Raskausajan ruokavalio

Apua tosiaan nyt kun laskettu aika on tammikuussa niin graavi/kylmäsavulohi jää uupumaan joulupöydästä. :loudlycrying:

Mulla oli edellisessä raskaudessa vaikein työ vieroittautua Pepsi maxista ja sama on taas edessä...
Ootko kokeillut kofeiinittomia Pepsi max tai Coca cola light? Niitähän voisi juoda ihan huoletta, mulle ne on saman makuisia mutten tiedä sitten onko vielä tarkemmat makunystyrät omaavalle näissä eroa :Grinning Face:

Salmiakkia ja sushia jään kaipaamaan. Täytyy taas synnärille ottaa salmiakkipussi mukaan😋

Ja toki joulun aika on oma lukunsa. Graavilohi on mun herkkua etenkin jouluna

Mulla kahvi on ainoo missä ongelmia voi tulla. Mutta kaipa sitä kofeiinitonta voi juoda. 😅 Kalaa yms en muutenkaan koskaan syö. Mutta ehkä meetvursti voi välillä vaikeuksia tuottaa sitä joskus tulee syötyä. Sitten taas salmiakki ja lakut ei mitään ongelmaa koska en voi sietää niiden makua jos totta puhutaan. 😆 Niin ainoa on kahvi..

Ootko kokeillut kofeiinittomia Pepsi max tai Coca cola light? Niitähän voisi juoda ihan huoletta, mulle ne on saman makuisia mutten tiedä sitten onko vielä tarkemmat makunystyrät omaavalle näissä eroa :Grinning Face:
Joo, on kofeiinitonta Pepsi maxia nytkin jääkaapissa. Siinäkin on kyllä outo sivumaku, mut parempaa kuin muut vaihtoehdot. :Grinning Face: Coca-Cola lightista en tykkää jostain syystä. Zero on taas ihan litkua. Mutta lähinnä yritän vältää makeutusaineita, joten kaikki lightit on yhtä huonoja vaihtoehtoja.

Mulla on ongelmia tuottaa aurajuusto. Meillä on sitä aina kaapissa, oon tykännyt esim. leivän päälläkin ja pastan päällä jne. 😄 Sit kans oon kyllä kahvin lipittäjä. Mut aika helppo se on nyt ollut kuitenkin rajata siihen aamukahviin vain. Kuopuksen raskaudessa kahvi jäi alkuraskaudessa kokonaan, oisko etonut silloin? 🤔

Mä oon kasvissyöjä niin ootan kyllä onko neuvolassa jotain erityisvinkkejä mulle ruokavalioon. Ekan ja tokan osotusaikana olin vielä sekasyöjä.

Joo kahvi on kyllä paha myös. Sitä tulee juotua ihan liikaa. Ehkä täytyy siirtyä kofeiinittomaan. Nyt on kyllä pysynyt 1-2 kupissa ja se kai olisi ihan ok määrä 🤔

Mä join viime raskaudessa aamulla kupin tavallista kahvia ja iltapäiväkahvin jos halusin, niin sen korvasin Juhla Mokan ilta kahvilla. En huomannut makueroja! Aion nytkin hankkia tuota Ilta kahvia, tai kuten mies sanoo "vauvakahvia" 😆.

mulla ei pitäis tulla ongelmia noiden ruokarajoitusren kanssa. Tai no kaupassa olin ostamassa välipalaleipää kun tuli taas huono olo niin vähän harmitti etten voinut ottaa meetvurstitäytettä kun se oli punalaputettu. Otin sit jonkun kanan.

Kahvia juon aamuisin sen kaks kuppia, mut välillä jätän juomatta. Ja lakua/salmiakkia en hirveästi syö. Ennen kyllä mut jostain syystä ei oo tehnyt mieli pitkään aikaan. Ja Cokista juon tyyliin hamppariaterian yhteydessä ja siitäkin mies juo loput kun on mulle liian hapokasta 😅 Graavilohi ja juustot ehkä joulun alla vähän harmittaa mut ehkä selviän ilmankin 🤭

Ihana toi vauvakahvi! 😂

Mun mielestä pauligin los angeles on ollut myös yllättävän hyvää! Testasin sitä joskus, kun meinasi iltakahvi vaikuttaa yöuniin.

