Raskausajan ruokavalio

EI nyt varsinaisesti ruokaperinne mutta ollaan yleensä menty miehen vanhemmille jossa ollaan sitten syöty hyvin viinien ja jälkkäriviinien yms. kanssa. Nyt päätettiin olla menemättä kun ei vielä haluta kertoa muille ja se viinin väistely olisi varmasti paljastanut. Värkkään sitten itse lammaspadan kotosalla :)
 
Mä teen meillä myös yleensä ruuat kotona onneksi mies on ne nyt hoitanut. Miehen vanhemmat on tulossa meidän kanssa mökille ja kylpylään. Appiukko kyseli kovasti mitä hän ostaa ruuaksi. Luuli, että vitsailin kun pyysin mustikkakeittoa :) Seuraavaksi siirtyi alkoholi puoleen ja mies sanoi osan olevan hoidossa. Varmaan perjantaina kerrotaan heille.
 
Joulusta on varmasti vaikeampi selvitä paljastumatta kuin pääsiäisestä! Viinit mullakin vaan paljastaisi, koska normaalisti juon liharuuan kanssa mielelläni punaviiniä.
 
Me ollaan myös pääsiäisenä menossa miehen isovanhemmille syömään ja perinteisesti siellä on kyllä viiniä tarjolla ruuan kanssa. Ei sen takia jätetä menemättä kuitenkaan. Ajateltiin että siinähän sitten pohtivat olenko raskaana vai en, jos suoraan kysyvät niin tuskin valehtelemaan aletaan :D
 
Mitä kaikkia vitamiineja ja ravintolisiä olisi hyvä nyt syödä?
 
Mammavitskuja ainakin, myös sitä kalaöljykapseleita suositellaan mutta ne pitäisi lopettaa ennen synnytystä ettei lisää verenvuodon riskiä, ite syönyt niitä about rv 30 asti ja sitten lopettanut.
 
Mitä kaikkia vitamiineja ja ravintolisiä olisi hyvä nyt syödä?

Pitäisi riittää ihan raskauden aikainen monivitamiini, esimerkiksi MiniSun Mamma monivita. :) tietty sit voi lisätä myös just maitohapon ja kalaöljyn. :)
 
Pitäisi riittää ihan raskauden aikainen monivitamiini, esimerkiksi MiniSun Mamma monivita. :) tietty sit voi lisätä myös just maitohapon ja kalaöljyn. :)
Minisun maman vitamiinia olen syönyt jo pitkään jaa maitohaposta olen myös kuullut, mutta eikö kalaöljyssä ole "pahamaineista" a-vitamiinia?

Entä rautavalmisteet?
 
Onko kukaan muu huomannu että olisi tullut pahoinvointia tosta Minisunin mama vitamiineista? unohdin itse parina aamuna ottaa kiireessä töihin lähtiessä ja olo oli aamusta asti tosi hyvä eikä tarvinnut oksentaa, eilen sitten otin vitskun ja heti vähän ajan päästä sen ottamisen jälkeen oksensin. Tänään ajattelin ottaa illalla nukkumaan mennessä. Tiedä sit voiko oikeasti johtua niistä :eek:
 
Heii oon lähiaikoina lähössä laivalle ja odotan buffetia kuin kuutanousevaa koska ruoka on lähellä sydäntä! :D tuli mieleen et aamupalalla lukeekohan juustoissa onko ne pästoroitu vai pitääköhän mun erikseen kysyä joka juustosta. Ei ketään ois sattumoisin käyny lähiaikoina laivalla? :)
 
Onko kukaan muu huomannu että olisi tullut pahoinvointia tosta Minisunin mama vitamiineista? unohdin itse parina aamuna ottaa kiireessä töihin lähtiessä ja olo oli aamusta asti tosi hyvä eikä tarvinnut oksentaa, eilen sitten otin vitskun ja heti vähän ajan päästä sen ottamisen jälkeen oksensin. Tänään ajattelin ottaa illalla nukkumaan mennessä. Tiedä sit voiko oikeasti johtua niistä :eek:
Oon huomannut ihan saman...
 
