Raskausajan ruokavalio

Hedelmät uppoaa onneksi tällä hetkellä, ja joku vinkkasi aiemmin täällä ne vauvojen smoothiet joita pidän varalta pikavälipalana 😅 Tuntuu vaan, että vaikka söisi kokoajan niin se ellova olo tulee eikä säännöllinen ruokarytmi ole auttanut 😅
Miehelle jää enemmän syömistä ku se mitä tänään haluan tai voin syödä ei välttämättä enää huomenna kelpaa 😆

@Mangojugurtti täällä sama et etoo ajatella niitä ruokia, eikä mitään tee mieli. Sitten kuitenkin kun vain aloittaa syömään, huomaa syöneensä hyvin eikä etonutkaan. Tarvin jotenkin tosi paljon muuta ajateltavaa ruokailun ajaksi, usein luen kirjaa, selaan puhelinta tms. Jos liikaa miettii sitä ruokaa tai koostumusta yms niin ei varmaan saa alas. 😅

Mä juon mehua kun iskee pahempi ällötys. Vielä on kelvannut ruoka, erityisesti tekee mieli kaikkee makaronia, perunaa, paahtoleipää, riisiä, niin valkosena ku mahdollista 😅 Muuten on maistunut majoneesipohjaiset salaatit ja vitsi sipsit! Ai että miten terveellinen ruokavalio! Onneksi tänään maistui myös kurkku aivan tosi hyvältä.

Tänään ku olin keittämässä kahvia ni iski ihan puskista jäätävä kaakaon himo. Oikeen kermasen kuuman kaakaun. Pakko oli jättää kahvinkeitin vaan esitäytetyks ja tehäki kaakao. 😆 Tää on niin jännä ku tuntuu et on tiettyjä universaalisti yleisiä raskaushimoja ja itelläki monet niistä on toistunu joka raskaudessa. Ainaki on toistunu himo kaakauhun, pussinuudeleihin, perunamuussiin ja mitähän vielä… yhtien tiettyjen pastillien syömisestä mul on tullu liianki suuri himo kaikissa raskauksissa ni en uskalla koskee niihin nyt ollenkaa. 😆

Tänään ku olin keittämässä kahvia ni iski ihan puskista jäätävä kaakaon himo. Oikeen kermasen kuuman kaakaun. Pakko oli jättää kahvinkeitin vaan esitäytetyks ja tehäki kaakao. 😆 Tää on niin jännä ku tuntuu et on tiettyjä universaalisti yleisiä raskaushimoja ja itelläki monet niistä on toistunu joka raskaudessa. Ainaki on toistunu himo kaakauhun, pussinuudeleihin, perunamuussiin ja mitähän vielä… yhtien tiettyjen pastillien syömisestä mul on tullu liianki suuri himo kaikissa raskauksissa ni en uskalla koskee niihin nyt ollenkaa. 😆
Mä en voi sietää pussinuudeleiden hajua ollenkaan, tekisi mieli evakuoitua pois kotoa aina kun mies syö nuudeleita. 🤢

Mulla ei ole sitten niin minkäänlaisia himotuksia mihinkään ruokaan. Eikä toisaalta tee yhtään mitään oikein edes mieli (tämä toki tuttua jo ajalta ennen raskautta). Ei pahoinvointia, mutta kova närästys ja paineen tunne ylävatsalla niin syöminen ylipäänsä on epämukavaa. Joutuu oikein pakottamaan itsensä syömään edes jotain 🤷🏻‍♀️

Ensi viikoksi ruokalistalle keittoja ja muita helppoja ruokia, niin ehkä menee helpommin alas.

Mä en voi sietää pussinuudeleiden hajua ollenkaan, tekisi mieli evakuoitua pois kotoa aina kun mies syö nuudeleita. 🤢
Mulla pussi nuudelian haju on aina ollut annoskateutta herättävä. 🤣 nyt ei oo töissä kukaan hetkeen syöny, niin saa nähdä onko enää. Nyt kun asiaa miettii, niin nuudelit vois kyl maistua. 🤣

Siis mulla tuli eilen ihan hirvee tarve saada itsetehtyä siskonmakkarakeittoa. Ja kun sanon itsetehtyä, tarkoitan että minä marisin sohvalla pahaa oloa ja mies teki 😅 en varmaan 10 vuoteen oo siskonmakkarakeittoa syönyt tai siitä erityisesti aikaisemmin pitänyt. Mutta urhoollisesti lähti mies kauppaan ja keittiöön kun koko päivän kaikki muu ruoka oli vaan yököttänyt.

Siis mulla tuli eilen ihan hirvee tarve saada itsetehtyä siskonmakkarakeittoa. Ja kun sanon itsetehtyä, tarkoitan että minä marisin sohvalla pahaa oloa ja mies teki 😅 en varmaan 10 vuoteen oo siskonmakkarakeittoa syönyt tai siitä erityisesti aikaisemmin pitänyt. Mutta urhoollisesti lähti mies kauppaan ja keittiöön kun koko päivän kaikki muu ruoka oli vaan yököttänyt.
Hauska😆 mut tää on niin jännä et miks tosi monella raskaana tulee mieliteko ruokiin joita on syöny lapsuudessa tai nuoruudessa!!

Takaisin