Mä olin ihan varautunut ennen raskautta, että voin vähän kofeiinitonta kokista sallia itselleni... mutta nyt kun olen raskaana, kokis maistuukin mielestäni pahalta. Samoin kävi suklaalle ja jäätelölle. Sushi ja brie harmittaa, kun niitä ei voi syödä. Tai voihan toki, on olemassa vegaani brietä ja sushia. Vege sushi on ihan hyvää, mutta se vegaaninen brie ei kyllä ollut.

Tänään kun keitin kahvia niin maistui jotenkin oudolta. 😂 Katsotaan alkaako se jatkossakin maistua oudolta ja saanko edes tuota yhtä kuppia alas. No eihän se pakko ole, lähinnä erikoista mutta oirehan se voi olla jos jokin ei maistu samalta kuin ennen. 😆 Onneksi pepsi max se kofeiiniton sentään on ihan ok vielä. Ostin sitä eilen.

Tänään kun keitin kahvia niin maistui jotenkin oudolta. 😂 Katsotaan alkaako se jatkossakin maistua oudolta ja saanko edes tuota yhtä kuppia alas. No eihän se pakko ole, lähinnä erikoista mutta oirehan se voi olla jos jokin ei maistu samalta kuin ennen. 😆 Onneksi pepsi max se kofeiiniton sentään on ihan ok vielä. Ostin sitä eilen.
Haha tuttua 😄 mä olin yksi päivä sitä mieltä että kahvi mauistui ihan sellaiselle savujuustolle.

Mä oon sen verran nirso että raskausrajotukset ei tuota oikeestaan mitään päänvaivaa 😂 ainoastaan kahvin oon nyt tiputtanut kahdesta yhteen kuppiin. Töissä käydessä meni helposti 3-4 kuppia mut tällain kotona ollessa 2 riitti, enemmän nii alko levottomat jalat oireilemaan. Nyt riittää toi yks, tosin kyllä väsymyksen puolesta tekis mieli vetää koko pannullinen 😅

Redbull/Nocco -tölkkejä on mennyt viikossa useampia yleeensä. Se on sellanen huonojen öiden / vaikeiden aamujen tsemppijuoma. Sitä ehkä eniten kaipaan. Aiemmat lapset on tammikuinen ja helmikuinen, eli oon tottunut, että joulupöytä on rajallisempi esim. just kalojen suhteen. Näemmä raskaudun vaan tiettyyn aikaan vuodesta aina.😄

Mulla taas yhtäkkiä oltermanni juusto maistuu emmentalilta ja en tykkää mistään vahvemmista juustoista. Vielä liha maistuu, syyskuisen kanssa en saanu lihaa alas muutaku pihvin muodossa, suurinpiirtein viikolle 11 kesti se 🥲

Tää on ihan outoo ku ekassa raskaudessa en syöny varmaan viikkoihin ennen plussaa mitään kiellettyä ja olin tosi tarkka nyt en jotenkaan sisästä tätä ja aamullakin kun menin meetvurstia syömään ni tajusin et enhän tätäkään saisi ja sama turkinpippurin kanssa mut onneks ne minkä merkin nyt olikaan salmiakit mitä saa syödä on kyl törkeen hyviä vaik kalliita

Mä aattelin et mulle hankalin ois kofeiini, eli kahvi ja energiajuomat, mut heti ku kuulin et oon raskaana, lopetin seinään ja oli niin kivuton lopettaa😂 En siis oo positiivisen testin jälkeen juonut yhtään kofeiinia, oli kyllä ihme! Aiemmin kun on yrittänyt lopettaa saa seuraksi ihanan päänsäryn.

Salmiakki ja lakritsi harmittaa kyllä eniten koska en syö mitään muuta karkkia 😆 Ja sushia teki oudosti mieli yksi päivä - ja enhän mä edes ole tykännyt sushista..

Takaisin