Onko kukaan muu huomannu että olisi tullut pahoinvointia tosta Minisunin mama vitamiineista? unohdin itse parina aamuna ottaa kiireessä töihin lähtiessä ja olo oli aamusta asti tosi hyvä eikä tarvinnut oksentaa, eilen sitten otin vitskun ja heti vähän ajan päästä sen ottamisen jälkeen oksensin. Tänään ajattelin ottaa illalla nukkumaan mennessä. Tiedä sit voiko oikeasti johtua niistä :eek:

Mulla tuli oksu minisunin jälkeen aina jo vuonna 2013, sen jälkeen muuttivat kuulemma koostumusta mutta en ole niihin koskenut sen jälkeen, käytän multitabsin vitskua. Multitabsilla myös kalaöljykapseleita raskaana oleville että pitäisi olla ok :)
 
Onko kukaan muu huomannu että olisi tullut pahoinvointia tosta Minisunin mama vitamiineista? unohdin itse parina aamuna ottaa kiireessä töihin lähtiessä ja olo oli aamusta asti tosi hyvä eikä tarvinnut oksentaa, eilen sitten otin vitskun ja heti vähän ajan päästä sen ottamisen jälkeen oksensin. Tänään ajattelin ottaa illalla nukkumaan mennessä. Tiedä sit voiko oikeasti johtua niistä :eek:

Mulla tuli esikoisen aikaan siitä tosi huono olo! Heti kun lopetin niiden syömisen niin elämä helpotti kovasti :D Nyt oonki napsinu vaan foolihappoa ja d-vitskua erillisistä purkeista kun en oo uskaltanu ostaa sitä purkkia jos taas tulee huono olo niistä.
 
Kokemusten takia en minäkään minisunin vitskuja halunnut vaan itse käytän multitabsin raskaus vitamiineja. Kalsium tableteista tulee mulle kanssa huono olo, sitä kun on riittämiin ilman mitään vitskujakaan :S omegat saan hyvin kalasta, pähkinöistä ja avokadoista :)
 
Minisun maman vitamiinia olen syönyt jo pitkään jaa maitohaposta olen myös kuullut, mutta eikö kalaöljyssä ole "pahamaineista" a-vitamiinia?

Entä rautavalmisteet?

Itseasiassa en tiedä, voi mahdollisesti olla! En siis itse syö, mutta olen kuullut että sitä jotkut syö että saa kaikki omegat. Voishan tuon netistä varmistaa.

Edit. Aloinkin itse katsomaan ja löysin apteekin sivuilta tällaisen https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/333982 mikä tarkoitettu raskauden aikaiseen käyttöön. :)
 
Eli ei olekaan korvien välissä tämä, hienoa! Täytyykin käydä huomenna apteekista uuden vitamiinit.
 
Heii oon lähiaikoina lähössä laivalle ja odotan buffetia kuin kuutanousevaa koska ruoka on lähellä sydäntä! :D tuli mieleen et aamupalalla lukeekohan juustoissa onko ne pästoroitu vai pitääköhän mun erikseen kysyä joka juustosta. Ei ketään ois sattumoisin käyny lähiaikoina laivalla? :)

Ollaan myös lähdössä vappuna laivalle ja buffettia odotan kovasti! [emoji7] Kerrohan miten juustojen kanssa käy. Kalat ja skagenit jää kyllä tällä kertaa syömättä :sad001
 
Mä oon pitkään haaveillut laivareissusta, mutta juuri tuo buffa mietityttää. Se on nimittäin aina ollut mulle laivareissun kohokohta. Onkohan siellä mitään mun herkkuja joita voin syödä. Juustot, katkaravut ja moni muu jää ottamatta.
 
Ihan kauheeta kun mun tekee mieli vaan koko ajan karkkia. Yritän hillitä mutta en pysty.. en tiedä kuinka tervettä tämä on vauvaa ajatellen :/
 
Ihan kauheeta kun mun tekee mieli vaan koko ajan karkkia. Yritän hillitä mutta en pysty.. en tiedä kuinka tervettä tämä on vauvaa ajatellen :/

Mulla kans kauhea karkinhimo ja ruokavalio muutenkin liian yksipuolinen pahoinvoinnin takia. Hedelmiä yritän syödä paljon, mutta nekin alkaa jo kyllästyttää :D
 
Takaisin
Top