Raskausajan ruokavalio

tohon salmiakkiin kyl iso suositus se oli namituvan raskaussalmiakki siinä' ei oo sitä glykyrritsiiniä mikä on se haitallinen raskausaikana. Ja mun käsittääkseni niitä on tullut jo muitakin mut noi namituvan on niin hyviä toki myös kalliita

Olikohan kaupan perunasalaatti ok? Lähinnä tuo Forssan perunasalaatti, mietin, kun ainesosaluettelon mukaan siinä on kananmunankeltuaista.

Olikohan kaupan perunasalaatti ok? Lähinnä tuo Forssan perunasalaatti, mietin, kun ainesosaluettelon mukaan siinä on kananmunankeltuaista.
On ok! Raaka kananmuna ei ole kielletty Suomessa 😊 Ja tommosissa se taitaa olla myös pastöroitua.

Mulle suurinta tuskaa tuottaa salmiakki ja lakut, puolet irttaripussista ollut aina mustaa. Kahvia juon niin vähän (ehkä 1kuppi/kk), joten ajattelin yksittäisen kokiksen sallia itselleni silloin tällöin.

Jotain kylmäsavulohitahnaa tekisi mieli (tasan sen takia, koska sitä ei voi syödä) ja siemenet vähän harmittaa, mutta muuten yllättävän helpolla onnistunut noudattamaan.

Mulla ei muuten juurikaan tee lämmintä ruokaa mieli, mut joku kauhee himo ollu maksalaatikkoa saada nyt jo ainakin 2 viikkoa🤣 synnärille sitä sit mukaan sairaalakassiin 🤣

Kalat on vaikein, graavilohi etenkin on mun suurta herkkua. Kahvia on helppo olla juomatta liikaa, kun se ällöttää, aamukahvi on pakollinen,mutta muuten helppo olla ilman 😅

Jep. Kofeiinin välttely on ollut helppoa, kun ei vaan tee yhtään mieli kahvia. Energiajuomaa on kyllä vähän ikävä. Kylmäsavulohi huutelee aina kaupan altaasta mun nimeä, mut taidan pyytää mieheltä synnärille lohileipiä😂

Juon harvoin energiajuomia, mutta jostain syystä nyt raskaana ollessa tekis erityisesti mieli. Kai se on niin että kaikki kielletty houkuttaa.

Juon harvoin energiajuomia, mutta jostain syystä nyt raskaana ollessa tekis erityisesti mieli. Kai se on niin että kaikki kielletty houkuttaa.
Saman olen itsekin huomannut. 😅
Normaalisti ei himota lakut tai graavilohi, mutta nyt kyllä senki edestä.
Energiajuomat maistuisi, kahvi ja limut enempi vain öllöttää nyt.

Ruokavalio on nyt terveemmällä pohjalla. Karkit, pullat, jäätelöt, suurin osa maitotuotteista ja ylipäätään reilusti sokeria sisältävät herkut ovat jääneet viimeisen kuukauden aikana kokonaan pois. Ei edes halua niihin löydä. Maitotuotteita on hiukan ikävä mutta minkäs teet kun ne laittaa vatsan täysin kuralle.

Ruokavalio on koostunut pääosin riisi, pasta, kana, pavut osastosta. Kaikenlaisia erilaisia hedelmiä on myös tullut syötyä mitä ei suomesta saa.

Ollaan siis perheen kanssa eteläamerikassa niin ruokavalio on pakostakin erilainen. Täytyy vain olla tarkkana mitä suuhunsa laittaa, helposti tulee vatsatauti likaisesta ruoasta.

Jep. Kofeiinin välttely on ollut helppoa, kun ei vaan tee yhtään mieli kahvia. Energiajuomaa on kyllä vähän ikävä. Kylmäsavulohi huutelee aina kaupan altaasta mun nimeä, mut taidan pyytää mieheltä synnärille lohileipiä😂
Okei, nyt ajattelen loppuillan lohileipiä.... 😍😂

Tuntuu, et kaikki kielletty houkuttaa. Varsinkin kun lämmin ruoka ei maistu, niin just joku lohileipä ois niin hyvää! Tänään olisin tahtonut lakritsia, mutta muistin ajoissa 🙈

Lakut ja salmiakki on mulle kova pala, mutta onneksi toistaiseksi niitä ei ole tehnyt oikein mielikään, mun himot on nyt enemmän kaikissa raikkaissa asioissa😅 Mut synnärille pakkaan taas kassin täyteen lakua. En oo juurikaan juonut alkoholia muutamaan vuoteen, mutta nyt oon satunnaisesti huomannut että tekee mieli punaviiniä ja jotain homejuustoa sen kanssa. Sushiakin yks päivä ajattelin, mutta sen muistan olleen kyl vähän pettymys viimeks synnytyksen jälkeen, enkä ookaan paljoa sitä tässä parin vuoden aikana muutenkaan syönyt😅 Jouluna sit taas varmaan harmittaa mäti ja graavilohi, mutta kyllä siitä selviää🙈

Jouluna sit taas varmaan harmittaa mäti ja graavilohi, mutta kyllä siitä selviää🙈
Huom. pastöroitua mätiä saa raskaana syödä vapaasti, ainoastaan pastöroimaton mäti kiellettyä. Esim. osa Disas-merkin mädeistä on sallittuja ja niitä taitaa kaikissa kaupoissa olla. 😊 Graaviloheen ei sit oo mitään apuja 🥲

Tehtiin yks päivä pitsaa mis oli graavilohta. Menettää kyllä ideansa kun paistuu uunissa 🤣🤣🤣

Huom. pastöroitua mätiä saa raskaana syödä vapaasti, ainoastaan pastöroimaton mäti kiellettyä. Esim. osa Disas-merkin mädeistä on sallittuja ja niitä taitaa kaikissa kaupoissa olla. 😊 Graaviloheen ei sit oo mitään apuja 🥲
Aivan, muistankin lukeneeni jotain tällasta! Se kyllä tuntuu silti jotenkin epäilyttävältä ajatukselta, mutta ehkä sitä sit vois jouluna testata!

Takaisin