahvia jemmassa, mut silti tulee harvemmin sitä tehtyä. Ehkä koska mun vedenkeittimessä laitan ton pelkän veden lämmityksen suoraan vaan 60 asteeseen, mut jos tekee tota pikakahvia, pitää oottaa koko kiehumisprosessi kun vaatii kuumemman veden 😂

Täytyy itsekin ostaa tota kofeiinitonta kahvia. Yllättävän helposti olen nyt vähentänyt kahvin yhteen kupilliseen aiemman 3-5 sijaan 😊 silloin tällöin teetä lisäksi

Mulla on myös ongelmana tuo tee, jos juo aamulla 1 pienen kupin kahvia niin aika vähän voi sen lisäksi mitään muuta juodakaan. Mä en myöskään uskalla käyttää tota hunajavesikikkaa koska niin iso riski gdmn uusimiseen

Luulin et kahvi ois itelle pahin mutta sepä ei yhtäkkiä enää maistunutkaan, eikä colat! Niin outoa. En oo joutunut selitteleen vielä mitään kellekään. Salmiakkia, lakua ja kylmäsavuporoa nyt oon vähän vahingossa syönyt... Pitääpä lukea tarkemmin nuo ohjeet.

Ehdin jo ostaa Namituvan glykyrritsiinivapaata salmiakkia. Valitsin mangosalmiakin ja on kyllä aika tujua, mutta auttaa hyvin salmiakinhimoon ja ihan hyvä, ettei voi syödä montaa kerralla. 😁
Testasin myös, ja oi kun oli hyvää! 😋 Mulla vadelmasalmiakkiversio. Eiköhän näillä selvitä salmiakkihimoista. On kyllä tujua (ja hyvää) ja pari karkkia riittää.

Fazerin Salta Katten -pusseja myös kaipailin, mutta niiden valmistus on ilmeisesti lopetettu? Rasiassa olevat ei valitettavasti ole glykyrritsiinittömiä.

Takaisin