Raskausajan ruokavalio

Tuli muuten mieleen kun täälläkin oli puhetta esimerkiksi aurajuustosta, niin Valion aurajuustoa voi ihan hyvin syödä raskaanakin, kunhan se on kunnolla kuumennettu. 😊 Meillä toki joulupöydässä aurajuustoa on tarjolla vaan tuoreena, että tämä ei itseä hirveästi lohduta 😂 Mutta esimerkiksi pitsan päällä tulee aurajuustoa syötyä myös raskaanakin 😋

Mä teen aika usein smoothieta perheelle ja onhan siinä vähän hommaa mut loppupeleissä aika nopee. Tykkään et on tarpeeks monia erilaisia aineksia kotona ja sit siitä fiiliksen mukaan tekee. Joskus ei tuu niin hyvää mut nyt on tullu aika hyvä parina päivänä. 😍 Oon laittanu pakkasesta mansikkaa, mangoa, mustikkaa ja mustaherukkaa. Tuoreena banaania ja avokadoa ja sit sellasta hyvää proteiinijauhetta (oon tykänny puhdistamon), pellavansiemenrouhetta ja maitoa/kookosmaitoa. On hyvää 😍 Ja kannun huuhtelen heti kaatamisen jälkeen. Mulla tulee lusikoitua nopeesti ja harmittaa vaan ku se loppuu. 😅 Mut toisaalta saan aika pienen annoksen ku on monta syöjää enkä jotenki raaski ladata aineksia tolkuttomia määriä vaikka pitäs varmaan. 😁
Tulen täältä vaan huikkaamaan, että ilmeisesti raskaana ollessa ei pitäisi suuria määriä syödä pellavansiemeniä (tai -rouhetta), eli jos se ei oo välttämättömyys niin kannattaa ainakin pohtia tarviiko sitä ihan jokaiseen smoothieen :smiling-eyes:

Tulen täältä vaan huikkaamaan, että ilmeisesti raskaana ollessa ei pitäisi suuria määriä syödä pellavansiemeniä (tai -rouhetta), eli jos se ei oo välttämättömyys niin kannattaa ainakin pohtia tarviiko sitä ihan jokaiseen smoothieen :smiling-eyes:
Okei! Enpä muistanukkaa tollasta 😆 mutta ei kyllä mulla varmaan sitä paljoo tuu syötyä kuitenkaa. Ihan vähän oon lisänny enkä joka päivä syö smoothieta. 😊 Mut hyvä tietää!

Mun ei tee yhtään mieli punaista lihaa tai mitään rasvasta, yritän miettiä mitä fresh ruokia on, etten söis päivä tolkulla tonnikalarisottoa 😂😂 olikohan kypsät vakuumipakatut kalat (esim lämminsavulohi) ihan ok syödä 😁 Saa heittää ruokavinkkejä kasvisruuista

Ei tule paljoa rajoitettua ruokia, kun vertaa myös vaikka muiden maiden suosituksiin niin onhan se vähän hassua. Raakaa kalaa nyt en söisi.

Takaisin